,Zijn er hier mensen op bokt die hun eigen paard of pony laten uitbrengen op wedstrijd?
Ik zit namelijk zelf met de gedachte om een wedstrijdruitertje te zoeken voor mijn pony.
(Aangezien ik 16 ben en mijn pony dus zelf niet meer mag uitbrengen
en hij erg veel potentie heeft.)Ik heb enkele vraagjes voor jullie
- Waarom laten jullie je paard/pony door iemand anders uitbrengen?
- Op welke manier heb je deze ruiter/amazone gevonden?
- Hoeveel x per week rijdt deze persoon op je paard/pony?
- Ligt het niveau van de wedstrijdruiter hoger/lager/gelijk met je eigen niveau?
- Vraag je een vergoeding of betaal je misschien de ruiter?
- ...
Ik zal maar beginnen met de omschrijven wat mij ideaal lijkt:
Een ambitieus wedstrijdruitertje/amazone tussen de 12 en de 15 jaar die 1 à 2 x per week met de pony traint + op wedstrijd gaat.
(Voor de rest zou hij door mezelf gereden worden.)
Ik zou graag hebben dat dit ruitertje minstens 1x per week les neemt bij mijn trainster.
Ervaring met jonge pony's is wenselijk en al enige wedstrijdervaring is een must.
Het ruitertje is consequent en beheerst al wat meer dan de basisoefeningen, ze kent dus ook al enkele zijgangen en kan deze op een correcte manier vragen (natuurlijk moet het allemaal niet perfect zijn, maar het is niet de bedoeling dat hij/zij nog alles moet leren)
Het ruitertje moet geen bijdrage leveren om de pony te mogen rijden, wel moeten de lessen zelf betaald worden en vervoer voor de wedstrijd en inschrijvingsgeld dienen zelf geregeld en betaald te worden.
Zeker belangrijk is dat ik op hem/haar kan rekenen, d.w.z. de pony op de afgesproken momenten komen rijden/verzorgen, niet zonder reden niet komen, enz.
Het ruitertje krijgt in ruil een 4,5 jarige pony met veel potentieel (mits goede begeleiding zelfs [inter]nationaal), alle nodige spullen voor de pony, een altijd berijdbare binnenpiste en uitstekende begeleiding.
Zou dit haalbaar zijn, of ben ik te veeleisend? Vuur jullie meningen maar af!