Wie kan mij helpen? dekens!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RachelIndy

Wie kan mij helpen? dekens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:58

hoi ik heb een shetje en ik ben erg veel met haar aan het werk! ze word beleerd voor de kar en voor de slee. aangezien ik (ook in de winter) veel met haar aan het werk ben zit ik te denken om haar te scheren en een deken op te doen. Ze heeft altijd een extreem dikke wintervacht en dat is niet handig met tuig op enzo! wat vinden jullie? ik heb een 300 grams deken en een fleecedeken die haar passen maar kan ik niet beter eerst beginnen met een 100 grams deken? en dan steeds dikkere deken? of gelijk een 300 grams en als het nog kouder word een fleecedeken eronder?
:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:38

Ik zou zelf niet kiezen voor een fleecedeken onder een gewone deken. Heb het zelf geprobeerd en het ging trekken waardoor er schuurwonden ontstonden.
Als je helemaal scheurt zou ik er een zwaardere deken opleggen. Je kan er ook voor kiezen om de dekens op te bouwen zodat het vacht niet zo dik wordt. Dan moet je de dekens opbouwen.
Een fleecedeken is trouwens te vergelijken met een 100 grams deken qua voering.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:47

Mijn shetje was ook geschoren en had een 300 grams waterdichte deken op. Ook in de stal.
Toen het heel erg koud was (meer dan -10) heb ik er een gewoon winterdek ondergedaan.

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:15

C_arola schreef:
Ik zou zelf niet kiezen voor een fleecedeken onder een gewone deken. Heb het zelf geprobeerd en het ging trekken waardoor er schuurwonden ontstonden.
Als je helemaal scheurt zou ik er een zwaardere deken opleggen. Je kan er ook voor kiezen om de dekens op te bouwen zodat het vacht niet zo dik wordt. Dan moet je de dekens opbouwen.

Bedoel je dan niet scheren en dan gewoon dekens op? met hoeveel grams moet ik dan beginnen?

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:16

detos240 schreef:
Mijn shetje was ook geschoren en had een 300 grams waterdichte deken op. Ook in de stal.
Toen het heel erg koud was (meer dan -10) heb ik er een gewoon winterdek ondergedaan.

oke en was je shet dan helemaal geschoren?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:53

rachel2000 schreef:
C_arola schreef:

Bedoel je dan niet scheren en dan gewoon dekens op? met hoeveel grams moet ik dan beginnen?

Ja inderdaad, ik las dit een keer hier op boktlounge en dat ga ik ook aanhouden;
Overdag onder de 15gr...0 gram zomerdeken of regendeken zonder vulling of bv de regendeken over de eczeemdeken.
Overdag onder de 10graden...100gram
Overdag onder de 5 ... 200
Overdag onder de 0...300
Overdag onder de -5...400

PaardenG

Re: Wie kan mij helpen? dekens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:10