Jeggings

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

77natuurpony

Jeggings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:15

Ik ben nieuw op het forum. :)

Maar ik heb even een klein vraagje..

Ik vroeg me af of het beter zou zijn als ik met jeggings paardrij dan met een strake spijkerbroek?
Ik krijg een paar lessen (stuk of 6 heb net een gehad) dus wil niet helemaal apart een dure broek kopen.

Wat lijkt jullie beter?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:16

Ik neem aan dat je een legging bedoelt? :)

Edit: ik word oud. :') Een jegging is kennelijk ook iets. :D
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 14-08-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:17

Nee, een jegging. Een legging in jeansstof. Is fijn om mee te rijden, idd.

77natuurpony

Re: Jeggings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:23

Ja idd ik bedoelde een jegging. Sort van kruising tussen legging en spijkerbroek/jeans. :)

77natuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:24

Duss een jegging is fijner met rijden?? Of is een spijkerbroek veiliger omdat er meer grip op zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:25

Ligt er maar net aan wat voor spijkerbroek je hebt en wat je zelf verdraagt. Ik had er zelf nooit zo'n problemen mee, met een spijkerbroek. Inmiddels wel nu ik iedere dag trouw m'n rijbroek aanheb :Y)

Ik denk dat een jegging/legging prima kan rijden hoor :) Kwestie van uitproberen denk ik :)

Edit: en inderdaad, rijbroeken kosten tegenwoordig niet zo gek veel meer hoor. Je hebt inderdaad zo rond de 20 euro al een nieuwe rijbroek, of voor 10/15 euro kan je 'm ook wel netjes tweedehands kopen via internet :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:26

Iris82 schreef:

Ik zou de zelfde opmerking gemaakt hebben :o

Maar wat kost z'n jegging?
Want rijbroeken zijn er al vanaf 25 euro nieuw, en denk toch dat die langer meegaan omdat ze gemaakt zijn om mee paard te rijden...

En een spijkerbroek zou ik niet doen...
Daarmee rijd je je benen snel open door de naden.

MelanieB

Welke maat broek heb je? Misschien heb ik er nog wel een voor je liggen die je mag hebben. ;)

Elmira30

Iris82 schreef:

Nee hoor, ik dacht ook dat ze een legging bedoelde :o

Ik zou niet in spijkerbroek gaan rijden, dat gaat schuren ;) Je kan ook kijken voor een 2ehands rijbroekje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:33

Kan wel, maar meer dan 6 lessen zul je er niet aan hebben :P
Dat spul slijt op die manier als de ziekte.

Maar als je daarna denkt dat je door wilt gaan met rijden, kan je altijd nog een rijbroek kopen!
Wat rijbroeken betreft vind ik vaak dat het een gevalletje goedkoop duurkoop is. Merk zelf echt gigantisch veel verschil tussen mijn Harry's Horse van 70 en Eurostar van 150. Maar leg naast die Harry's Horse een PK van 100 euro: is het verschil nog levensgroot. Goedkopere rijbroeken hebben gewoon een stuk minder comfort.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:36

Nicky84 schreef:
Iris82 schreef:

Nee hoor, ik dacht ook dat ze een legging bedoelde :o

Ik zou niet in spijkerbroek gaan rijden, dat gaat schuren ;) Je kan ook kijken voor een 2ehands rijbroekje?

Dan worden jullie allemaal oud :=

Komt wel goed hoor, de moderne jeugd kan jullie wel bijles geven :(:)

Nee just kidding. Een jegging is ook meer voor de jeugd ja.
En is er nog niet super lang, en is ook niet super bekend.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:40

Toen ik net begon met rijden was ik niet gewend aan de druk en het schuren tegen je knie/binnenkant van je been en toen had ik er wel last van dat er precies daar een naad zat (bij paardrijbroeken zit daar geen naad). Ik denk dat het misschien helpt als je een legging of maillot onder een gewone broek aan doet, zodat de naad geen grip heeft op je vel, en het minder schuurt. Verder is er niets tegen rijden met een gewone broek, ik rij tegenwoordig gewoon met de broek die me uitkomt, spijkerbroek, nette broek, rijbroek, wat dan ook.

Als je door wil na de zes lessen kun je misschien voor een tweedehands kijken hier op de Bokt Markt of Marktplaats? Ik vind zelf Comfort Line (verkopen ze bij Ooteman.nl) prima kwaliteit voor niet zoveel geld. Heb nog nooit een broek van meer dan 50 euro gekocht, en ze gaan allemaal tot nu toe allemaal lang mee. De tweedehands pikeur broeken (2 voor 20 euro gekocht) zijn wel duidelijk van nóg betere kwaliteit.

Veel plezier met je lessen!!

77natuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:41

Dankje voor alle snelle reacties tot nu toe. :)

Ik heb m'n jegging in de uitverkoop gekocht dus was ie niet zo duur maar ik vindt hem nog wel mooi dus ik heb hem liever niet aan als er kans is dat ik hem beschadig.

