2 stappen vooruit en dan weer een grote stap achteruit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

y_bouwsma

2 stappen vooruit en dan weer een grote stap achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:20

Ik heb mijn paardje nu 13 weken en deze week had ik voor het eerst het idee dat we op de goede weg waren. Ze was erg braaf, we hebben een hele fijne buitenrit gemaakt,in de bak deed ze goed haar best, en ze kon bijna als een normaal paard haar stal inlopen. Nu had ik gister les en ze veranderde ineens weer in in een draakje, alles was eng op haar manier. -er stond naast de buitenbak een steiger omdat de manege aan de buitenkant geschilderd wordt, het heeft me bijna een uur gekost om haar langs die zijde van de bak te krijgen, en dat terwijl ze er de dag tevoren zo'n beetje onderdoorgelopen is toen ik met haar terug kwam van de buitenrit- fietsverlichting was ineens eng, -of een dichtslaande autodeur, mooi excuus om aan de kletter te gaan. Zo is ze ruim een uur bezig geweest om maar niet aan het werk te hoeven, wel doorgegaan tot ze toch een aantal rondjes 'normaal' kon lopen. nb met het uitstappen (lang teugeltje) was ineens al het 'enge' verdwenen.
Vervolgens weer staan te drammen dat ze op stal mocht... Dus ook daar weer terug naar af. :( Straks eens kijken hoe ze vandaag is :) Want echt boos worden lukt echt niet, als ze me aankijkt met haar mooie grote bruine ogen ben ik verloren. :o

Maiska

Re: 2 stappen vooruit en dan weer een grote stap achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:24

Geef het nog even tijd, ze zit misschien in een uitprobeerfase. Je hebt haar pas net :) jullie moeten nog groeien als team, jij moet haar eventuele "streken" nog leren kennen etc. Komt vast goed!

y_bouwsma

Re: 2 stappen vooruit en dan weer een grote stap achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:37

@Maiska dat ga ik ook zeker wel doen Dat ze me aan het uitproberen is ben ik me heel erg van bewust, ik wist toen ik haar kocht dat ze een vreselijk verwende merrie was die echt altijd overal mee weggekomen is. nb ze noemden haar het prinsesje (lol) wat ik nu al van haar heb gezien is dat ze ook wel heel erg haar best voor me wil doen, en die momenten moet ik meer gaan opzoeken, ik denk dat ze gister gewoon geen zin had iig niet in hard werken in de les. Nu moet ik wel zeggen dat ze er niet gemakkelijk afgekomen is want ze had het schuim tussen haar billen en onder het shabrak staan. En wat betreft die streken... ach opzich ook wel leuk dat ze een 'beetje' karakter toont, ik kan er nog steeds om lachen.