Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)

ElisaAppie6 schreef:Mijn verzorgpony appie was in het begin een beetje bijterig en wou niet luisteren maar het gaat nu zo goed dat hij mij volgt zonder touw! Als ik ga rennen rent hij achter mij aan maar hij gaat dan wild met zijn neus op en neer en rent wild op mij af, Is dit spelen? Kan ik verder met oefenen of is dit ongwenst gedrag?
Cassidy schreef:ElisaAppie6 schreef:Mijn verzorgpony appie was in het begin een beetje bijterig en wou niet luisteren maar het gaat nu zo goed dat hij mij volgt zonder touw! Als ik ga rennen rent hij achter mij aan maar hij gaat dan wild met zijn neus op en neer en rent wild op mij af, Is dit spelen? Kan ik verder met oefenen of is dit ongwenst gedrag?
Dit is ongewenst gedrag. Kijk naar zijn oren en zijn lichaamstaal, maar ik zou hier mee stoppen. Weet je hoe dit misschien zou kunnen eindigen?
Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=LVFOxZp0OWk
Meisje krijgt een trap in haar gezicht. Kan het gelukkig navertellen maar dit kan heel anders aflopen.

TinePine schreef:De vrouw ik het filmpje vergeet in mijn ogen een essentieel iets. Het paard loopt haar vaak voorbij en dat mag dus niet. Dit paard heeft continu zijn oren in de nek en voert de oefeningen alleen maar uit om te scoren.

(zowel spelen als ongewenst gedrag).