Trailer op MP, reacties uit Tsjechië e.d. Betrouwbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kazoo

Trailer op MP, reacties uit Tsjechië e.d. Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:25

Nou, in vervolg hierop: [TAO] Trailerdealer ziet niet dat trailer volledig verrot is, trailer dan maar op Marktplaats gezet. Nou krijg ik aleen nogal vage reacties:
- sms-je in half Duits/half nederlands: bij nazoeken nummer blijkt het een Tsjechisch nummer te zijn
- vandaag nog een gemiste oproep, ook uit zo'n soort land
- een Turkse (??) man, die wel redelijk Nederlands spreekt, maar steeds op de achtergrond in het turks met zijn compagnon zit te praten, om te overleggen of zo. Hij heeft me al tig keer gebeld, maar ik vertrouw het niet zo. Neem nu maar even niet meer op, maar hij blijft bellen.

Zijn er anderen die soortgelijke ervaringen hebben? Ik heb nu besloten die Tsjechische e.d. nummers maar niet op te nemen. Ben te bang om opgelicht te worden door allerlei verhalen op forums. Of is er echt vraag naar dit soort trailers in die landen? Het kan toch niet uit om die trailer eerst nog daarheen te rijden? En hoe doe je dat met overschrijven?
En wat betreft die Turkse man: ik wil echt niet discrimineren, maar wat gaat hij dan met die trailer doen? Waarschijnlijk doorverkopen. Als ik zijn telefoonnummer google, vind ik hem terug op MP waar hij een auto te koop aanbiedt (in Rotterdam, terwijl hij net zei dat hij uit Elburg komt).
Probleem is ook dat hij lastig verstaanbaar is.

Zijn dit soort reacties normaal?

Caira

Re: Trailer op MP, reacties uit Tsjechië e.d. Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

Gewoon doen, maar niet thuis afspreken

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:32

Op marktplaats kan je veel rare reacties krijgen. Zorg er gewoon voor dat ze betaald hebben als ze de trailer meenemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:33

Het is een paardenland (Tsjechie), dus waarom niet?

Maar spreek het dan wel af op een neutraal terrein, dus niet bij jou thuis of stallen/ manege.

Maar ergens bij een benzinepomp bijvoorbeeld waar het er vaak druk is en dan het liefst met een mannelijk iemand erbij.

Gelijk laten betalen in contanten, ze hoeven jouw rekeningnummer niet te weten.

En gelijk die dag aflaten schrijven dat jij niet meer de eigenaar bent.

Wat ze doen is hun probleem en zorg.

Als het maar niet meer op jouw naam staat bij verkoop.

Wat ze ermee doen? mogelijk handel en of dat het hier beter verkrijgbaar is dan in die landen, en ze hebben het ervoor over, niks raars aan.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-08-13 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:34

Onze auto binnen 5 min verkocht aan een Turk die ermee naar Polen ging.
Wel even langs het rdw ivm de kentekenplaten maar nog nooit zo snel en makkelijk een auto verkocht.

Op zich zou het best kunnen dat buitenlanders belang hebben bij je trailer (heb je een prijs erbij staan?)
Zorg dat je voldoende info hebt mbt uitvoeren (kenteken) zodat je de juiste papieren hebt. Even het rdw bellen zodat je weet wat je moet doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:51

hmm heb je advertentie bekeken maar hij is volgens je eigen bericht "volledig verrot" toch? Dat maak ik niet uit je advertentie op eerlijk gezegd....
Ik zou op neutraal terrein afspreken.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:00

Polly schreef:
hmm heb je advertentie bekeken maar hij is volgens je eigen bericht "volledig verrot" toch? Dat maak ik niet uit je advertentie op eerlijk gezegd....
Ik zou op neutraal terrein afspreken.

