winterjas met lange mouwen gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

winterjas met lange mouwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:59

Hoi bokkers!

De winter komt er helaas weer aan en dus is de zoektocht naar een nieuwe (paarden) winterjas weer begonnen! Maar aangezien ik 1.90 m ben is dat niet zo makkelijk! Heeft iemand van jullie nog tips voor jassen (merken) met echt lange mouwen?? :D

Dressuur_Gek

Re: winterjas met lange mouwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:00

in de epplejeck vond ik er wel mooie hangen
misschien moet je eens kijken op hun site voor mate en dergelijke?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:01

Ik moest even heel hard lachen om jouw titel haha!

Zelf heb ik een lang bovenlichaam en vaak zijn de mouwen dan ook te kort, voor truien heb ik kingsland, die mouwen zijn wat langer, mijn Anke jas heeft ook wat langere mouwen dan normaal, zelfde geldt voor mijn Kentucky jas. Maar heb ook wel eens andere jassen van die merken aangehad en daar waren de mouwen weer een stuk korter, ik denk dat je vooral moet gaan aanpassen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:02

Ik ben erg tevreden over de lengte van Kingsland. Ben zelf 1,87 en heb daar goede ervaringen mee.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:02

Oei, dat is n lastige. Ik ben zelf van redelijk gemiddelde lengte maar merk bij het kopen van kleding dat mijn armen vrij lang zijn, wat wordt versterkt doordat ik ook brede schouders heb. Ik heb qua ruitersportmerken ervaring met één merk als jas welke gelijk goed zat en dat was Anky. Erg fijne jas die tegen een stootje kan.
Laatst bijgewerkt door Charlot_te op 26-08-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:03

ik zag de titel, en was toch even nieuwsgierig naar dit topic, want wees eerlijk, heb je wel eens een winterjas gezien met korte mouwen :D :?
maar naar het lezen van je stukje snap ik het :D :j :o

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:47

Hahaha jaa wist ff niet hoe ik het moest neerzetten :p maar bedankt voor de tips zo ver! Zal even kijken voor kingsland en anky ;)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:50

Niet perse een paardenmerk, maar vriendlief (van 2 meten lang met bijbehorende verhoudingen) is dolgelukkig met zijn Haglöfs outdoor jas, juist omdat de mouwen voor 1 keer niet te kort zijn.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:51

Kingsland vond ik tegenvallen met lange mouwen... Ben wat kleiner dan ts maar heb ook erg lange armen. Lees dus ook nog even mee

Edit; grapje, dat was wat anders van KL. Die jassen vallen juist extreem breed..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:55

ik heb er ook altijd problemen mee.heb er nu 1 van de boerenbond,maar ik wil ook nooit een jas die strak aan mijn lijf zit,dus koop altijd een maatje groter.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:11

Miekelien schreef:
Niet perse een paardenmerk, maar vriendlief (van 2 meten lang met bijbehorende verhoudingen) is dolgelukkig met zijn Haglöfs outdoor jas, juist omdat de mouwen voor 1 keer niet te kort zijn.

Ben inderdaad ook bereid te kijken buiten de paardenmerken! Zolang de jas maar paardproof is, is het goed :D

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:15

Jas is voorlopig alleen scouting-proof, maar dat komt geloof ik ongeveer op hetzelfde neer ;)