Wat vinden jullie belangrijk bij laarzen, chaps en Jophurs,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MV20

Wat vinden jullie belangrijk bij laarzen, chaps en Jophurs,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:17

Hallo allemaal,
Ik heb zelf al meerdere laarzen, chaps en jophurs gehad. Van rubber tot leer, van goedkoop tot duur, van standaard tot op maat gemaakt in verschillende kleuren en designs (klassiek tot modern sportief).

Wat mij nu leuk en interessant leek is om te vragen wat jullie gebruiken en waarom je die laarzen en / of chaps, jophurs gebruikt. Op die manier kom ik misschien wel achter merken of ervaringen die ik nog niet kende, en zo de rest van de lezers van het topic ook.

Mijn vraag is dus, wat jullie belangrijk vinden als het gaat om het kopen en gebruiken van laarzen, chaps en jophurs.

1. Welke prijs
2. Rubber, kunstleer, echt leer
3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs)
4. Hoeveel paarden rij je er per week mee
5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?)
6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat.
7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer,
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen.
9. Favoriete merk

Als jullie tijd hebben zou ik het leuk vinden als jullie een reactie schrijven.
Ik heb al veel topics door gelezen maar de informatie is dan wat rommelig, als dit lijstje word ingevuld heeft iedereen meer een idee wat er voor welke prijs en kwaliteit te krijgen is.

pluisje88

Re: Wat vinden jullie belangrijk bij laarzen, chaps en Jophurs,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:26

1. tot 200 a 250 euro?
2. Echt leer
3. zo lang mogelijk, minimaal een jaar of 3 a 4 (als het kan langer)
4. nu even helemaal niet, maar was altijd 1 paard 4 a 5 keer per week
5. Pas niet makkelijk in een standaardmaat (dikke kuiten en vrij klein). Liefst toch redelijk standaard en niet op maat gemaakt ivm met de kosten
6. Zwart of bruin. Ligt aan je tuig. wel glanzend maar hou niet van lak, strass en andere onzin.
7. Heb zelf redelijk soepel met hard (bijv. petrie) nog geen ervaring. Hard ziet er wel altijd mooier uit vind ik
8.klassieke laars met rits achter en vetertje voor (bijvoorbeeld petrie glasgow geloof ik?)
9. geen idee. ik heb merkloos. Was toen het meest betaalbare voor mij (200 euro)

Ik heb nu een redelijk krap budget. Wie weet als ik meer te besteden heb dat ik ook meer uitgeef. vind het vooral belangrijk dat je waar voor je geld krijgt. dus goede kwaliteit, blijven netjes en slijtvast.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:38

1. Welke prijs
johpurs 150, laarzen 500
2. Rubber, kunstleer, echt leer
leer
3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs)
johpurs een jaar want daar loop ik bijna 24/7 op, laarzen heb ik alleen op concours aan dus die gaan wel jaar of 2/3 me
4. Hoeveel paarden rij je er per week mee
elke dag wel 5/6
5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?)
op maat gemaakt
6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat.
bruin, mat
7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer,
zacht leer
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen.
klassieke
9. Favoriete merk
johpurs: ariat, laarzen: derby, de niro

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:34

1. Welke prijs : 150/300
2. Rubber, kunstleer, echt leer : echt leer
3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs) weet niet heb sins feb leren laarzen en heb me rubben alleen vervangen als ze teklein waren en me leren gaan nog wel lang mee
4. Hoeveel paarden rij je er per week mee: 2 tot 3 keer in week alleen gaat veranderen als me paardje ouder is
5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?) ik pas gewoon makkelijk de standaard die heb nu ook
6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat. ik vind zwart mooi gewoon mat
7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer, geen voorkeur
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen. sportieve
9. Favoriete merk : geen favoriet

