1. Welke prijs: Op zich hooguit 100, maar ben wel van plan om ooit goede leren laarzen aan te laten meten.
2. Rubber, kunstleer, echt leer: Kunstleer of echt leer, rubber had ik vroeger maar vind ik toch niet fijn.
3. Hoe lang gaan ze mee, en hoe lang moeten ze mee kunnen gaan (in verhouding met de prijs): Mijn vorige laarzen die nog van rubber waren zijn jaren mee gegaan. Daarna ben ik met chaps en jodphurs gaan rijden. Chaps zijn 1,5 mee gegaan en toen is een van de sluitingen kapot gegaan. Stalschoenen konden nog steeds maar pasten niet meer goed dus die heb ik verkocht. Heb nu sinds een paar maanden tweedehands van Mondoni die ik erg fijn vind. Weet niet hoeveel de verkoper er toen voor betaald heeft en hoe lang zij ze al had. Heb van de winter kunstleren laarzen van Decathlon gekocht voor 70 euro, die nu nog wel goed zijn, maar niet langer dan een jaar mee zullen gaan ben ik bang.
4. Hoeveel paarden rij je er per week mee? Met mijn laarzen van Decathlon rijd ik op dit moment meestal 3x per week: 2x op m'n verzorgpaard en 1x op de manege. Soms meer of minder. Ik doe mijn laarzen wel alleen aan met rijden, de rest doe ik op gympen of jodphurs.
5. Pas je makkelijk in een standaard maat of hou je juist van op maat gemaakte producten ( zo ja betaal je er dan ook meer voor?): Ik heb standaard laarzen van Decathlon, dus ik pas nog in standaard maten, maar dikke kuiten zitten in de familie dus dat zal niet lang meer duren 
6. Wat van kleuren vind je mooi, en hou je van glans of mat: Zwart, en eventueel donkerbruin, als je ook donkerbruin tuig hebt, maar daar blijft het wel bij. Glans ook liever niet.
7. Vind je zacht leer fijn, of heb je liever harder leer: Zacht leer.
8. Wat van modellen vind je het gaafst, juist hele klassieke of meer sportieve laarzen: Klassieke denk ik?
9. Favoriete merk: Ik heb alleen nog maar Aigle en Fouganza gehad, maar zou wel graag eens Petries willen.