laatste val

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:17

Hoi gewoon voor de leuk:)
beschrijf je laatste val:)

Ik val eigenlijk nooit meer maar afgelopen woensdag was het weer zo ver. Ik reed op een manege paard want mijn pony had een hoefzweer. het paard sprong opzij en gaf een bok en voor ik het wist lag ik er al naast :D
verder niets aan de hand en ook weer gewoon opgestapt:)

ben benieuwd naar jullie vallen

Snadrem

Re: laatste val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:20

Mijn laatste val: ik wilde vanaf een krukje opstappen op mijn paard om zonder zadel te rijden. Ik had één been over de rug, en toen deed mijn paard een stapje opzij en donderde ik van het krukje/ mijn paard :')

Alleen een deuk in mijn ego gelukkig _O-

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:20

De laatste keer was vorige week op vakantie, paard was mee. We reden langs een huis, komen er ineens 2 honden luid blaffend aangestormd en blijven achter een hek staan blaffen. Paardlief schrikt zich te pletter en draait een beetje door, dus ben ik eraf gesprongen maar kwam op m'n stuitje terecht. := Gelukkig ging het verder goed, teugels hield ik nog vast dus daarna hebben we maar even een stukje gelopen en toen was het weer goed :P

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:22

Op een camping reed ik op Karim, een fjord (met lange manen :) ), en we waren aan het galopperen, en opeens bokt hij en lig ik ernaast. (Zegt m'n zusje van 10 doodleuk : "Nienke, je hebt een bloemetje gedood..." Ze vraagt niet eens of ik pijn heb, wat ik niet had trouwens) Ik weet nog steeds niet of hij nou bokte uit plezier of uit... eh... niet uit plezier >;)

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:23

Ik wilde laatst in de wei zonder alles even op mijn pony zitten, ik ben niet zo lenig dus het ging wat moeilijk..Toen ik er overheen hing gaf hij een klein bokje..toen lag ik aan de andere kant, maar kon er wel om lachen :P

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:28

De laatste keer dat ik eraf viel was langs de weg we liepen langs een prullenbak en er waaide een zakje omhoog door schrok de pony waar ik op reed al behoorlijk van, en toen ging een mederuiter haar paard op zn kop geven omdat die dus ook schrok.. toen dacht die waar ik op zat dus wegwezen, had ik hem bijna stil terwijl ik aan de zijkant hinh, floepte ik ervanaf toen schrok pony dus van mij en was weer beetje in paniek en op een of andere manier had hij op mn cap, arm, buik en onderbeen gestaan.. resultaat twee nachtjes ziekenhuis gelukkig niks ernstigs.. pony was overgens na 3 tellen weer de rust zelf lol

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:30

de laatste keer was een paar dagen geleden..
ik wilde van mn paard afstappen, maar ik wilde me eraf laten glijden ( idk waarom, maarja :') ), dus ik ging voorover hangen en toen wilde ik mijn been omhoog doen. Maar toen bleef mn been hangen achter het zadel, dus ik hing erlangs :D en toen begon paard te lopen dus ik viel eraf hahah :$

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:30

mijn laatste val was van een pony van een vriendin, ze zei dat ik er wel even zonder zadel opkon in het weiland, maar de pony dacht daar anders over haha:')
en toen, ja toen lag ik ernaast :+

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:32

mijn laatste val was van een manegepaard. het was mijn laatste les op de manege en ik viel... en een van mijn eerste lessen op de manege viel ik ook en dus de laatste les ook... hahah deed gelukkig geen pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:32

Ehhh welke was mijn laatste ? 1 van de 3!

1) pony ging door de bakdeur eruit in galop, ik bleef natuurlijk haken, hoofd tegen de paal, klap tegen de muur, boem. Wordt ik wakker doen mijn benen het niet :/ gelukkig gauw weer op de been. (:

2) ik was buiten rijden, komt er een hond naar pony en boem, rol er zo af. Kwam op mn hoofd terecht, opsekop dus xp pony weg was wel even stressen

3) de leukste! Ik zat zonder zadel, ik wou eraf , zwaai mijn been erover, pony doet stap opzij en ik viel in t zand :p gebeurde me regelmatig met die pony haha!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:35

Ik was op buitenrit, georganiseerd door de manege. We gingen een heuvel op galopperen. Paard waar ik op zat werd erg heet en ik had hem niet meer onder controle. Meneer galoppeert recht op een boom af, lukte me om hem eromheen te krijgen, verloor toen wel m'n evenwicht en boem, vanuit volle galop eerst op je rug en daarna op je hoofd (langleve de cap *\o/*).
Die dag was de val ervoor precies 2 jaar, 2 maanden en 2 jaar geleden :=.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:35

gister. op het paard van mijn zusje in stilstand mn voet schoot uit de beugel van westernzadel . schaaam

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:36

Hmm.. mijn laatste val is denk ik een jaar of 5, 6 geleden en eigenlijk kan ik hem me amper herinneren :+ Ik reed mee in het achttal (gewoon les, geen wedstrijd) op de kleinste en ondeugendste pony op de manege waar ik toen reed. Wat er precies gebeurde kan ik me eigenlijk niet herinneren. Volgens mij ging hij er met een paar bokken van door ofzo.. In ieder geval, ik belandde op de grond. Geloof dat dat de laatste keer was. Op de manege waar ik nu rijd en en bij m'n verzorgpaard ben ik nog niet gevallen (afkloppen)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:39

Morgen is het twee weken geleden volgensmij...