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:08

1. Welke prijs: Tot maximaal 80,- ongeveer
2. Rubber, kunstleer, echt leer. Mijn jodhpurs zijn van kunstleer, en mijn ene paar chaps van stof, en de andere van kunstleer
3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs). Mijn stoffen chaps heb ik nu al meer dan 2 jaar, en ik gebruik ze bijna iedere dag. Mijn kunstleren chaps zijn iets meer dan een half jaar oud en ook nog steeds mooi. :j Hoop deze nog wel anderhalf jaar of langer te kunnen gebruiken. Mijn jodhpurs heb ik iedere dag aan, al meer dan 2 1/2 jaar. :') Die zijn helemaal versleten en er zit ook een gat inn. Daar ga ik ook nieuwe van kopen.
4. Hoeveel paarden rij je er per week mee: Uhm, ik rijd bijna elke dag op Syl. En soms ook nog wat andere pony's erbij.
5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?) Ik had kleine, brede voeten en korte, dikke kuiten. Daardoor paste ik geen laarzen en had ik altijd wel chaps, omdat laarzen in die combi er niet in een betaalbare prijs waren. In een standaard maat pas ik nu wel :)
6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat: Ik vind zwart het mooist, maar cognac en donkerbruin ook. Als dat bij de rest van het tuig past iig. Glans/lak vind ik ook erg gaaf :)) Mat vind ik ook weer heel mooi!
7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer: Ik vind zacht leer wel fijn :j
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen: Ik vind zulke laarzen heel mooi: http://www.ej.nl/products/10000068/6000 ... TO+BARLAND
9. Favoriete merk: Ik heb nu jodhpurs en chaps van de epplejeck. En die vind ik heel fijn :)) Dus als ik misschien laarzen neem, dan neem ik waarschijnlijk ook van de epplejeck :)

Love_EMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:52

1. 100-300 euro
2. Rubber vind ik verschrikkelijk, en geen kunstleer, omdat ik er wel lang mee wil doen en dan zijn ze toch wat beter
3. Tot ik eruit groei haha, mijn leren chaps heb ik 2 jaar gebruikt, zijn nu helemaal versleten, maar ik spring er nog wel mee. Voor de dressuur rij ik momenteel met petrie's, sinds maart
4. Ik rij mijn eigen pony 5-6 keer in de week, dressuur, springen of buiten en af en toe op een pony van een vriendin
5. Ik pas niet gauw in gewone maat laarzen, omdat ik de kuiten heb van mn ouders, en die zijn wat gespierder dan gemiddeld, maar tot nu toe is het altijd gelukt om gewone maten te vinden (:
6. Op wedstrijd gewoon zwart, ik vind voor wedstrijden met lak heel mooi, maar dan meer als je al wat hoger zit. Voor thuis vind ik bruin altijd heel gaaf, zonder lak
7. Dat maakt me niet zoveel uit, als ze maar lekker zitten en soepel genoeg zijn om de discipline te doen waar ze voor zijn
8. Voor dressuur klassieke, maar voor springen soepele sportieve
9. Petrie of Derby, rij zelf met Petrie

Deze, met lak en zo'n riempje voorop vind ik altijd het mooiste (:

http://boktimg.nl/sites/default/files/d ... fbfd75.jpg

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:02

1. Welke prijs: Op zich hooguit 100, maar ben wel van plan om ooit goede leren laarzen aan te laten meten.

2. Rubber, kunstleer, echt leer: Kunstleer of echt leer, rubber had ik vroeger maar vind ik toch niet fijn.

3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs): Mijn vorige laarzen die nog van rubber waren zijn jaren mee gegaan. Daarna ben ik met chaps en jodphurs gaan rijden. Chaps zijn 1,5 mee gegaan en toen is een van de sluitingen kapot gegaan. Stalschoenen konden nog steeds maar pasten niet meer goed dus die heb ik verkocht. Heb nu sinds een paar maanden tweedehands van Mondoni die ik erg fijn vind. Weet niet hoeveel de verkoper er toen voor betaald heeft en hoe lang zij ze al had. Heb van de winter kunstleren laarzen van Decathlon gekocht voor 70 euro, die nu nog wel goed zijn, maar niet langer dan een jaar mee zullen gaan ben ik bang.

