De tocht van hun leven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

De tocht van hun leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:34

Gaan vrienden van mij maken, van Zeeland naar Portugal, inclusief hun twee tinkermannen
Nou is de vraag aan mij of ik een aantal bokkers wil vragen of ze onderweg overnachtingen weten voor hun en de paarden.
Of eventueel langs de route een bedrijf dat paarden in de weide zet zodat de mannen daar kunnen verblijven als ze de reis teveel vertragen

Afbeelding
De combinatie waar het om gaat..

Ze willen niet meer terugkomen in Nederland, dus goede adressen voor de paarden indien het echt niet gaat zijn welkom..

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:28

Begrijp ik uit je verhaal, dat je vrienden gaan emigreren naar Portugal met hun paarden in de vrachtwagen en de woonwagen als aanhanger erachter ? Zo ja, dan zoeken ze dus wat adressen onderweg, waar de paarden en zij kunnen overnachten. Er van uitgaande dat je makkelijk in 4 dagen naar Portugal rijdt zou dat betekenen 1 adres in Frankrijk en 1 adres in Spanje en mogelijk nog eentje in Portugal zelf. Google kan je hierbij goed helpen. Zoek in google maps op deze woorden: gite equestre frankrijk
In Spanje en Portugal kan je zelf ook zoeken.
Mooie woonwagen trouwens, maar lijkt mij wel wat zwaar voor 2 paarden door de Portugese heuvels en bergen, of is dat de bedoeling niet?

Echwel

Re: De tocht van hun leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:11

Adrian dat is idd de bedoeling, echter willen ze geen lange stukken rijden en met een aantal dagen ertussen rijden
De vrachtwagen staat voor de woonwagen en de paarden op de vrachtwagen..
Mocht het niet lukken met de paarden zoeken ze onderweg iemand waar de paarden het land in kunnen

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:29

Tja, wij zitten al zo'n beetje op de eindbestemming (midden Portugal) , maar hier is het ook mogelijk om even op adem te komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:04

Provincie Zeeland of plaatsje Zeeland?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:14

Hoezo mocht het niet lukken met de paarden onderweg? En als ze die onderweg ergens droppen, moeten die dan uiteindelijk toch weer opgehaald worden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:15

Dan zoeken ze een thuis waar de paarden oud kunnen en mogen worden, het is de bedoeling dat ze nooit weer terug komen uit Spanje/Portugal

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:22

Ik snap het ook niet, waarom zouden die een tocht in een vrachtwagen van een paar dagen niet aankunnen :?

Als je ze kwijt wil, zet ze dan gewoon te koop.

Ik snap er sowieso niet zoveel van.

Ze gaan emigreren naar Portugal maar gaan ze dan dan in die wagen wonen of nemen ze die gewoon mee naar hun huis daar , aannemend dat ze wel iets geregeld hebben daar, anders zijn ze zo weer terug.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:43

Ze gaan idd in de woonwagen wonen en hebben tot nu alleen wat campings op hun lijstje staan, de tocht gaat niet harder dan gemiddeld 50km per uur zeker door wat heuvelachtiger land..
Het is een ideaalbeeld dat ze hebben en eerlijk gezegd, mijn manier zou het niet zijn, maar om ze te helpen vraag ik of mensen overnachtingadresjes weten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:50

Volgens mij gaat dat dus niet lukken want je moet toch papieren hebben dat je in dat land kunt wonen en daarbij een vast woonadres kunnen aangeven.
Nouja, heel leuk idee met mooi weer maar het lijkt me niks in de winter als het regent of steenkoud is, voor de paarden ook niks als ze geen stalling hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:58

Paarden staan hier ook nooit op stal, en ze gaan juist naar de warmte om de kou hier te ontsnappen. Er is gewoon een postadres in Nederland, dus ook daar geen probleem.
Waarom zou je niet je pensioen in het buitenland op campings mogen houden.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:01

Even off topic........Hebben jouw vrienden wel in de gaten dat, als ze met die woonwagen over drempels rijden, de woonwagen niet verder kan omdat die met de bagagebak onderaan achter drempels kan blijven haken? Ik verzin dit niet, heb dit gehoord van mensen die zelf ook zo'n prachtige wagen hebben.(daar staat trouwens een zware vliegtuigtrekker voor, omdat de wagen anders te zwaar is om te trekken).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:15

Ze zijn ar al mee door heel Nederland(land met de meeste drempels) geweest hoor, dus geen probleem...
Ipv allerlei spoken op de weg te zien, is gewoon de vraag, wie weet er overnachtingsadressen...en evt inscharingsweides onderweg..

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:14

Je hebt echt geen woonadres nodig om naar Portugal te verhuizen dan wel een lange vakantie te houden. meeste mensen gaan hier op de pof heen, zoeken een tijdelijk adres of gaan van plek naar plek. mocht je je uitschrijven in NL dan moet/mag je je inschrijven in de gemeente of gewoon op een adres bij bv vrienden. Wij hebben inmiddels ook al 3 gezinnen geholpen met het inschrijven op ons adres om bv wel een auto te kunnen kopen en te verzekeren dan wel een eigen huis. zonder dat dat kun je hier niks officieels doen. maar vakantie houden natuurlijk wel! gewoon je droom nagaan.....lukt het niet, dan ga je toch weer terug? niet geschoten altijd mis. Wij hebben hier eventueel wel plek voor het hele gebeuren...mocht er interesse zijn dan greaag pb of via mail... te vinden op website. www.quintadatapadinha.com

en noemenswaardige drempels zijn hier niet in de omgeving :-)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 06:55

Ik geef iig je website door ze zijn gisteren oderweg gegaan..

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:24

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 07:37

Dank je