mogen paarden babyeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gaabbx

mogen paarden babyeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:24

heeeyy,
ik moet zometeen paardrijden,
en ik heb nog een potje eten van mn zusje in de keuken staan, :o
dus ik vind het een beetje zonde om het te laten staan, :(
dus ik dacht: ik heb brood, wortels,appels,musli, op de manege is er biks en kuil, dus ik bedacht om er een mini taartje van te maken, en toen zag ik dat potje eten, dus ik dacht:hmm.. :Y) messchien kan ik dat er ook bij doen?
Het is een potje voor babys boven de 4 maanden en er zit appel banaan en koek in. het is soort van appelmoes van de merk hipp.

Dus nu is mn vraag : mogen paarden dat wel? :9

xx

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:27

Doe maar niet, menseneten is voor omnivoren(alleseters) en niet voor herbivoren (kruiden en grasseneters)
het paard zal er waarschijnlijk ook flink van aan de schijt gaan.

veel succes !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:27

ik denk niet dat hij er wat van krijgt....maar volgens mij is die troep zelfs voor kinderen niet gezond.Veel te veel suiker.Je moeder kan beter gewoon een verse banaan prakken.....(maar goed ik ben bejaard daar ligt het aan denk ik :+ )

gaabbx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:29

iamsam schreef:
Doe maar niet, menseneten is voor omnivoren(alleseters) en niet voor herbivoren (kruiden en grasseneters)
het paard zal er waarschijnlijk ook flink van aan de schijt gaan.

veel succes !

ojaa je hebt gelijk, dankjee

nambi

Re: mogen paarden babyeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:33

in 1 potje babyvoeding zit inderdaad omgerekend 4 suikerklontjes! Dus eigenlijk al niet goed voor baby's dus laat staan voor paarden..

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:48

Ach dat hele suikerklontjes verhaal, dat zal allemaal wel. Ik denk dat die vergelijkingen met echt eten en potjes-eten bijna niet te doen zijn. Ik denk niet dat 1 potje slecht zal zijn, maar waarom zou je :) Ik ken trouwens iemand die haar paard poeder geeft met olvarit (de wortelvariant) en dat gaat best...appelmoes trapte hij niet in (en is denk ik niet gezonder dan een potje babyvoeding). Dus kan denk ik best voor een keertje...Daarentegen, als het je eigen paard niet is, maar een paard van de manege, dan zou ik het niet zomaar doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:36

Moet gewoon kunnen hoor, zullen geen grote hoeveelheden zijn, paard gaat er echt niet dood aan, ook als er vlees tussen zit.

Grote hoeveelheden vers brood zijn erger en gevaarlijker.