Mounted games lijken niet echt op schriktraining. Sommige dingen zou je er wel voor kunnen gebruiken, maar mounted games zijn meer behendigheidsspelletjes die je met andere pony's en ruiters samen doet. Er zit een soort van wedstrijdidee achter en dat heb je met schriktraining niet.
Als je de set bij Epplejeck hebt gezien, zou ik zeggen: vraag aan je vader of die wat in elkaar kan zetten, dat is stukken goedkoper. Ronde stokken kan je bij een doe-het-zelfzaak kopen, je vader kan ze op maat maken. Van stof maak je er vlaggetjes aan, dat kan met lijm. Een paar gewone emmers met een laagje zand erin waar je ze in kan zetten en je hebt al 1 spel. Kleine pionnetjes kan je kopen bij de Action of speelgoedzaak, niet zo mooi als die andere, maar ze werken ook goed voor slalom. Ikzelf zou het niet kopen, als je met zijn tweetjes ermee speelt raak je snel uitgekeken denk ik en als je op een manege of pensionstal staat gaat iedereen het gebruiken, neit opruimen en dan ben jij je dure set ineens kwijt.
Als je verder zoekt op internet kom je vast wel leuke spellen tegen die je makkelijk zelf kan maken en er zijn ook wel boekjes te vinden met spelletjes.
Schriktraining heeft vaak meer "enge" dingen voor een paard, een paraplu, een parasol, een boog met slierten eraan waar je onderdoor kan, een dekzeil waar je overheen kan lopen of die je over je pony heen kan gaan leggen na veel rustig oefenen. Voor mijn gevoel is schriktraining meer geschikt om je pony minder bang te krijgen en aan je pony te laten zien dat jij weet dat het niet eng is, waardoor je pony het ook niet meer eng vindt. Mountad games is meer voor de ruiter, om handig te worden met rijden en minder angst te krijgen met rijden. "Mounted" zegt al dat je erop zit en met schriktraining kan je eerst naast je paard oefenen en dan erop.