Ruiters Beernem, Ruddervoorde, Wingene

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Ruiters Beernem, Ruddervoorde, Wingene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 14:37

Ik ben op zoek naar ruiters die de omgeving tussen Beernem, Ruddervoorde en Wingene kennen als hun broekzak! (Midden west-vlaanderen dus ;) )

Hier en daar heb ik al vernomen dat het mogelijk is om via een leuke, vlotte verbinding, een wandeling te maken die de Groenhove-ruiterroute verbind met de Bulskampveld-route.
Ik vroeg me af langs waar die ruiters dan rijden. Via asfalt is het niet moeilijk om de 2 te verbinden, maar asfalt valt bij mij niet onder de noemer leuk ;) Op mijn stafkaarten zie ik veel onverharde slagen, maar die kaart is welliswaar nieuw, maar niet meer up-to-date met wat nog toegankelijk is en wat niet.

Grootste struikelblok lijkt mij de Munke-bossen over te steken? Aangezien al die leuke slagen wel een mooie verbinding voorzien richting Beernem, maar alles is afgezet en dus privé.

Wie heeft de oversteek Torhout-Beernem al eens gemaakt? En langs waar rij je dan?

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:05

Ik ken het hier niet uit me broekzak maar omgeving beernem ruddervoorde wingene is wel heel leuk. Ik start in Oostkamp tegen Loppem aan en wandel dan richting bulskampveld. Leuk maar is wel een eindje. Het is 9km van mij naar Bulskampveld en daar het ruiterspad is 18 km en dan nog 9 terug is wel pittig maar doenbaar met pauzes en bij de pintoranch kan je ff zitten en zelf wat drinken en je paardje ook!