Wat is een redelijk bedrag voor lease?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eikenland

Wat is een redelijk bedrag voor lease?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 09:48

Hallo bokkers

Op de manege waar ik rijd staat een paardje dat ik erg leuk vind.
Hij heeft een aantal problemen waar ik hem graag vanaf zou helpen.
Doordat de verschillende instructeurs op de manege hem elk op een andere manier benaderen heb ik niet het idee dat er veel vooruitgang in zit.

Nu kwam ik op het idee om de eigenaar te vragen of ik hem kan leasen voor 2 of 3 maanden. Dan kan ik EN wat grondwerk met hem gaan doen (heeft ie echt nodig!) en hem op een eenduidige manier gaan rijden. Ik hoop dat hij dan een stuk beter in zijn vel komt te zitten.

Nou moet ik erbij zeggen dat ik niet veel te besteden heb. En ik ben dan ook erg nieuwsgierig wat een redelijk leasebedrag zou zijn.
Het liefst zou ik 2 of 3 dagen grondwerk doen en 1 of 2 keer rijden.

Heeft een van jullie een idee wat leasen in dit geval zou mogen kosten?

Groetjes

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:54

zou niet weten heb nog nooit van me leven paard ge least. Op mij oude manege was lease ongeveer net zo duur als een stalling te betalen. Dus een toen was ongeveer een eigen paard hebben nog goed koper dan lease.
En wij hebben sowieso 2 manege in de buurt maar de prijzen lopen heel erg uit elkaar.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 23-08-13 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:54

Normaal gesproken is volledige lease zo rond 300 per maand. De vraag in dit geval is of de manege eigenaar het ook als een probleem ziet of niet. Als hij het niet als een probleem ziet dan kun je zo rond de 300 per maand verwachten maar als hij het wel als een echt probleem ziet zou je mogen verwachten dat je er zelfs geld op toe krijgt... Het kan dus alle kanten op gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:58

Neem aan dat het de bedoeling is dat het paard 7 dagen voor jouw is dan en er verder geen andere op rijden en het paard dus niet in de lessen zal gaan lopen. In dat geval zal dat wel een aardig bedrag zijn paard moet gewoon geld opbrengen. Want eerlijk is eerlijk als hij vind dat het paard getraind moet worden kan hij dit ook aan de instructeurs vragen dat een van hun er paar weken/maanden mee aan het werk gaat. Maar goed ik ken de man niet dus misschien valt het wel mee. En anders zul je al gauw op de stallingskosten moeten rekenen.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:00

Leasen is vaak tussen de 250 en 420 per maand
bij de manege waar ik eerst reed was het 400 per maand, en bij een andere stal lag het aan hoe groot de pony of het paard is.

Hoe veel het kost hangt meestal niet af van wat je ermee wilt gaan doen, maar voor hoeveel dagen per week je wilt leasen, als jij voor 7 dagen per week wilt leasen kan de manege verder niks met die pony of dat paard, dus zal dat aardig wat kosten

Jetta

Re: Wat is een redelijk bedrag voor lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:07

En als je dan dat paard hebt geleasd, heb je dan werkelijk het idee dat de problemen die jij ziet bij dit paard binnen twee of drie maamden opgelost zijn? Je hebt, als het paard werkelijk problemen heeft, ook een goede trainer nodig en misschien ook een dierenarts of fysiotherapeut.
Je zoj ook met de eigenaar in gesprek kunnen gaan over de problemen die jij ziet. Misschien kan die er zelf iets aan doen, als hij / zij zich bewust is van die problemen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:39

mijn paard word nu geleased en die mensen betalen de dagelijkse kosten (stalling incl evt extra vlas, krachtvoer en alles wat ze nog meer willen) bekappen betaal ik evenals enten, als ze er ijzers onder willen moeten ze dat zelf betalen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:43

valerie2012 schreef:
zou niet weten heb nog nooit van me leven paard ge least. Op mij oude manege was lease ongeveer net zo duur als een stalling te betalen. Dus een toen was ongeveer een eigen paard hebben nog goed koper dan lease.
En wij hebben sowieso 2 manege in de buurt maar de prijzen lopen heel erg uit elkaar.

Hier is het leasen echt wel goedkoper hoor. Ja, het leasen van een paard is even duur als het huren van een stal, maar je hebt verder geen lasten zoals de tandarts, dierenarts, hoefsmid, wormenkuren...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:47

Als je een lease paard hebt van een particulier ben je inderdaad meestal wel goedkoper uit dan een eigen paard. Maar als je bij een bedrijf een paard wil lease dan betaal je daar vaak wel meer voor hun moeten er namelijk op verdienen. Particulier heeft een andere insteek. Die wil het paard niet verkopen maar heeft zelf de tijd er niet voor.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:35

bij ons 220 euro voor 7 dagen in de week inx. 1x les

eikenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:49

Dank allemaal voor de reacties. Dit geeft mij wat onderhandelingsruimte :D
Groet en dank!!!

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:52

RoosTaffy schreef:
Leasen is vaak tussen de 250 en 420 per maand
bij de manege waar ik eerst reed was het 400 per maand, en bij een andere stal lag het aan hoe groot de pony of het paard is.

Hoe veel het kost hangt meestal niet af van wat je ermee wilt gaan doen, maar voor hoeveel dagen per week je wilt leasen, als jij voor 7 dagen per week wilt leasen kan de manege verder niks met die pony of dat paard, dus zal dat aardig wat kosten

Was vergeten er bij te zetten dat je bij die manege waar ik reed wel elke dag een groepsles mee kon rijden, zat gewoon bij het lease bedrag inbegrepen

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:49

Bij ons in de regio is het leasen van een pony of paard gelijk aan het bedrag dat normaal wordt gevraagd voor de stal (pony of paard) waar deze in staat. Vaak komt er dan nog 30 of 40 euro bovenop voor lessen.