Eigenlijk ben ik een stille meelezer (met af en toe een berichtje hier en daar), maar ik besloot om toch een berichtje te plaatsen.
Sandra is een wit met grijs gestipte Fries x Andalusiër (wat me is vertelt) meer. Haar eigenaar (een man) heeft haar gekocht omdat Sandra tegen hem 'vertelt' had dat ze een westernpaard wilde worden. De eigenaar zelf kan niet rijden (ook al zegt die zelf van wel) en zegt dat hij met paarden kan praten.
Sandra zelf is dus wit met grijs en donkere manen. Ze heeft op de manege in Castricum gestaan bij Reuring op Stal. Ik heb haar daar met twee andere meiden voor zolang het duurde verzorgt en ik was helemaal weg van haar. Er werd vertelt dat ze een merrie was van 5 à 6 jaar, maar ik weet niet in hoeverre dit klopt. Ze was een gevoelig, voorzichtig in het begin, maar ook erg lief. Ze leek nooit moe te worden en voor het rijden ging ze altijd eerst even aan de longeerlijn om even haar ei kwijt te mogen. Onder het zadel was ze in het begin eerst heel snel, maar als je doorkreeg hoe je haar het beste kon rijden (voor mij vooral met zit), dan kon ze heerlijk lopen.
Ik mis haar best wel en ze was voor mij een droompaardje. Opeens besloot de eigenaar van stal te verhuizen en ik heb dan ook niet echt de mogelijkheid gehad om afscheid van haar te nemen. De eigenaren van 'mijn' manege weten ook niet precies waar die heen is, maar het scheen dat die richting Rotterdam ging. Daarvoor kwam de eigenaar van de Veluwe ofzo en zo verhuist hij telkens om de zoveel tijd van stal. Ik hoop haar via deze weg te vinden en ik hoor graag of het goed met haar of niet?
Het was niet mijn paard dus de longeerlijn voor het rijden etc. was ook niet mijn idee, maar misschien passen ze dit ook toe op de stal/plaats waar ze nu staat.
Het hoofdstel wat ze op de foto omheeft en de longerlijn zijn niet van de eigenaar van Sandra, maar van de manege. De eigenaar had destijds een westernzadel, maar die was te groot voor haar, dus reden we met een boomloos zadel en hoofdstel van de manege.
Twee fotootjes:

Liefs Marieke
Jullie mogen mij ook een mail sturen op emaliladres: marieke.haver@hotmail.com