Transportbeschermers of peesbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaChris

Transportbeschermers of peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:10

Zaterdag ga ik voor het eerst op wedstrijd met mijn paard. Hij is bekend met de trailer. Maar ik vroeg me af doen jullie altijd transportbeschermers om of peesbeschermers? Ik wil wat het beste is voor mijn paard. Anders ga ik voor zaterdag nog even transportbeschermers kopen. Alvast bedankt :)

Yessy

Re: Transportbeschermers of peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:14

Toen m'n paard nog op ijzers stond, deed ik altijd van die hoge transportbeschermers om, maar eigenlijk waren dat maar ondingen. Steeds afzakken en paard werd er doodzenuwachtig van. Dus toen de ijzers eraf gingen, heb ik die dingen achterin de kast gegooid en nu gebruik ik peesbeschermers. Als tussenoplossing heb je ook nog lage transportbeschermers eventueel :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:15

Dat hangt er vanaf hoe lang op de trailer en hoe ervaren ze zijn.

Voor ik mijn paard kocht was het mijn verzorgpaard, eigenaar wilde hem met transportbeschermers op de trailer. Toen ik hem kocht ben ik hem zonder beschermers op de trailer gaan zetten(ijzers waren toen ook af), risico met transportbeschermers vind ik toch afzakken. Lange stukken deed ik bandages met dikke onderlappen en springschoenen om en dan tot laag doorbandageren.

Peesbeschermers zou ik eigenlijk nooit voor kiezen...
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-09-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:15

Geen van beide. Transportbeschermers zijn echt ondingen en peeskappen moet je sowieso niet aan doen in de trailer!

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:16

Mijn ene paard kan ik rustig transportbeschermers omdoen. Ik doe ze bij haar om zodat haar witte sokjes schoonblijven. Het andere grote paard niet, ze slaat met de achterbenen. En dus krijgt zij geen transportbeschermers om. Omdat ze dat niet leuk vind/ of eng, doe ik peesbeschermers om. Meestal aan de voorbenen. Veel succes zaterdag!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:17

Ik gebruik transportbeschermers :)
Die van mij zakken zeker niet af heb zojuist ook nog nieuwen gekocht, die haal ik morgen op :)
ik heb ze zowel om te beschermen als om paard schoon te houden (bont paard die altijd op de trailer poept)

JuliaChris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:20

Dankje! het is maar 15 minuten rijden. Ik denk dat ik dan niks om doe. Mag ik vragen waarom peeskappen niet handig is? (ik heb er totaal geen verstand van :p)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:25

Die van mij heeft achter witte voetjes dus ik deed ook transsportbeschermers om.
Stevige beschermers die zeker niet afzakten, maar mijn paard begon er mee te slaan.
Dus omdat ik de klep graag nog wat langer heel wil houden toch maar besloten om hem zonder te zetten.
Dan maar vieze voetjes.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:56

Niks.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:18

bij mijn vorigen paard gebruiken wij altijd transportbeschermers nooit peesbeschermers. En bij dit paard die nu heb ga we ook transportbeschermers gebruiken. Als we gaan met de trailer zelf op kleinen stukjes doen we het. Bij voorbeeld als naar hch harmelen ga dan gaan we ook transportbeschermers gebruiken.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:27

Ik doe altijd transportbeschermers om. Eerst had ik van die hoge, maar dat vond Willow maar niks dus nu heb ik er andere, van dit type:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/n ... 148702.jpg

Die blijven super zitten en je kan ze ook uit elkaar halen om te wassen, best handig.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:19

ik heb transport beschermers, maar mijn paard doet ze af. vraag me niet hoe, maar ze doet ze af

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:37

Peesbeschermers met springschoenen. Dat zijn ze gewend, en die transportbeschermers vind ik toch altijd iets afzakken. Ook zit daar geen harde schaal in, en bij peeskappen wel. Dus leek mij nog beter beschermen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:40

Ik gebruik al meer dan 10 jaar transportbeschermers en heb nog nooit meegemaakt dat ze afzakken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:55

Normaal gesproken transportbeschermers, maar de afgelopen tijd met het warme weer heb ik ademende peesbeschermers (van die zachte flexibele) gebruikt.
De transportbeschermers vond ik echt veel te warm.

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 00:07

Peesbeschermers met springschoenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:26

Niets.
Bloten benen zelfs als hij 2,5 uur op de trailer staat.

In de cursus van 2moons werd mij dit afgeraden.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:38

nadeel vind ik persoonlijk van transport beschermers, dat ze afzakken, en als dat gebeurd, kan er van alles misgaan... die dingen zijn gewoon bijna niet goed stevig vast te maken.... mijn paarden ook met blote benen :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:42

Mijn merrie draagt alleen springschoenen voor. Ik heb ook korte transportbeschermers liggen, maar ik gebruik ze niet (meet), springschoenen zijn zoveel makkelijker.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:27

Geen van beiden. Niet goed voor benen (te warm). beschermers worden zelf voorzien aan trailer of kamion. Bv rubber mat tegen de wand waar het paard stampt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:59

Gaat ook om het af en oplopen van de klep. Zul je maar net hebben dat het paard ernaast komt en zijn benen openhaald.
Ik draai ook altijd de sluiting rond zodat die iig al niet uitsteekt maar veiligheid gaat bij mij voor alles ondanks dat ze bij mij netjes de klep of en af lopen.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:07

Ik heb hekken aan zijkanten om misstappen te voorkomen :)

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:12

Altijd transportbeschermers. Daar zijn ze toch ook voor? Ik heb nog nooit gehad dat ze afzakken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:49

ik heb altijd transportbeschermers om, mijn paard wil ik niet zonder bescherming op de trailer! Ze is namelijk een druktemaker en totaal niet zuinig op zichzelf.
Als transportbeschermers afzakken dan heb je de verkeerde maat of niet goed genoeg vastgemaakt!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:55

Ik gebruik altijd hoge. Maar mijn merrie staat ook de hele tijd te bokken en te slaan op de vrachtwagen...