Paard struikelde viel en ik viel mee. :=

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:41

mijn laatste is anderhalve maand geleden ofzo, ik zat zonder zadel in de bak op mijn v'pony en was aan het draven, pony ging ipv de bocht door, rechtdoor naar de muur, en ineens ging die weer keihard verder draven en toen lag ik ernaast xd . hij was ook heel glad want hij was de dag ervoor gewassen hhaha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:43

De laatste keer dat ik gevallen ben schrok mijn paard dusdanig van een tractor dat ze er vandoor schoot,
ik verloor mijn evenwicht en viel pal op mijn rug.

Gevolg: rug gebroken op 2 plaatsen :\

Sindsdien amper nog gereden....

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:43

Bij mijn laatste val ben ik met paard en al achterover gestuiterd. Had haar bovenop mij liggen.
Beestje op stal gezet en daarna mis ik een stukje geloof ik...
Bleek 's avonds een behoorlijke hersenschudding te hebben. Ben even langs zh geweest.
Alles is gelukkig wel weer goed gekomen maar heb drie jaar lang niet meer gereden.
Sinds 2 maand rij ik haar nu weer. Tot dusver nog geen gekke dingen gelukkig! <3

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:44

Mi_Amore schreef:
De laatste keer dat ik gevallen ben schrok mijn paard dusdanig van een tractor dat ze er vandoor schoot,
ik verloor mijn evenwicht en viel pal op mijn rug.

Gevolg: rug gebroken op 2 plaatsen :\

Sindsdien amper nog gereden....

He bah :(:)

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:45

Mijn laaste val was buiten ik reed achter ern stal genootje aan toen er een tractor van achter naderde.
Deze reed veel te hard en ik seinde of hij langzamer kon rijden aangezien paard lief (verzorg fries) niet van tractors houd en we bijna bij een oprit waren. Dit hielp helaas niks. Toen ik paard lief in de kont van mijn voorganger wilde duwen zag hij een gaatje en denderde zo door het lange gras de sloot in. Ik schoof er aan de andere kant af midden in de brandnetels. Paard stond op en bloede hevig uit zijn mond. Gelukkig alleen tand door zijn lip en wat stijf. Hebben er gelukkig beide niks aan over gehouden.
Kan er nu ook wel om lachen. :=
Is inmiddels 2 jaar geleden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:45

Mijn laatste val was eigenlijk een redelijke faalactie, maar niemand heeft het gezien. :')

Ik reed zonder zadel op mijn bijrijdpony, lang teugeltje en het ging eigenlijk super goed, totdat ze opeens iets hoorde en sprong opzij, ik zag het niet aankomen dus gleed er zo vanaf.

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:46

Haha op de manege met spring les, een paar maanden geleden.
Ik reed altijd op Salar, een knappe arabier kruising met (ik vermoed) appaloossa. Nu is Salar een held in springen maar doet hij het nooit haha.

Er stond een oxer van zo'n 60/70cm denk ik, en de eerste keer was hij hier hartstikke enthousiast overheen gesprongen, iets wat niet vaak gebeurd, dus ik helemaal gelukkig natuurlijk! Meteen aanrijden om nog een keer eroverheen te gaan, meneer maakt snelheid en stopt natuurlijk nét voor de hindernis. Met een mooie salto vloog ik over hem en de hindernis heen, waarna ik zittend op een balk terecht kwam. TADAAA :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:46

De laatste keer voor mij was toen ik een laatste sprong wilde maken met der en ze linksaf ging en ik rechtdoor wilde, ik ging dus recht over die hindernis zonder paard. :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:50

vorige week maandag:pony schrikt van een kruiwagen die in het weiland staat(tja die bijten ook he?).1 ste keer kon ik m nog goed terugdraaien maar bij t volgende rondje begint ie een beetje te galloperen en boem ik lag er af.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:06

in galop in de bak, paard zag een enorm bakkabouter en draait 180 graden en valt zelf, en ik viel natuurlijk gezellig mee :\

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:08

Weigering. Plop ernaast. Gelukkig BP aan, anders had ik denk ik last van m'n rug gekregen. Weer opgestapt en toen zonder weigering gesprongen :)