Regendeken 0 gr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Regendeken 0 gr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:11

Terwijl het nog zomer is ben ik al aan het denken over winterdekens.. :+

Ik heb laatst een nieuw 0 gr, 100 gr en 300 gr winterdeken aangeschaft. Paard heeft een lastige maat en de 100 en 300 gr lagen in principe wel goed. De 0 gr daar in tegen niet. De 100 en 300 gram zijn van het eigenmerk van de ruitershop hier. Ik wil voor een 0gr toch graag net wat meer kwaliteit omdat je in het voor en najaar veel natte en gure dagen er tussen kan hebben.

Nu ik dan dus toch een ander 0 gr deken moet aanschaffen is mijn vraag; wat raden jullie aan? Welk deken heeft een goede pasvorm, blijft goed waterdicht etc. Ik ben niet zo heel erg bekend met dekens. Ken natuurlijk wel de goede merken maar niet het fijne ervan.. Ik heb op z'n max zo'n 100 euro in gedachten (tenzij het een deken is waar je meerdere kanten mee op kan bijv dan ben ik bereid meer te betalen).

Mallootje

Re: Regendeken 0 gr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:32

Iets boven je budget maar ik zou een Rhino aanraden .. Blijft mooi recht liggen, ook bij spelende paarden. Waterdicht, sterk, .. Ze zijn er in 0gr, 200gr en 370gr maar je kan ook met de Horseware liners werken om de dikte aan te passen, en er bestaan losse halzen met of zonder vulling die je er zo kan aan bevestigen. Een 0 gram kost zo'n € 140.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:19

amigo en rhino zijn inderdaad fijne regendekens met een goeie pasvorm

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:02

Ik heb gewoon een HH op mijn paard liggen. Normaalgepsproken gaan alle dekens scheef liggen op hem maar deze blijft mooi recht erop. 60 Euro voor betaald.
Over Amigo hoor ik ook dat ze een fijne pasvorm hebben, die zijn wel een stuk duurder.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:05

Iedereen bedankt! Ben uiteindelijk toch voor een wat simpeler merk gegaan die goed past op m'n paard. Een vriendje in de wei pakt alles in d'r mond wat ze pakken kan dus wil eerst even uitproberen of ze hier vanaf gaat blijven en als blijkt dat een deken veilig ligt op m'n paard kan ik voor een wat beter merk gaan. Bedankt voor het meedenken!! Heb dekens van de merken die jullie noemen opgezocht en opgeslagen :D !