Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) .
cherell0 schreef:[HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers
dit zijn allemaal shire eigenaren , ook een aantal die met jonkies bezig zijn .
al ben ik zelf van mening , dat elk paard ook een shire wat kan doen .
vaak zijn ze heel makkelijk (beter om wel op latere leeftijd pas echt in te rijden).
maar als ik naar mijn shire kijk (17 jr. merrie , niet zelf ingereden) dat kan af en toe echt een eigenwijze tut zijn en ook zij is er weleens vandoor gegaan (en niet omdat ik zo beroerd rij) .
dus vergis je niet in een ras .
en met zweep inrijden
Evelyne79 schreef:Geen één paard is hetzelfde, je kunt het nooit vantevoren zeggen.
Goeie voorbereiding is de belangrijkste factor.
Ik heb de tinker die ik rijd zelf mee ingereden.
Koudbloed> koel in de kop. nou deze niet.
Een schat van een beest, maar de koudbloed in hem is af en toe ver te zoeken
Kirsha schreef:NorbieOlav schreef:Ik geloof dat iemand met een shire niet beroerd kan rijden, want opstappen is al een best moeilijk deel haha.
NorbieOlav schreef:Een shire is een best groot paard, meestal zijn ze rond de 1.80 m schofthoogte, of zelfs groter.
En geen idee of je der voor een krukje gebruikt... Maar bij mijn oma op de manege hebben ze geen krukjes omdat ze geld besparen, net als dat ze alleen ijslandse hoofdsellen hebben omdat die goedkoper zijn.
NorbieOlav schreef:Haha, ik geloof dat ie een heel leuk paardje is! Hoe oud is ie nu?
NorbieOlav schreef:Maar bij mijn oma op de manege hebben ze geen krukjes omdat ze geld besparen,
Locanda schreef:Ff over die geen krukjes, bespaar onzin... Met een krukje opstappen is nog altijd goedkoper dan je paard + zadel scheef hangen.
Ts, waarom vraag je oma niet om hulp?

NorbieOlav schreef:cherell0 schreef:[HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers
dit zijn allemaal shire eigenaren , ook een aantal die met jonkies bezig zijn .
al ben ik zelf van mening , dat elk paard ook een shire wat kan doen .
vaak zijn ze heel makkelijk (beter om wel op latere leeftijd pas echt in te rijden).
maar als ik naar mijn shire kijk (17 jr. merrie , niet zelf ingereden) dat kan af en toe echt een eigenwijze tut zijn en ook zij is er weleens vandoor gegaan (en niet omdat ik zo beroerd rij) .
dus vergis je niet in een ras .
en met zweep inrijden
Bedankt!
Ik ken ze, zelf heb ik der ook eentje gehad, geruisd met een paar andere rassen maar toch het meeste van shire, alleen de kleur van fjord, overlden in de meivakantie... Ze kon echt niet bereden worden door iemand die lager reed dan F17, doordat ze veel te vaak der vandoor ging.
Ik geloof dat iemand met een shire niet beroerd kan rijden, want opstappen is al een best moeilijk deel haha.
Ja, dat doen veel mensen, heel veel zelfs. Voor de "veiligheid" maar ik vind het zonder zadel en zweep veel veiliger!
Maar goed, dat zijn geen Shires maar Arabs, kan ik die wel rijden zonder F17-certificaat?
NorbieOlav schreef:nienke555 schreef:Ik heb je profiel even doorgelezen... Je wilt het liefst een shirehengst en later wil je een fjorden en shire fokkerij![]()
,
Ja, het gaat natuurlijk lang duren enzovoort, maar ik wil later inderdaad een shire fokkerij en een fjordenfokerij. Eerst wil ik met een shire hengst beginnen, dan na een tijdje een merrie kopen. En een beetje later ook beginnen met fjorden.