Leren rijlaarzen "weer/ opnieuw" inlopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Leren rijlaarzen "weer/ opnieuw" inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 19:37

Ik weet niet of ik hier goed sta??

In 2004 ongeveer heb ik opmaat gemaakte (leren) rijlaarzen gekocht. Ze pasten goed en een jaarje later heb ik mijn man
ontmoet. Nu houden wij van lekker eten en ben ik hierdoor langzaam aangekomen. Ik ben nu druk aan het sporten en wil
nu ook weer mijn rijlaarzen gaan inlopen en daarna gebruiken.

Nu ben ik aan het proberen om erin te komen, alleen zit ik half klem bij de wreef. Aangezien ik bij mijn vorige rijlaarzen echt
klem heb gezeten en er niet meer uit kon komen, ga ik nu niet overhaasten.

Wat ik mij afvroeg, zijn er nog tips om er makkelijker in te komen? Ik gebruik nu panty's en eerder toen ik ze nog volop
gebruikte, had ik altijd een pasic zakje om mijn voeten. Maar is er verder nog iets? :o

Anoniem

Re: Leren rijlaarzen "weer/ opnieuw" inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:37

[MW] > [RUI]

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:38

Kan je er geen rits in laten zetten?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:40

Of laten oprekken bij een schoenmaker??
Rits is ook een goed idee..

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:42

Ik heb een hoge wreef, dus bleef ook haken in het begin, heb er nu ook een litteken opzitten haha.
Maar wat ik deed was glas (spaghetti saus ofzo) in mn laars, dat het bij de wreef wat ging uitrekken. een weekje laten staan en dan nog eens proberen aan te krijgen.

heeft bij mij echt geholpen

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 21:41

Oeps, vergeten erbij te melden. Er zit al een rits in. Aangezien ik dikke kuiten heb had ik die er bij de
bestelling al in laten zetten destijds.

Dat van dat glas is inderdaad wel een goede, Loveulla94! :)*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:47

Je kan bij de schoenmaker/winkel een spuitbus halen voor knellende schoenen. Moet je inspuiten en meteen aantrekken.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:48

Ik zou gewoon een pantykous aantrekken en dan de laarzen. Als de wreef strakzit kom je er altijd wel weer uit. Alleen als de kuit echt strak zit dan kan het zijn dat ze heel moeilijk uitgaan. pantykous is dun glad en is daarom beter dan een katoenen sok. Katoen neemt namelijk zweet op en word daardoor stroef.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 06:50

Bedankt voor de tip van de spuitbus. Ik zal eerst een object in mijn laars plaatsen, zodat hij wat zal
oprekken. Weet jij ook of je laars dan een beetje die vorm houdt? Of dat je elke keer als je je laars
aan wil, ook eerst dat spul erin moet spuiten?

Destijds ben ik niet uit mijn laarzen kunnen komen omdat ik de bocht bij mijn wreef niet kreeg. Jou
verhaal gaat in mijn geval dus helaas niet op mimp3. Daarbij heb ik een rits dus mijn kuit zal er wel
uit kunnen.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:10

Wat wij hier altijd doen met lederen schoenen die knellen is het volgende: ze in een stak stoppen en een nachtje in de diepvriezer leggen. Nadien aandoen als ze nog koud zijn en dan zou de schoen zich meer naar je voet zetten. De meter van mijn mama deed dit vroeger altijd zo bij leren schoenen en laarzen. Weet niet of het ook helpt voor het probleem dat jij omschrijft, maar met knellende schoenen heeft het tot nu toe altijd al geholpen.