Tsja, dat is wat de experts hebben gezegd (mbt tot bodem en wanden), en de zijwanden zijn inderdaad nogal flexibel. Het is niet zo dat je er dwars doorheen kijkt. Technisch is hij prima, maar inderdaad moeten bodem en wanden vervangen worden, dus dat meld ik eerlijk.

Bedankt voor alle goede tips van iedereen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:16

Ik zou inderdaad één of meerdere mannen meenemen(zij zullen vast ook niet alleen komen).
Prijs per mail afspreken en die dan ook geprint meenemen, contant betalen en klaar???

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:48

Ook in voormalige oostblok, zoals polen Tsjechië en rusland is vraag naar trailers en deze mensen struinen ook marktplaats etc af. Hoeft op zich geen probleem te zijn behalve mss de taal.Ik zou geen reden weten waarom je op neutraal terrein die mensen zou moeten ontvangen. Als je het niet vertrouwd zorg je gewoon dat je niet alleen bent. Verder om denken dat je eerst contant geld beurt vervolgens rij jij met de trailer achter je auto met de Oost-Europeanen achter je aan naar een vestiging van het RDW. Daar moeten zij een formulier invullen met hun naw gegevens.
Vervolgens lever je daar het complete kenteken + de kentekenplaat in en krijg jij een doorslag van hun ingevulde formulier met een rdw stempel. Dat is tevens je vrijwaring. Dan kunnen zij de trailer aankoppelen.
Ik heb me ook wel eens verwonderd dat het voor hun rendabel is om de trailers hier op te halen maar blijkbaar is het lonend om hierheen te komen en dat is verder ook hun pakkie an.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:15

onze caravan is verkocht naar Rusland via een stel Russen die de opdracht hadden van een grondeigenaar een aantal caravans te regelen voor seizoenswerk. Heel vel auto's worden ook verhandeld naar het buitenland. Bij mensen waar ik paarden voor reed kwamen heel veel handelaren uit oostbloklanden om 2e hands (schade) vrachtwagens te kopen.

Ergens neutraal afspreken, bijvoorbeeld in centrum gelijk bij postkantoor met overschrijvingsmogelijkheid, eerst betalen en dan overschrijven... Vrijwaring in ontvangst nemen!

Cobra11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:45

Ik verkoop maandelijks tussen de 4 en 6 trailers naar Tjechie en mijn ervaring is dat hun zich beter aan hun afspraken houden dan menig Nederlander.

Gewoon je geld contant bij aflevering vragen en dan samen naar de RDW , en afspreken bij benzine pompen e.d wat een onzin die mannen komen 1000 km gereden die kunnen ook niet exact plannen hoelaat ze er zijn en dan voorkom je dat je een halve dag bij een pomp staat te wachten.

Ik kom ook regelmatig in Tjechie en dat is echt een opkomend paardenland , concoursen op regionaal niveau zijn te vergelijken met die in Nederland.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:50

Mijn paardenvrachtwagen is ook naar het Oostblok. Zij knappen ze op en verkopen ze daar weer.
Mits de goede tips in dit topic in acht genomen worden moet dat kunnen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:16

joyce B schreef:
onze caravan is verkocht naar Rusland via een stel Russen die de opdracht hadden van een grondeigenaar een aantal caravans te regelen voor seizoenswerk. Heel vel auto's worden ook verhandeld naar het buitenland. Bij mensen waar ik paarden voor reed kwamen heel veel handelaren uit oostbloklanden om 2e hands (schade) vrachtwagens te kopen.

Ergens neutraal afspreken, bijvoorbeeld in centrum gelijk bij postkantoor met overschrijvingsmogelijkheid, eerst betalen en dan overschrijven... Vrijwaring in ontvangst nemen!

Zoals ik hierboven al eerder beschreef kan dit niet op een postkantoor worden geregeld maar je moet naar een rdw-station om de exportpapieren klaar te maken.
En neutraal afspreken heeft totaal geen zin. Gewoon zorgen dat je de touwtjes in handen houd.