overstap naar L1 handig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

overstap naar L1 handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:14

Hey bokkers!
Ik zou graag jullie mening willen.
Ik ga volgende week een derby rijden, ik ga op beide dagen in de B .
Nou zaten wij er aan te denken om de 2e dag L te rijden.
Het is natuurlijk met de training wel even lastig om 4 proeven te oefenen.
Er is niet perse een reden dat ik naar L ga, maar de oefeningen kennen we , ik rij ze vaak mee met mijn training.
Dus wat zeggen jullie? Doen , of toch niet?

Grtjs xsarinax

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:27

Ligt eraan, als jij in het B altijd met gemak een wp haalt en je de L1 oefeningen beheerst zou ik zeggen lekker doen :j
L proeven zijn ook absoluut niet moeilijker dan B, de voorlezer moet alleen iets sneller praten omdat er soms wat meer oefeningen achter elkaar door zijn. En tja in de training meer proeven oefenen.. Ik moet eerlijk zijn dat ik tot nu toe nooit een proef van tevoren heb geoefent en ook altijd winst heb gereden :') :+

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:49

Tja, een wp halen ligt eraan. Soms gaat het bij het inrijden al niet helemaal lekker. Heb ik 1x gehad dat ik geen wp had. Mijn b debuut had ik ook niks, maar dat lag helemaal aan mezelf. Mijn punten kun je in mijn onderschrift zien.

x_Kaat_x

Re: overstap naar L1 handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:52

je punten zien er zeker goed uit, maar als jij voelt dat jij en je paard klaar zijn voor L, dan moet je dat doen :j als je toch nog niet zo zeker bent dat het gaat lukken, zou ik het niet doen. Succes!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:12

Dankje! Ik twijfel nóg wel, ik moet nóg 1wp voordat ik echt door kan.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:59

Je punten zijn inderdaad heel goed zie ik (had ik nog niet eerder opgemerkt).
Is er anders geen mogelijkheid om voor de eerste dag B te doen en voor de tweede dag L, en als de eerste dag dan toch niet zo goed ging dat je even een mailtje kan sturen of je toch de tweede dag B kan doen? Een vriendin van mij had dit ook een keer gehad namelijk.
Zij had net haar puntje niet gehaald die dag voor het B dus heeft ze opgebeld en heeft de volgende dag weer gewoon B kunnen starten inplaats van L.

Veel succes alvast!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:08

Het L1 is niet zoveel moeilijker dan het B. ALs je daar gemakkelijk je punten haalt dan zou ik het gewoon doen hoor.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 18:36

CharlesZ schreef:
Je punten zijn inderdaad heel goed zie ik (had ik nog niet eerder opgemerkt).
Is er anders geen mogelijkheid om voor de eerste dag B te doen en voor de tweede dag L, en als de eerste dag dan toch niet zo goed ging dat je even een mailtje kan sturen of je toch de tweede dag B kan doen? Een vriendin van mij had dit ook een keer gehad namelijk.
Zij had net haar puntje niet gehaald die dag voor het B dus heeft ze opgebeld en heeft de volgende dag weer gewoon B kunnen starten inplaats van L.

Veel succes alvast!

Dat is idd een optie, ik heb al gemailt met de training of dat kan. bedankt voor de tip!

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:22

Kun je niet de 'vereniging' vragen om eventueel over te kunnen stappen op de dag van te voren? Meestal maakt het ze niet zoveel uit of je nou B of L1 Start.. en anders zou ik zeggen.. blijf nog even lekker in de B, helemaal niet erg om nog een keer extra te oefenen (Voor de wedstrijdervaring) En dan kun je daarna met een dubbel goed gevoel over stappen... ;-)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:06

Ik ben wel benieuwd naar wat er doorgaans op je protocollen staat eigenlijk. Je punten zijn, op één uitschieter na, redelijk netjes maar het houdt niet over zeg maar...En er zijn toch wel wat dingetjes die in het L echt wel strenger beoordeeld worden dus als dat net de reden is dat je nu geen hogere punten rijdt zouden je punten in het L nog weleens vies tegen kunnen vallen.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:11

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:17

Itt anderen vond ik zelf de overstap van B naar L1 niet zo gemakkelijk. Ik reed in de B regelmatig boven de 200 punten en ben met 22 wp overgestapt geloof ik, in de L1 bleef ik steeds rond de 185 hangen. Uiteindelijk ben ik met bijna het max aan punten naar het L2 overgestapt zonder ooit naar de 65% te hebben gereden. :=
Van anderen hoor ik dan weer dat ze in de B rond de 185 zaten en die score ook gewoon meenamen naar het L1 :?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:26

Ik heb zelf toevallig de afgelopen maanden voor het eerst sinds een aantal jaren weer L1 gestart haha vandaar dat ik het topic wel interessant vond. Ik ben echter na een wedstrijd of 10 heel de klasse alweer beu. Lichtrijden-doorzitten-lichtrijden-doorzitten....Nee dankje. Vind het geen prettige klasse voor een jong paard. Wat mij opvalt is dat zolang je paard fijn voorwaarts is en een vriendelijke en stille! aanleuning heeft, je vrij gemakkelijk nette punten rijdt ook als er nog wat slordigheidjes insluipen. Voor echt hoge scores moeten ze wel al serieus wat balans hebben en moet je echt strak rijden. Terecht ook wel hoor, maar tegen de tijd dat ik mijn slungel zo ver heb vind ik de L2 proeven eigenlijk prettiger.
Echter, zonder goede aanleuning, als je te weinig impuls hebt of te weinig kunt behouden in de oefeningen ga je niet scoren denk ik.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:42

Het lijkt mij ook even iets verstandiger dat ik nóg even in de B blijf.