ik heb zondag een B wedstrijd voor recreatie ruiters nu is het zo dat ik gewoon niet meer kan lichtrijden omdat ik dit ook bijna nooit meer doe en mijn pony ook gewoon beter loopt als ik doorzit zal ik nu zondag gewoon alles doorzitten zo dat mijn pony ook beter loopt maar word ik dan echt heel zwaar gestraft in de punten
Op elk onderdeel dat je doorzit waar je moet lichtrijden, krijg je een punt minder. In een B proef zijn maar weinig onderdelen waarbij je moet doorzitten, dus ja, dan word je hard afgestraft. Moet ook eerlijk zeggen dat het onzin is dat je niet meer kunt lichtrijden, dat is iets wat je niet zo snel meer verleert. Gewoon doen dus, het is nog geen zondag, dus je hebt nog even de tijd om te 'oefenen'.
Zoals gezegd, lichtrijden verleer je niet zo maar. Een kwestie van oefenen. Dus deze week heel veel lichtrijden. Probeer je pony daarin goed aan te voelen.
Dat je niet kan lichtrijden lijkt me sterk, gewoon doe dat verleer je eigenlijk nooit Bovendien is alleen doorzitten ook niet erg goed voor de rug van je paard.
Alleen maar lichtrijden is slecht voor de rug van de pony. En elke keer dat jij doorzit waar je moet lichtrijden krijg je dus een punt aftrek en aangezien een b proef bijna geen doorzitten bevat zal dit hard aankomen.. Bovendien verleer je lichtrijden niet zomaar
fuego3
Geplaatst: 06-09-13 23:55
lovemaylo schreef:
Dat je niet kan lichtrijden lijkt me sterk, gewoon doe dat verleer je eigenlijk nooit Bovendien is alleen doorzitten ook niet erg goed voor de rug van je paard.
idd hoezo verleer je dat als je een eigen pony hebt. niet goed voor je paard dus lekker oefenen maar ........
tamary
Geplaatst: 07-09-13 00:04
xMendy schreef:
Voor lichtrijden hoef je amper iets te doen..
Zodra mijn pony rug goed loslaat is lichtrijden bijna onmogelijk. Je wordt dan nl niet meer omhoog "gegooid" en kan ik kan dan eigenlijk alleen nog maar doorzitten. Voor mij geen probleem, het zit dan lekker en ik rij geen wedstrijden.