Startkaart aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Startkaart aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:47

Hoi Bokkers,

Ik wil jullie toch even om raad vragen, het lijkt mij best leuk om wedstrijdjes met mijn pony te rijden, heel veel verder dan B zal het niet worden maar voor de ervaring is het ook gewoon heel leuk.... nu zit ik alleen met iets.. als ik nu mijn startkaart aanvraag dan kan ik hem nog maar tot december gebruiken, en dan moet ik een nieuwe aanvragen maar in juni word ik al 18, dan moet ik bij de paarden maar met mijn kleine D pony'tje tussen de bloedgefokte KWPN'ners, dat zie ik niet gebeuren... is het het nog waard om een startkaart aan te vragen?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:53

In het jaar dat je 18 wordt mag je bij de pony's blijven.
Voor dit jaar kun je een beperkte startpas aanvragen, die is ongeveer 20 euro goedkoper en daarmee mag je maximaal 4 keer starten (als je toch meer wil starten en je laat omzetten in een volledige startpas kost je dat 25 euro extra)

Of je bij de vereniging nog het volledig lidmaatschap moet betalen hangt van de vereniging af. Sowieso kunnen de prijzen van verenigingen flink verschillen.

Of het het waard is is natuurlijk helemaal aan jezelf. Maar je kan sowieso nog het hele volgende jaar starten dus dat lijkt mij wel de moeite. Al kom je niet verder dan de B, toch leuk voor de ervaring en de lol?

Anoniem

Re: Startkaart aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:03

Ja daarom! is ook voor de lol en ervaring :) maar mag dat, na 18 jaar bij de pony's blijven starten? in dat geval kan ik gewoon in januari een startkaart aanvragen en nu nog even door oefenen :) wist dat helemaal niet!

joycesmeenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:04

naranga als je 18 word kan ze prima op haar ponytje wedstrijden rijden maar ze moet dan wel bij de paarden en bij de KHNS site kan je gewoon een pas aanvragen volgens mij staat er dan wel welke je moet je hebben ;)

joycesmeenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:05

naranga als je 18 word kan ze prima op haar ponytje wedstrijden rijden maar ze moet dan wel bij de paarden en bij de KHNS site kan je gewoon een pas aanvragen volgens mij staat er dan wel welke je moet je hebben

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:06

Ik ben afgelopen 4 januari 18 geworden en mag dit hele jaar nog tussen de pony's starten :). Bij jou valt het dus ook mee!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:07

joycesmeenk schreef:
naranga als je 18 word kan ze prima op haar ponytje wedstrijden rijden maar ze moet dan wel bij de paarden en bij de KHNS site kan je gewoon een pas aanvragen volgens mij staat er dan wel welke je moet je hebben

Dat is niet waar. Het jaar waarin je 18 wordt mag je nog uitrijden bij de pony's. Pas vanaf 1 januari van het volgende jaar moet je tussen de paarden starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:12

Ooh oké, nou bedankt dan ga ik gewoon in januari een startkaart aanvragen :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:13

Frederieke_ schreef:
Ja daarom! is ook voor de lol en ervaring :) maar mag dat, na 18 jaar bij de pony's blijven starten? in dat geval kan ik gewoon in januari een startkaart aanvragen en nu nog even door oefenen :) wist dat helemaal niet!

Ja wat Anoeska ook al zegt, t/m 31 december van het jaar waarin ja 18 bent geworden mag je bij de pony's blijven.
Dressuur kun je daarna ook prima tussen de paarden rijden als je wil blijven starten, springen zal wat lastiger worden, maar ga er even vanuit dat t om dressuur gaat.

Startpas kan je t beste voor november aanvragen, dan heb je hem gelijk aan het begin van het jaar.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:15

Ik stuur je ff een PB.

vivianl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:18

Ik ben me toevallig ook aan het verdiepen in dit onderwerp (dan wel niet met een pony, maar wel met betrekking tot een startkaart) en kwam vanavond dit tegen op de site van de KNHS:

Citaat:
Wanneer je vanaf 1 oktober een startpas aanvraagt, profiteer je van een mooie korting, je betaalt dan voor een startpas voor een paardencombinatie € 57,50 (normaal € 78,25) en voor een ponycombinatie € 36,75 (normaal € 57,50). Met deze startpas kun je voor een gereduceerd tarief onbeperkt starten tot 31 december 2013. Ook wanneer je een gelimiteerde startpas hebt aangevraagd vanaf 1 oktober, of je hebt reeds een actieve gelimiteerde startpas kan je hiermee de laatste drie maanden onbeperkt starten.

https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/knhs/bestel-je-startpas-vanaf-1-oktober-voor-een-gereduceerd-tarief/

Misschien heb je hier iets aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:20

Oh dat is ook wel handig, bedankt! :D

vivianl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:22

Geen dank hoor! Hoop dat je er iets aan hebt & alvast succes met je wedstrijden :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:42

Gewoon met je pony tussen de paarden starten. Doe ik ook!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:48

ik zeg doen!! heb ik ook met mijn verzorg fjordje, en geen spijt! we gaan puur voor de ervaring en de plezier! en dat lukt goed! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:25

Frederieke_ schreef:
Oh dat is ook wel handig, bedankt! :D

Dat is niet zo voordelig hoor, je betaalt de helft terwijl je maar 1/4e kan rijden van het jaar. ;)