Paardentransport: Hoe? Wat? Wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Paardentransport: Hoe? Wat? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:27

Volgende maand ga ik verhuizen naar Oostenrijk om daar te gaan werken op een dressuurstal. Ik heb er heel erg veel zin in! En als het goed gaat en klikt dan volgt mijn eigen paard zo spoedig mogelijk. Maar daar komt het, hoe gaat dat in zijn werk? En vooral aan welk bedrijf laat ik het transport over? Want daar ben ik in ieder geval al over uit, zelf rijden is geen optie.

Ik heb begrepen dat een paard dat internationaal vervoerd wordt 24 uur van te voren een gezondheidsverklaring moet hebben gekregen. Maar wat moet ik verder regelen, en waaraan moet ik denken?

En wat zijn goede bedrijven om dit soort zaken mee te doen? Hebben jullie ervaring daarmee?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:34

wij hebben vanuit belgie 7 paarden naar noord duitsland laten vervoeren door firma potijk.

inderdaad 24 uur van te voren zijn de paarden gekeurd,en die papieren heeft de chauffeur ook nodig, en ze zijn netjes naar duitsland gebracht.verder heb ik de chauffeur de paspoorten gegeven en gezorgd dat de paarden netjes geent waren ,maar verder is het niet veel anders als een paard op de trailer zetten en gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 17-08-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:38

Ik heb ook goede ervaringen met Potijk. Goede service en professionele chauffeurs, die ook goed met de dieren overweg kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:40

Een transporteur regelt dat voor je als je wilt.
Ik heb meerdere paarden met Potijk vervoerd. Vanuit NL hebben die altijd alles keurig geregeld en hoefde ik niets te doen. Omgekeerd moest ik het wel zelf regelen, maar meestal is dat een bezoekje van een speciale (ambts) DA en die maakt dan een formulier.

Roquen

Re: Paardentransport: Hoe? Wat? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 09:25

Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Potijk. Maar ik kan geen website vinden, alleen een facebook pagina. Hebben jullie misschien een website?

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:30

"Gelissen paardentransport" hebben een uitgebreide website waarop je alle informatie terug kunt vinden. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:14

Sushilla88 schreef:
Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Potijk. Maar ik kan geen website vinden, alleen een facebook pagina. Hebben jullie misschien een website?

Ze hebben geen website.
Gewoon even bellen of mailen.
Ze zijn in verhouding met anderen ook behoorlijk goedkoop maar ik was elke keer super tevreden.
Ik heb er ook veulens en een keer een drachtige merrie mee op pad gestuurd.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:05

Binnenlands (combinatie)vervoer was Gelissen juist goedkoper dan Potijk (scheelde 1/3 van de prijs zelfs). Ook vind ik het materieel van Gelissen wat beter op orde, iig de vrachtwagens die ik gezien heb. Maar Potijk schijnt ook prima te zijn, ken genoeg mensen die regelmatig paarden vervoeren via hun (ook internationaal).

Het beste kun je gewoon websites uitpluizen van vervoerders en eens wat offertes aanvragen, en van daaruit verder kijken. Vraag bij het bedrijf wat je aan voorbereiding moet doen, die doen dit dagelijks dus kunnen het e haarfijn vertellen :)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:06

Morris123 schreef:
"Gelissen paardentransport" hebben een uitgebreide website waarop je alle informatie terug kunt vinden. :j

Inderdaad, deze firma wilde ik ook adviseren