Zoals ik zei heb ik hoogstens nog 5 keer les maar ik zal kijken of ik iets tweedehands kan vinden of gewoon goedkoop online :)

Ik heb weleens gelezen dat een jegging of legging gevaarlijk kan zijn bij het rijden? Klopt dit?

Wat is het beste om vanmiddag aan te hebben naar de les? :) Ik kan nu niet opeens een rijbroek kopen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:43

Ik rijd ook vaak met een jegging zit mega lekker!
En gaat niet schuren. Pas als je langer dan 2 uur rijdt maar dat heb je dan ook met een paardrijbroek

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:43

Tuurlijk is er een grote kans dat je m beschadigd. :)
Dus als ie heel moet blijven zou ik zeker naar een andere 'rijbroek' gaan kijken.

Kun je niet iets vinden op de Bokt markt?
Zoals HTM al zei: nieuw zijn ze vanaf 25 euro en tweedehands kun je vast nog goedkoper vinden.

Ik vind een rijbroek van 75 euro echt geen must in het begin hoor.
Ik heb er zoveel gehad, ook genoeg van een paar tientjes die echt prima waren voor het doel dat ze hadden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:45

77natuurpony schreef:
Dankje voor alle snelle reacties tot nu toe. :)

Ik heb m'n jegging in de uitverkoop gekocht dus was ie niet zo duur maar ik vindt hem nog wel mooi dus ik heb hem liever niet aan als er kans is dat ik hem beschadig.

Zoals ik zei heb ik hoogstens nog 5 keer les maar ik zal kijken of ik iets tweedehands kan vinden of gewoon goedkoop online :)

Ik heb weleens gelezen dat een jegging of legging gevaarlijk kan zijn bij het rijden? Klopt dit?

Wat is het beste om vanmiddag aan te hebben naar de les? :) Ik kan nu niet opeens een rijbroek kopen.

Lijkt me sterk dat een jegging gevaarlijk kan zijn. De stof is veel minder stug dan echte jeans stof. Vaak wil een jeans met stretch ook nog prima met rijden hoor.

Het enige wat vervelend zou kunnen zijn, is dat de stof gaat schuren aan je been. Dat is niet gevaarlijk, wel heel erg pijnlijk.
Maar daar heeft lang niet iedereen last van ;)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:51

Ik rijd eigenlijk met alle soorten broeken, en ik moet zeggen dat een gewone skinny jeans ook prima bruikbaar is als rijbroek. Alleen broeken met wijde pijpen raad ik zelf persoonlijk af omdat dit wel vervelend is rond je benen. Een jegging kan dus prima. :) Ik vind het wel een goede tip, heb er zelf ook nog een liggen. ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:54

Je kan beter gewoon een paardrijbroek kopen, heten niet voor niets paardrijbroeken he :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:57

Voor 15 euro kun je ze al via internetkopen.. dan is het niet de meest luxe en van een collectie van een paar jaar terug... Maar toch...

Aethereality

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:21

Jeggings hebben toch ook naden aan de binnenkant? Of ben ik nu ook niet meer up-to-date?
Ik dacht dat naden altijd zo schuurden aan je benen.
Ik rijd eigenlijk altijd in een paardrijbroek, die dingen zijn daar voor gemaakt xD

kwaanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:09

Een rijbroek hoeft helemaal niet zoveel te kosten hoor? Een jegging is officieël niet bedoelt om mee te rijden, ik ben bang voor je dat je je jegging naar al dat rijden de prullenbak in kunt gooien. :') Ik zou als ik jou was een leuke rijbroek aanschaffen, die zitten veel comfortabeler en mocht je dan ooit ergens anders weer gaan rijden, heb je er in ieder geval een!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:10

Ik rijd op het moment vaker in jeggings dan in mijn rijbroek. Moet makkelijk kunnen dus! :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:13

Ik heb afgelopen weekend een endurance wedstrijd gereden met jegging, vond het heerlijk rijden! Al is het bij mij noodgedwongen ivm zwangerschap Ik vind het veel fijner rijden dan een paardrijbroek. En zeker als je nog maar 5 lesjes te rijden hebt, waarom zou je dan nog een rijbroek aan gaan schaffen. Dan kan je beter voor een goede broek gaan kijken als je zeker weet dat je blijft rijden.

Niks geen last gehad van schurende naden... Ik krijg meer last van mijn rijbroeken.
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 15-08-13 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:15

kwaanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:19

Lara_Silver schreef:
Ik rijd op het moment vaker in jeggings dan in mijn rijbroek. Moet makkelijk kunnen dus! :)

Vreemd! Ik zou echt niet zonder mijn oude vertrouwde rijbroeken kunnen rijden hoor. No-oh! -O-