wedstrijden rijden in nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hyrano

wedstrijden rijden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:21

hallo,

mijn dochter zou graag starten met wedstrijden in Nederland.
We zijn afkomstig van Belgie en wonen ook in Belgie, maar we vinden dat het in Nederland allemaal veel beter georganiseerd is dan hier in Belgie.
We wonen in de provincie Antwerpen.
Dus wat ik al begrepen heb is dat je je moet aansluiten bij een club van de KNHS, maar moet je je dan ook nog aansluiten bij de KNHS zelf?
En welke club zou ik dan best nemen moet wel een club zijn waar geen verplichtingen zijn zoals meerijden met 8tal of 4tal, waar je de kantine moet komen openhouden enz, heb daar echt geen tijd voor dus liefst een club waar je gewoon individueel kan rijden.
Dan zou ze graag eerst eens een oefenwedstrijd meerijden met haar paard, haar paard is nog jong en heeft nog weinig wedstrijdervaring.
Waar vind ik deze oefenwedstrijden, de datums en de plaats waar de oefenwedstrijden plaats vinden?
En moet je dan enkel deelnemingsgeld betalen of moet je dan ook al lidgeld betalen?
Heb de oefenwedstrijden gezocht op de site van de KNHS maar vind nergens geen data.
Kunnen jullie me helpen en me wat meer informatie geven aub?
Bedankt alvast!

anne3000

Re: wedstrijden rijden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:25

www.startlijsten.nl staan ook oefenwedstrijden op, hier heb je geen startkaart voor nodig.

Als je ingeschreven staat bij een Nederlandse vereniging kan je bij de KNHS een startkaart aan vragen met je paard. Deze kaart is geldig voor 1 jaar, alleen voor deze combinatie ruiter en paard. Let op! Dit wordt wel automatisch verlengd.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:26

Ik weet dat er in het indoorseizoen in Asten (bij Heijligers) regelmatig oefenwedstrijden zijn, daar kan je denk ik wel aan deelnemen, ook zonder startkaart. Op de website staan deze in de kalender, je kan ze ook bellen voor informatie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:49

In Udenhout en Prinsenbeek is er binnenkort ook weer oefenwedstrijd, daar kun je gewoon zonder startkaart aan deelnemen. In Udenhout kun je zelfs proeven zonder galop starten.
Bij mij regelt de vereniging alle betalingen naar de KNHS, heb nog nooit iets naar de KNHS zelf overgemaakt, ik zou gewoon even gaan informeren bij verenigingen. Verenigingen met al die verplichtingen zijn er volgens mij niet zo heel veel meer, zeker niet bij de paarden.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:09

Ik weet niet waar jullie in België wonen maar er zijn in Nederland diverse verenigingen waar je zonder of met heel weinig verplichtingen lid kan worden. Via die vereniging wordt je dan ook automatisch lid van de KNHS. 4tal en 8tal wordt bijna nergens meer gereden. Lessen zijn vrijwel altijd vrijwillig. Wij zijn bijvoorbeeld lid in Borkel en Schaft. 1x per jaar helpen we met de Pinksterrit, verder geen verplichtingen. Wel elk jaar een paar gezellige activiteiten.