Wat zijn leuke wedstrijd locaties voor pony om te starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cstok

Wat zijn leuke wedstrijd locaties voor pony om te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 08:34

Goedemorgen,

mijn dochter gaat 8 en 15 september voor het eerst in de B starten met haar B pony. Ze start op een wedstrijd bij ons op stal, dus lekker vertrouwd. Ze wil wat meer wedstrijdjes rijden in de omgeving, dus ik vraag me af welke wedstrijden nou leuk zijn en waar we beter weg kunnen blijven. Het gaat om de regio Rotterdam. Ik hoor graag jullie ervaringen !

Kyarahh

Re: Wat zijn leuke wedstrijd locaties voor pony om te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:20

Weet niet hoe ver het er maximaal vanaf mag zijn? Zwijndrecht (de Hoge Devel), Dordrecht (LR Dubbeldam) & Ridderkerk (St Joris dacht ik) vind ik erg leuke wedstrijden voor pony's, maar ik weet natuurlijk niet of je 10 minuten of een half uur wilt reizen naar de wedstrijd :).

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 10:24

Ach, we rijden toch, dus dat maakt niet zoveel uit. Maar ik vind zo'n 3 kwartier wel de max. Bedankt, Ridderkerk ben ik geboren, dus dat zou inderdaad wel een leuke plek zijn om heen te gaan!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:57

woerden in ook leuke verenigen om te starten de tournoyruiters weet niet hoe ver u wilt reizen.

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 13:14

Ik up deze vraag nog maar een keer. Dochterlief is nu vaak de enige in haar categorie en dat is natuurlijk niet echt leuk. Iemand die weet waar nog meer gereden wordt voor AB pony's? Afstand maakt me niet gek veel uit, wil er best een uurtje voor rijden.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:28

Leuk! Mijn dochter rijdt ook een B pony, en ze gaat komende zomer starten in de B! Maar wij proberen zoveel mogelijk richting Loenen en Apeldoorn te blijven...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:37

Is Noord Brabant te ver voor je? Breda, Hulten, Kaatsheuvel zijn een paar locaties waar ik zeker weet dat er behoorlijke ringen voor AB-pony's zijn

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:46

Manege Hillegersberg in bergschenhoek. (noordrand van Rotterdam) vereniging heet Epona.

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:43

Ik rij niet bij de pony's, maar ben inmiddels al wel op aardig wat locaties geweest :o

In Alblasserdam heb je 'de Beyaert' is ook erg leuk om te starten vind ik zelf. Wel veel pony's maar misschien niet (altijd) AB Pony's

Ook kun je tegenwoordig in Sliedrecht bij Stal Alblas wedstrijden rijden (PSV Sliedrecht). Superlocatie met 2 binnenbakken, aan de buitenbak wordt alleen nog gewerkt. Is op een nog vrije nieuwe locatie.

In Ridderkerk zijn er 2 'Waalzicht' en 'St Joris'. Dit zijn beide erg leuke locaties om te starten. Bij Waalzicht is alleen het parkeren wat lastiger vind ik zelf en hierdoor een beperkt aantal starts (dus misschien wat minder pony's). Op St Joris vaak wel pony's maar meestal niet kleiner dan C

In Dordrecht zijn er ook 2 Hippisch Centrum Dordrecht (ideaal in de winter, heeft 2 binnenbakken) en LR Dubbeldam (hier ben ik zelf nooit geweest). Bij beide eignelijk altijd pony's en regelmatig ook B.

Papendrecht is ook nog een goede en leuke locatie om te starten en hebben ook wel eens B pony's

En nog 2 aan de andere kant van Rotterdam zijn 'de Flardingha ruiters' in vlaardingen en 'Manege Middenhof' in Maasluis.

Heerjansdam ('de develruiters') schijnt ook heel erg mooi te zijn. Daar wil ik een keer gaan starten in de zomer.

Dan heb je ook nog Zwijndrecht 'de Hoge Devel', hier ga ik over 2 weken starten.

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:08

Top,bedankt voor de tips zover. Maassluis manege Middenhof komen we zelf vandaan, daar is ze vaak de enige met een AB Pony. En dan is eerste worden niet meer zo heel leuk... we gaan de genoemde lokaties eens bekijken!