Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen. De termijn van zes maanden geldt niet voor alle producten. Denkt u aan bederfelijke vleeswaar, een krant en een ballon. Het spreekt voor zich dat u hiervan niet kunt verwachten dat die zes maanden meegaan.
Kitty1985 schreef:http://www.deombudsman.nl/koop-en-garan ... n/garantie
Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen. De termijn van zes maanden geldt niet voor alle producten. Denkt u aan bederfelijke vleeswaar, een krant en een ballon. Het spreekt voor zich dat u hiervan niet kunt verwachten dat die zes maanden meegaan.
Biskwie schreef:Kitty1985 schreef:http://www.deombudsman.nl/koop-en-garan ... n/garantie
Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen. De termijn van zes maanden geldt niet voor alle producten. Denkt u aan bederfelijke vleeswaar, een krant en een ballon. Het spreekt voor zich dat u hiervan niet kunt verwachten dat die zes maanden meegaan.
Daarom ook... Je staat in je recht... Vraag juridische bijstand.
Dat maakt het jou een stuk makkelijker.
tamaar89 schreef:Even een update:
Ik ben mijn zadel inmiddels al ruim een maand kwijt. De hele week al bezig geweest met bellen. Vandaag eindelijk wat meer te weten gekomen.
Ze gaan het zweetblad er opnieuw aanzetten of een geheel nieuw zweetblad eraan zetten. Verder gaan ze het hele zadel nakijken of er nog meer gerepareerd moet worden. Mij is gezegd dat ik het zadel terug krijg als nieuw. Als het goed is kan ik eind volgende week mijn zadel weer ophalen in Leek.
Mijn vraag aan jullie:
Met in het achterhoofd houdend dat het zadel nieuw gekocht is in april 2013.
Zouden jullie akkoord gaan met reparatie aan een nieuw zadel?
Of zouden jullie uiteindelijk toch een nieuw zadel of je geld terug eisen?
Citaat:Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.