Ik zit momenteel in een situatie waar ik niet goed weet wat ik er mee moet.
Ik ben van plan binnenkort mijn eerste eigen paard aan te schaffen, ben het verzorgers/bijrijderswereldje hélemaal zat en laat alles nou net goed op z'n plek vallen(stal in de buurt heeft vrije box die betaalbaar is, pony die ik wil staat te koop etc), ik heb alles goed uitgerekend en uitgezocht, nagekeken etc.
Nu zit het zo, het paard dat ik wil kopen is puur voor recreatie. Hij is mijn maatje(bijrijd/verzorgpaard geweest, door omstandigheden gestopt) dus ik weet wat ik in de kuip heb. Probleem is echter, pony heeft achter slechte knieeën. Dit is echter met regelmatig beweging heel goed te verhelpen(als hij een hele tijd stil staat of bijv met extreme kou loopt hij wat stijf, meer niet), maar ik twijfel of ik hem hierdoor toch klinisch zou laten keuren, omdat ik toch wel wil weten in hoeverre dit in de toekomst nadelig kan zijn.
Ik ga vanavond naar de stal kijken, die mensen daar kennen de pony in kwestie dus kunnen me hier misschien ook wel bij helpen, maar ik vroeg me toch wel af wat jullie dachten. Niet laten keuren, omdat ik er toch geen wedstrijden mee wil gaan doen, of toch laten keuren en dan verder zien wat daar uit komt?