Laarzen/cap zelf opleuken met bling: Wie/tips/voorbeelden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Laarzen/cap zelf opleuken met bling: Wie/tips/voorbeelden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 11:20

Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn leren laarzen en mijn cap op te leuken met (bijv.) swarovski steentjes.
Dan vraag ik mij af... Hoe doe ik dat? Waar haal ik de steentjes vandaan? Beschadig ik mijn laarzen/cap niet? Blijft het wel zitten?

Dus wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier meer over vertellen? Graag zou ik ook wat voorbeelden van anderen willen zien, ter inspiratie.

Ben benieuwd!

Hutcherson

Re: Laarzen/cap zelf opleuken met bling: Wie/tips/voorbeelden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:04

De steentjes kun je eigenlijk overal wel vandaan halen, je kunt ook neppers kopen. Als ik jouwas zou ik secondelijm gebruiken(Denk eraan, als je de steentjes eraf wilt, trek je je cap kapot..) of lijmpistoollijm maar met lijmpistool krijg je denk ik te dikke dot lijm.. dan zie je de lijm onder het steentje zitten.. of je moet m goed afschrapen als je de lijm op het steentje hebt gedaan.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:13

Je kan t beste hotfix gebruiken heb ik ook gedaan, kijk anders op glitteronline daar komen mijn steentjes ook vandaan zitten al een jaar op me kap

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:40

Bedankt voor jullie reacties! Ik kwam bijv. onderstaande foto tegen en dat leek mij ook wat (heb precies dezelfde cap):

Afbeelding

Alleen daar vragen ze 85 euro om het te laten doen, lijkt mij dat het een stuk goedkoper is als ik dat zelf zou kunnen doen?

edit: Is hotfix heel anders dan wanneer je het met bijv. secondelijm doet?

edit2: @ _RMHorse_ : heb je een voorbeeld van jou cap?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:42

ze zullen bij geblingt ook hotfix voor gebruikt hebben, voordat je je uit gaat leven op je cap, probeer het eerst even uit, als op de foto lukt alleen met wat ervaring. Dat ziet er namelijk superstrak uit.

Let wel, de steentjes krijg je er niet af zonder je cap te beschadigen.

Leer en hotfix gaan minder goed samen, dat ligt er vrij snel af, maar de lijmresten blijf je zien.

Als je googled op hotfix krijg je verschillende webwinkels die de steentjes verkopen, sommige hobbywinkels verkopen ook steentjes. (bob hes in heemskerk heeft ze ook). De hotfixapplicator hebben ze tegenwoordig ook bij de action.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:51

Bedankt! Zomaar met mijn cap beginnen doe ik sowieso niet hoor, daar was ie mij te duur voor hahaha.
En voor mijn rijlaarzen zou ik zoiets wel willen (zijn precies hetzelfde qua merk/model/etc. als op deze foto):
Afbeelding

Dus om het zelf op leer te maken is het geen goed idee? Hmm...

Hotfix is d.m.v. warmte of niet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:08

Bij hotfix zit er een lijmlaagje achter op het steentje, deze warmt op door de hotfix applicator.

In feite leg je een steentje neer op de plek waar je hem wil hebben, met de warme hotfix applicator raak je het steentje aan, steentje wordt warm, lijm wordt vloeibaar en blijft plakken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:15

Ik heb wel eens gehoord dat je geen dingen op je cap mag plakken omdat de lijm en eventueel de warmte het materiaal kunnen verzwakken. Hierdoor is de sterkte van de cap niet meer gegarandeerd en zijn de keurmerken niet meer geldig. In principe zou je dan dus met zo'n cap niet meer op een manege/rijvereniging met veiligheidscertificaat mogen rijden.

Wat er van dit verhaal waar is weet ik niet. Er zit wel iets in, maar het lijkt mij overdreven.

xkimdejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:26

ik heb toevallig ook laats mijn oude cap gedaan .
ik heb zelf zo'n apparaat en diamandjes van de action werkt prima en ziet er ook nog eens superleuk uit .
ik zou wel aanraden om eerst even te oefenen , haha .

xkimdejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:28

LindyH schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat je geen dingen op je cap mag plakken omdat de lijm en eventueel de warmte het materiaal kunnen verzwakken. Hierdoor is de sterkte van de cap niet meer gegarandeerd en zijn de keurmerken niet meer geldig. In principe zou je dan dus met zo'n cap niet meer op een manege/rijvereniging met veiligheidscertificaat mogen rijden.

Wat er van dit verhaal waar is weet ik niet. Er zit wel iets in, maar het lijkt mij overdreven.

bij de manege waar ik reed (stal jasper) kon je het ook laten doen , nou weet ik alleen niet of dit er ook opgesmolten werd .

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:29

Cardy schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik kwam bijv. onderstaande foto tegen en dat leek mij ook wat (heb precies dezelfde cap):

[ Afbeelding ]

Alleen daar vragen ze 85 euro om het te laten doen, lijkt mij dat het een stuk goedkoper is als ik dat zelf zou kunnen doen?

edit: Is hotfix heel anders dan wanneer je het met bijv. secondelijm doet?

edit2: @ _RMHorse_ : heb je een voorbeeld van jou cap?

Geblingt gebruikt echt swarovski, ze heeft veel ervaring en ik ken erg veel tevreden klanten!

kijk eens hier:
[UK] [CENTRAAL] Hotfix #2

toch zou ik de uitdaging niet aangaan om het zelf te doen. ik weet niet wat voor cap je hebt, maar de aplicator gaat helemaal over het steentje heen en komt op de cap. hierdoor komen er vaak lelijke verschroeide plekken...
zou ik eerder starsslijm gebruiken.