Welke WA verzekering voor 2 paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Welke WA verzekering voor 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:20

Vanaf Januari 2014 kom ik met mijn twee paarden weer terug van Duitsland naar Nederland. In Duitsland heb ik een WA verzekering voor mijn 2 paarden (schade tot 15 miljoen euro), waarbij de verzekering toestaat dat "vreemde" ruiters en bijrijders op mijn paarden rijden, ook bitloos en zonder zadel en geldt de verzekering ook als ik met de paarden tot maximaal 6 weken in het buitenland verblijf. Ook als ik in Nederland woon, zal ik soms met mijn paarden naar Duitsland/Belgie reizen. Ik rijd voornamelijk in het bos met mijn paarden, rijd endurance in wedstrijdverband en de paarden staan aan huis.

Welke gelijksoortige niet al te dure WA verzekering zouden jullie aanbevelen in Nederland af te sluiten?

Sjolvir

Re: Welke WA verzekering voor 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:21

Je Nederlandse WA verzekering bellen en vragen of je paarden gedekt zijn.
Bij de meeste verzekeraars zijn ze dat gewoon (worden gezien als huisdier), mits niet bedrijfsmatig gehouden/gebruikt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:35

EA --> TAO

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:21

Sjolvir schreef:
Bij de meeste verzekeraars zijn ze dat gewoon (worden gezien als huisdier), mits niet bedrijfsmatig gehouden/gebruikt.

Ik zat eerst bij NN, daar vielen ze niet onder de huisdieren, moest aangeven om hoeveel dieren het ging en moest daarvoor bijbetalen en kregen ze een aparte polis.
Nu zit ik bij een andere maatschappij (Unive) en die rekent ze dus ook niet onder de huisdieren! Ook hier moet ik ze apart bijverzekeren ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:27

Mijn ervaring is dat het vaak wel verzekerd is, maar dat de persoon op de klantenservice daar geen weet van heeft. Als je het ze dan bij een leidinggevende laat navragen, blijkt het toch wel zo te zijn :) Ik ben een aantal keer geswitcht waaronder ING en Zekur (dat is geloof ik ook Unive) en bij beide zijn ze gewoon meeverzekerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:51

Donja schreef:
Sjolvir schreef:

Ik zat eerst bij NN, daar vielen ze niet onder de huisdieren, moest aangeven om hoeveel dieren het ging en moest daarvoor bijbetalen en kregen ze een aparte polis.
Nu zit ik bij een andere maatschappij (Unive) en die rekent ze dus ook niet onder de huisdieren! Ook hier moet ik ze apart bijverzekeren ;)

Ehm, bedrijfsmatige verzekering?

Het maakt nogal uit of je hobbypaarden hebt of dat er enige vorm van bedrijfvoering rondom gevoerd wordt!
Onze paarden vallen gewoon onder de WA-verzekering als huisdier. Wij houden ze hobbymatig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:57

Hangt inderdaad erg af waar jezelf verzekerd bent en wat op de website ervan staat. Ik ben ook op zoek naar een wa verzekering voor mijn paard aangezien alleen kleine huisdieren onder mijn eigen wa valt aldus de website.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:29

Donja schreef:
Sjolvir schreef:

Bij hobbymatig houden zeker wel.
Ik schrok even, want mij hebben ze toentertijd verteld dat ze idd gewoon meeverzekerd waren. Maar dat zijn ze ook.
zie:
http://www.unive.nl/aansprakelijkheidsv ... ?consent=B

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:32

Dan zal dat om 1 paard gaan, want de verzekeringsadviseur is hier laatst geweest en ik heb mijn paarden voor de hobby... Ik moest ze toch echt apart verzekeren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:36

kamsel"
[quote="Donja schreef:
Sjolvir schreef:

Bij hobbymatig houden zeker wel.
Ik schrok even, want mij hebben ze toentertijd verteld dat ze idd gewoon meeverzekerd waren. Maar dat zijn ze ook.
zie:
http://www.unive.nl/aansprakelijkheidsv ... ?consent=B[/quote]

Daar ben ik dus ook verzekerd geweest en ja, ze waren meeverzekerd, mits het hobby was.
En er niets tegen betaling gedaan werd.
Heb ook elke keer paard dat erbij kwam gemeld en dat er 1 ver van huis woont in de opfok.
En ook mijn opfok paardje is gewoon verzekerd.
Ook al een keer flinke schade laten uitkeren, mijn groom had haar rug gebroken.

Ben vorig jaar naar de ABN amro overgestapt en daar idem, aangezien ik anders niet was overgestapt.