Lange warme en waterdichte winterjas gezocht!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Lange warme en waterdichte winterjas gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:30

Het is gelukkig nog zomer.... maar... de winter komt er weer aan over een aantal maanden.
Dit jaar moet ik een nieuwe winterjas hebben, want de oude is echt op -O-
Ik ben op zoek naar een lange (niet tot de grond, tot knie ongeveer), warme en echt waterdichte regenjas.
Uit ervaring weet ik dat gewatteerde jassen voor mij voldoende warm zijn, maar die zijn vaak niet waterdicht.
Ik zit de halve dag buiten op de brommer en sta veel langs de bak rand stil of in de longeerkraal. De jas moet dus met -10 ook nog warm zijn als je op een brommer zit of langs de bak rand staat. Waterdicht is ook net zo belangrijk daarom.
Een lange jas omdat ik al een kortere winterjas heb die prima is, maar dan mijn benen snel koud worden.
Oh ja, en er moet een capuchon opzitten.
Merk maakt absoluut niets uit, paardenmerk of skimerk of whatever.
Qua prijs wil ik voor een goede jas best wat betalen, maar liefst zo redelijk mogelijk natuurlijk.

Wie heeft er tips?

skyline

Re: Lange warme en waterdichte winterjas gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:33

Zelf heb ik de dawson parka van canada goose , niet goedkoop maar hij houd je echt super goed warm tot -35 :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:34

skyline schreef:
Zelf heb ik de dawson parka van canada goose , niet goedkoop maar hij houd je echt super goed warm tot -35 :)

Die heb ik gepast. Super de super jas ik was helemaal blij... tot ik zag dat het echt bont was...
Jammer, maar dan koop ik hem niet.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:35

Ik heb een Gersemi Hnoss jas. Echt super lekkere jas en wind/waterdicht. Maar deze was wel aan de prijs. Alleen heb ik ff voor je gegoogled (want wist de naam van het model niet meer) en zag dat hij hier in de aanbieding is. Ik ben super blij dat ik deze jas gekocht heb voor de wintermaanden.

http://www.cvsruitersport.nl/a-26869736 ... ket-black/

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:36

Die is niet lang Heukeltje...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:36

Def schreef:
skyline schreef:

Die heb ik gepast. Super de super jas ik was helemaal blij... tot ik zag dat het echt bont was...
Jammer, maar dan koop ik hem niet.

Het is inderdaad echt bont , maar dat kan je er ook afhalen en verkopen :P

Verder vind zou ik een jas met echt dons kopen die zijn echt het warmst :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:38

Jammer, maar dan koop ik hem niet.[/quote]
Het is inderdaad echt bont , maar dat kan je er ook afhalen en verkopen :P

Verder vind zou ik een jas met echt dons kopen die zijn echt het warmst :)[/quote]

Ja dat vind ik dus weer schijnheilig (sorry is jouw eigen keus als je t wel hebt gedaan hoor :j ) maar je hebt die jassen ook zonder bontkraag.
Die koop ik dus ook niet omdat het merk echt bont verkoopt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:39

Ik heb dezelfde eisen die jij hebt. Vorig jaar ben ik flink de mist in gegaan door een Anky jas te kopen. Dit jaar heb ik een Gaastra jas aangeschaft, die wel aan de eisen voldoet *\o/* Aanrader!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:39

Doubtless schreef:
Ik heb dezelfde eisen die jij hebt. Vorig jaar ben ik flink de mist in gegaan door een Anky jas te kopen. Dit jaar heb ik een Gaastra jas aangeschaft, die wel aan de eisen voldoet *\o/* Aanrader!

Grappig, ik heb ook een hele fijne Gaastra zomerjas!
Welk model heb jij gekocht?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:40

Heb vorig jaar een fijne jas van PK gekocht. Deze kwam tot op m'n knie tevens lekker warm en waterdicht. Waarschijnlijk zal er dit jaar ook wel een langere jas in het assortiment van PK zitten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:41

grauwman schreef:
Heb vorig jaar een fijne jas van PK gekocht. Deze kwam tot op m'n knie tevens lekker warm en waterdicht. Waarschijnlijk zal er dit jaar ook wel een langere jas in het assortiment van PK zitten.

Dankje, ik ga even kijken!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:42

Valt wel mee hoor, bij mij valt ie gewoon tot over mijn kont (maar ik ben ook niet zo groot). In combinatie met een softshell rijbroek heb ik het geen moment koud gehad van de winter. Dan heb je ook echt geen koude benen. Die broeken zitten heerlijk en zijn ook wind dicht en water afstotend.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:45

Als je tegen het gebruik van bont bent (hulde!), Gaastra verwerkt ook echt bont in hun kleding.
Ik ben fan van Euro-Star. Heb net effe de winterbrochure zitten doorkijken, maar voor mij zit de ware er helaas niet tussen. http://www.euro-star.de/brochure/2014-autumn-winter/

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:47

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:47

Heukeltje schreef:
Valt wel mee hoor, bij mij valt ie gewoon tot over mijn kont (maar ik ben ook niet zo groot). In combinatie met een softshell rijbroek heb ik het geen moment koud gehad van de winter. Dan heb je ook echt geen koude benen. Die broeken zitten heerlijk en zijn ook wind dicht en water afstotend.

Dat kan maar ik had al opgeschreven tot de knie. Dus ik ben echt op zoek naar een jas tot op de knie :j

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:48

danberlo schreef:
Als je tegen het gebruik van bont bent (hulde!), Gaastra verwerkt ook echt bont in hun kleding.
Ik ben fan van Euro-Star. Heb net effe de winterbrochure zitten doorkijken, maar voor mij zit de ware er helaas niet tussen. http://www.euro-star.de/brochure/2014-autumn-winter/

-O- Wist ik niet!

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:50

Def schreef:
danberlo schreef:

-O- Wist ik niet!

Stond een poosje terug in de media, dat het uit China kwam etc, en toen ik Gaastra erover belde (werk-gerelateerd) toen zei de woordvoerder dat het bedrijf dacht dat het verantwoord bont was. Uh???????

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:03

Doubtless schreef:

Wat was er mis met je Anky-jas? Ik vind de kwaliteit van de kleding tot nu toe goed.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:04

Niet waterdicht, helaas!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:10

Het vervelende is vaak, dat er wel bij staat water proof, maar dat is niet waterDICHT!
Het is echt een heel verschil of je 2 uur verschillende paarden staat te longeren met een waterdichte jas of een waterproof jas. Bij die laatste ben je dus doorweekt als het goed regent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:13

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:14

Joolien: vroeger gehad... mijn ouders hesen mij altijd in zo'n ding.
Gaat niet meer gebeuren dus... trauma's van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:16

Haha ok :P

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:18

Ik heb vorig jaar de Horze 3 in 1 jas gekocht. Echt een perfecte jas, echt goed waterdicht, heeft al heeel wat sneeuw en regenbuien overleefd. Ook warm genoeg. Tot over de kont, halverwege bovenbeen bij mij (ben niet zo groot. Ook is een skibroek een goede aanrader voor koude benen :)

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:21

De Paardendrogist had altijd goeie outdoor-kleding maar er staat niets meer op de site, behalve wat uitverkoop dingen. Misschien de ANWB winkel eens proberen? Vorig jaar stonden ze ook op Horse Event. Is betaalbaar en ik heb er goeie ervaringen mee. Ook met de laarzen.