Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wel jammer dat het niet betaald is, maar de ervaringen die ik ga opdoen maken het weer goed 
zeker over het salaris
Of soms over de uren die ik werk.
Maar hoewel het voor mij werk is blijft het mijn grootste hobby om zo lekker met de paarden bezig te zijn op welke manier dan ook. of het nou stalwerk is of rijden/longeren/lesgeven/revalidatie (erg interressant)/zadelmak maken/veulens,jonge paarden handmak maken of met de d.a of hoefsmid meehelpen. Blijf het leuk vinden en elke dag blijf ik leren en dat vindt ik helemaal geweldig.
)
Werk al 4,5 jaar in de weekenden als stalhulp op een fokkerij en mocht het kunnen ook door de weeks. Echt heel erg leuk werk, voeren, naar buiten en binnen brengen, veulentjes mak maken, helpen met onderzoeken en ki (baas is DA die ook zelf scant en ki doet). Erg interessant, leer er heel veel! Een paar foto's staan op mn profiel. 
RenWaBl schreef:Ik heb ook een erg pennyverhaal, ben er zelf niet bijgeweest maar hoorde het van de vrouw van mijn baas.
Zij hebben een paardenfokkerij van sportpaarden (KWPN, Zangersheide etc), dus geen kinderponietjes maar echte bloedpaarden. Nou ging de vrouw van mijn baas naar hun garage, die grenst aan de schuren met stallen. Ze hoorde stemmen, wat raar was omdat de stalhulpen er niet meer waren en hun dochters weg waren. Toen ze wat verder liep zag ze een pak chocomelk en een pakje koekjes liggen. In 1x ziet ze 1 van de paarden naar de lange gang lopen, dus ze loopt er achter aan. Zijn het 2 meisjes van een jaar of 7 en 9!!!![]()
Alle paarden stonden in de wei, dus ze hadden dit paard zomaar uit de wei gehaald!! Hebben ze geluk gehad dat ze toevallig het braafste paard van stal hadden gepakt, die doet nog geen vlieg kwaad. En dat de andere paarden niet ontsnapt zijn terwijl hun bezig waren. Maar er staan ook 3 hengsten op stal, waarvan 1 ontzettend dure die verkocht is, en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze die deuren open hadden gemaakt....
Dus de vrouw van mijn baas vraagt: Wat doen jullie hier? Waarop ze als antwoord krijgt: Is dit geen manege dan?Echt hoe belachelijk is het, ze moesten ook helemaal om de dierenartsenpraktijk heen (praktijk van mn baas en zijn vrouw) en vervolgens helemaal achter de schuren langs lopen naar de weiden.
Toen de vrouw van mijn baas de kinderen vroeg hoe ze heetten en waar ze woonden, kreeg ze als antwoord: Mag ik niet zeggen. Dus ze wisten heel goed wat ze deden. De vrouw van mijn baas heeft ze gelijk weggestuurd.
Toen ze mij dit verhaal vertelde viel mijn mond open van verbazing, echt wat kinderen tegenwoordig allemaal wel niet in hun hoofd halen??
nambi schreef:Hoi! Ik wil mij ook wel even melden.
Ik werk sinds mijn 14e als bijbaantje op een manege.
Nu ben ik part-time medewerker voor alles. Ik werk op een kleinschalige manege.
We hebben 12 manegepaarden en 8 vaste pensioenpaarden. Ook zijn wij een paardenhotel voor mensen die met hun paard op strand willen rijden.
Ik geef vast les aan tieners op woensdagavond en zaterdagochtend. Op woensdagochtend zet ik paarden buiten, mest ik stallen, doe alles met de shovel en alle klussen die erbij komen kijken.
Op Woensdagmiddag en zaterdagmiddag help ik met de andere lessen en doe extra klusjes en voeren etc.
Nu ben ik ook ponykampen aan het begeleiden (we hebben altijd 4 weken in de zomer). Verder ben ik ook vaste inval bij vakantie en ziekte.
Ik krijg vrij veel vrijheid op deze manege, zo ga ik starten met lessen voor kinderen tussen de 6 en 8 jaar. Dit gaat niet alleen om het rijden maar alles wat er bij paarden bij komt kijken. Ook wil ik lessen starten voor kinderen en jongvolwassenen met autisme of ander gerelateerde stoornis (ik ben ook pedagoog, maar kan de paarden niet missen)
Ik heb weinig te klagen eigenlijk, maar wel een vraag aan andere mensen die ook op maneges werken. Krijgen jullie ook meer te maken met verwende kinderen? Hoe gaan jullie hiermee om? Zeg je er wat van ook al is moeder erbij?
) althans als ze zich niet aan zijn regels houden is hij heel streng. Dus als ze mij of een ander personeelslid lastig vallen en wij zouden het eventueel niet afkunnen dan halen we hem er wel bij, maar meestal zie ik die ouders amper aangezien kinderen afgezet en opgehaald worden.Toch zou ik ook met ouders in de buurt iets zeggen. Zeker als veiligheid in het geding zou zijn. Je kan toch gewoon rustig iets zeggen hoop ik.k heb meer 'last' van kinderen die overal mee willen helpen. ze trekken nog net niet je mestvork uit je hand
. En natuurlijk de eeuwige verhalen over hun favoriete pony's en wat ze beleven tijdens lessen etc., maar sinds ik zelf moeder ben kan ik het op 1 of andere manier beter hebben. Zal t moeder gen wel zijn hihi. Citaat:Hoi,
Nou verwende kinderen genoeg bij ons, maar ik heb een hele strenge baas(kinderen zijn vaak beetje bang voor hem) althans als ze zich niet aan zijn regels houden is hij heel streng. Dus als ze mij of een ander personeelslid lastig vallen en wij zouden het eventueel niet afkunnen dan halen we hem er wel bij, maar meestal zie ik die ouders amper aangezien kinderen afgezet en opgehaald worden.Toch zou ik ook met ouders in de buurt iets zeggen. Zeker als veiligheid in het geding zou zijn. Je kan toch gewoon rustig iets zeggen hoop ik.k heb meer 'last' van kinderen die overal mee willen helpen. ze trekken nog net niet je mestvork uit je hand
. En natuurlijk de eeuwige verhalen over hun favoriete pony's en wat ze beleven tijdens lessen etc., maar sinds ik zelf moeder ben kan ik het op 1 of andere manier beter hebben. Zal t moeder gen wel zijn hihi.