4. Hoeveel paarden rij je er per week mee? Met mijn laarzen van Decathlon rijd ik op dit moment meestal 3x per week: 2x op m'n verzorgpaard en 1x op de manege. Soms meer of minder. Ik doe mijn laarzen wel alleen aan met rijden, de rest doe ik op gympen of jodphurs.

5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?): Ik heb standaard laarzen van Decathlon, dus ik pas nog in standaard maten, maar dikke kuiten zitten in de familie dus dat zal niet lang meer duren :(

6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat: Zwart, en eventueel donkerbruin, als je ook donkerbruin tuig hebt, maar daar blijft het wel bij. Glans ook liever niet.

7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer: Zacht leer.
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen: Klassieke denk ik?
9. Favoriete merk: Ik heb alleen nog maar Aigle en Fouganza gehad, maar zou wel graag eens Petries willen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:09

1. Eerst comfort, vervolgens kijk ik naar degenen die overblijven en streep af qua prijs.
2. Echt leer.
3. Ik heb nu jodhpurs van ongeveer 60 euro, en die beginnen wel een beetje te slijten bij intensief gebruik (iedere dag de hele middag). Maar voorheen had ik ze 2x per week aan en dat deden ze perfect. Buitenkant is nog super.
4. 1 à 2. Ik loop er ook op.
5. Ik pas gemakkelijk in een standaardmaat. Desnoods doe ik er een zooltje in.
6. Voor jodhpurs gewoon normaal zwart. Voor laarzen ook zwart, maar een klein lak accent vind ik wel mooi op een laars.
7. Geen van beide. Ik ga voor stevig leer. Niet hard en niet zacht.
8. Voor jodhpurs kies ik altijd jodhpurs met zo'n borduurseltje op het leer langs de rand waar je tenen beginnen. (zoiets: http://www.ej.nl/products/10000070/6100 ... N+KIDS+4LR ).
Voor laarzen zou ik gewoon een nette zwarte laars nemen met een rits en vetertjes. Een lak accentje mag ook, maar hij moet niet te opvallend zijn.
9. Geen idee. Ik heb nu Ariat Chaps en die zijn fantastisch. Ariat dus maar.

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:19

1. Tot €150
2. Echt leer
3. 1,5 / 2 jaar
4. Ongeveer 4 keer per week, soms meer en soms minder
5. Gelukkig pas ik nog in een standaard maat :D
6. Zwart, en dan mat. Maar een beetje glans er op kan ook best leuk zijn
7. Zacht leer
8. Hmm moeilijk... Beetje tussen in... Denk wel meer sportief
9. Mondoni, heb nu de mondoni kendal

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:25

1. Prijs naar kwaliteit, heb nu laarzen van €400
2. echt leer
3. Echte goede leren laarzen met normaal gebruik (dus aantrekken na het opzadelen en na het rijden direct weer uit en regelmatig in de schoensmeer zetten en eens in de zoveel tijd de zool vervangen) moeten gewoon 4/5 jaar meegaan
4. Ik rij 10x per week +/-
5. lastige voeten, maar standaard maten mits goed zoeken passen wel
6. mat, lak word snel lelijk
7. maakt niet uit zolang zacht leer niet gaat bobbelen en met hard leer de binnenkant zacht is
8. geen idee, hoge veters tot bovenaan zijn mooi, maar die mooie klassieke zijn ook gaaf terwijl ik ook draag met rits en kleine veter
9. Petri en Deniro

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:11

1. Prijs ligt eraan wat mijn budget is en welke ik fijn vind.
2. Echt leer
3. Zo lang mogelijk
4. Heb spring- en dressuurlaarzen. Het ligt er net aan wat ik ga doen. Dressuur alleen mijn dressuurlaarzen. En springen of buitenrijden mijn springlaarzen. Dus kan het niet exact zeggen.
5. Ja tot nu toe nog wel.
6. Mat
7. Voor te springen zijn zachte laarzen fijn, voor dressuur harde.
8. Klassieke
9. Petrie