Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CoSnuf schreef:Ik heb eens klanten gehad die hadden en week geleden net een nieuwe cap voor hun zoon gekocht. Gewoon een nette goede cap, maar hun zoon was gevallen dus kwamen ze even langs met de cap om te kijken of hij stuk was. Ik heb hem even flink bewogen en goed klem gezet, en ja hoor dwars door midden.
WOEST waren deze mensen ze hadden €70,- betaald voor een cap en na 1 val al dwars door midden dit zou toch niet moeten kunnen?
Dus ik probeer de mensen uit te leggen dat hun zoon gewoon puur pech heeft gehad. En dat ze blij mogen zijn met deze cap. Als hij geen cap op gehad waren ze ook geen €70,- kwijt geweest. Maar dan was ook de cap niet door midden gegaan maar de schedel van hun zoon wel. En dat is onbetaalbaar....Ze zijn boos weg gelopen. Een dag later kwam vaders terug met zoon want zoon was zo blij met zijn cap hij wilde een nieuwe en precies dezelfde!!
Conclusie: Bespaar niet op veiligheid. Je kun een cap zo duur maken als je zelf wil dat is de keus die jezelf maakt. Uiterlijk van de cap ligt bij je zelf. Maar kies vooral iets voor wat lekker zit en wat veilig is. Val je op je hoofd? Zo danig dat je twijfelt of hij nog een ronde mee kan? Weg gooien en nieuwe kopen.
(ik laat me cap wel eens vallen omdat ik dan weer niet op zit te letten wat ik doe. Dan zet ik hem gewoon weer op hoor haha) Maar ook laten vallen is natuurlijk niet goed voor ze.
En de Casco caps mag je ook nooit aan de bandjes mee dragen. Altijd de cap zelf vast houden of in een tasje doen.
En dan met de nadruk op WEG gooien (niet te koop aanbieden of weg geven)

CoSnuf schreef:Omdat het binnenwerk daar niet goed tegen kan. Het heeft niks met je veiligheid te maken hoor (tot zo ver)
Maar op langere termijn word het heel ruim en kan je hem weg gooien. Maar veel caps halen dat niet eens hoor.
Zo even met je mee nemen aan de hand ach wie doet je wat..... Maar ik doelde er meer op mensen die hem aan het stuur van de fiets hangen er mee naar de manege of paard fietsen en dit vaak doen. Daar kunnen ze niet tegen
RoyceMack schreef:Mijn casco cap was toen ook kapot. maar viel eraf en toen heeft t paard de cap geraakt met haar been. niet getrapt oid maar gewoon in het wegrennen de cap geraakt(Die zat op mijn hoofd) dus erg blij dak m ophad. Maar het hele binnenwerk was kapot(had zo een die je kunt aandraaien, en dat hele draaimechanisme was kapot.
Ik weet dat je m moet vervangen als je m laat vallen, maar dan kan ik dus om de 2 weken een nieuwe cap kopen. dat is me toch een beetje te gek. En ik ben er voorzichtig mee maar die dingen rollen zo gauw uit de kast.. En tja, daar ligt ie dan..