Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RuthenRoos schreef:Lastig! Ik vind het persoonlijk ook onwijs jammer dat er geen andere erkende diploma's te behalen zijn, dan alleen die van Deurne of Orun. Ook zonder eigen vaardigheid of zonder groot paard zou je een zeer geschikte juf kunnen zijn, vind ik.
Dan komt misschien de dressuuroptie maar 2500 euro vind ik iets teveel van het goede en moet ik opzoek naar een geschikt paard want hiervoor is mijn Z pony niet welkom. Ik heb in ieder geval wat informatie bij de FNRS opgevraagd. Dat van Belgie is ook een optie, ik ga eens een mail eraan wagen! Het maakt mij niet uit waar ik het haal, als ik maar iets van een papiertje heb wegens verzekeringen en ik pik er zelf wel de dingen uit die ik interessant vind
Optiwolk schreef:Is het niet mogelijk op medische basis vrijstelling aan te vragen?
In België wel dus als je niet ver van de grens afwoont is je cursus in B doen misschien een optie.
Hier noemt dit Instructeur, en dit gaat via de VLP.
Urielle schreef:Optiwolk schreef:Is het niet mogelijk op medische basis vrijstelling aan te vragen?
In België wel dus als je niet ver van de grens afwoont is je cursus in B doen misschien een optie.
Hier noemt dit Instructeur, en dit gaat via de VLP.
Is dat nu wel mogelijk?
Godsakker zeg, heb er twee jaar geleden nog voor gemaild en ik moest en zou springen voor Initiator.
). Ik mocht eigenlijk niet eens rijden van de dokter, als ik verkeerd val of een paard bokt een keer goed hard door, kan ik zo per ambu richting het ziekenhuis
Als ik überhaupt kon rijden ermee, kon ik ook springen, zoiets was de boodschap.

Maar nog eens proberen kan altijd, het is toch wel fijn om je papieren te hebben.
Paroeska schreef:Dit kreeg ik als antwoord van de FNRS. Ik heb me aangemeld op de lijst voor geinteresseerden:
Dank u wel voor uw bericht, ik ga u op de lijst voor geïnteresseerden zetten, zodra er meer nieuws is omtrent de FNRS Instructeursopleiding houden wij u via deze route direct op de hoogte.
Helaas kan ik er momenteel nog niet veel over zeggen, einde deze maand ga ik ervan uit dat er al meer zaken bekend zijn die naar buiten toe gecommuniceerd kunnen worden.
De opleiding gaat cursorisch aangeboden worden, waarschijnlijk wel in samenwerking met hippische onderwijsinstellingen, denk hierbij aan NHB Deurne en het Groenhorstcollege in Barneveld.
Afhankelijk van je instroomniveau duurt de opleiding 1 of 2 jaar. Gedurende je opleiding mag je gewoon les geven op het ruitersportcentrum
Na het behalen van je diploma mag je dus ook les geven op een FNRS bedrijf of een bedrijf wat aangesloten is bij de SVP, de exameneisen, gekwalificeerd door het Orun zijn goed gekeurd door de SVP.
De opleiding gaat begin 2014 van start.
Vertrouwende erop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.