Doorgaans water & vuur, heb ze terug apart moeten zetten omdat het écht niet meer ging samen (1 pony is volledig blind geworden en de andere aanvaardde hem daardoor totaal niet meer, dreef hem de stal in en begon dan vol op hem in te trappen... ). Gisteren zag ik weer hele andere dingen...
Gisteren zijn we van stal verhuist, sneller dan ik gepland had maar op zich niet zo slecht, had ik geen tijd om me erg hard op te jagen
(had vooral schrik voor de blinde pony, anderhalf jaar niet meer in een trailer geweest en nu zag hij ondertussen helemaal niks meer en de laatste keer dat hij op zo'n soort plank had gelopen was om de hoefstal in te gaan en dat was écht geen goede ervaring
). Alles liep veel beter dan verwacht, echt gek. Trailer was geen probleem, onderweg was hij heel rustig, aangekomen vond hij alles wel interessant en liep zo de stal in alsof hij daar al jaren stond 
En toen .. toen was er de andere. We konden ze niet tegelijk vervoeren omdat er maar 1 trailer ter beschikking was dus hij moest even wachten. Zodra ik weer terug kwam (zonder andere pony) zag ik de paniek.. Hij was he-le-maal uit zijn doen. Ok, paniek bij hem is op zich beperkt (stilstaand naar de uitgang staren en vooral veel roepen .. in paniek rondrennen is niks voor hem, word je te moe van
) maar je merkte wel duidelijk dat hij niet in zijn hum was. Dus halstertje aan en alvast uit de weide, even later was de trailer ook daar dus hup de trailer in en onderweg.Onderweg heeft hij echt veel gehinnikt, en hij kreeg geen antwoord
Totdat we op stal aankwamen. Hij hinnikt, krijgt antwoord, herkent dat antwoord en wist niet hoe snel hij de trailer uit moest. Mijn varken, mijn asociale varken, hij was blij om zijn 'vriendje' weer te zien! Heel veel gehinnik over en weer en hij trok meteen naar de stal toe waar mijn andere pony stond. Pas toen hij zeker was dat het zijn vriendje was kreeg hij de omgeving in de gaten, waar nog meer paarden naar hem stonden te kijken. Hij had dat eerst echt totaal niet door, enige wat telde was die stal en dat vriendje. Echt zo gek om te zien .. Het zijn rare wezens
Zo naar de stal en dan mogen ze hun paddockje gaan verkennen, eerst even de blinde rondleiden zodat die weet waar de grens is, eens het schuilstalletje in enzo en dan kan de andere erbij. Ik hoop echt dat het gedrag van gisteren zich gaat doorzetten, dan kunnen ze misschien wel gewoon bij elkaar in de paddock, zou zo leuk zijn
Vandaar dat ik ze ook zo moeilijk begrijp
Het is een pony met een heel sterk karakter en het is echt gewoon jezelf redden of oprotten om het zo te zeggen.. Maar na gisteren is er ergens toch een lichtpuntje.. misschien kan het toch nog lukken .. Hoop het echt

Ik dacht [***] eerst te doen omdat ik nog zalf in zijn oog moest smeren, kon ik dat even doen voor de stal en hem dan binnenzetten. Maar [***] was sneller dan ik met de draden, normaal wacht hij braaf maar vandaag even niet.. en daar ging ie dan, het terrein op .. En ik had [***] vast dus kon niet zomaar er achteraan. Dus [***] maar zo snel mogelijk in de stal (maar toch met rust, want hij moest toch even kijken) en toen dat in orde was kwam [***] alweer terug .. Dus ik zijn staldeur open, gevraagd of hij daar even in wilde gaan et voila, 2 pony's in de stal met 1x binnenhalen