Verkeerd aangemeten rijlaarzen, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brinta12

Verkeerd aangemeten rijlaarzen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 14:55

Hallo,

ik heb enkele maanden geleden nieuwe Petrie Perfect rijlaarzen aangeschaft. Ik heb bewust voor zonder rits gekozen, aangezien mijn vorige rijlaarzen met rits vaak kapot gingen. In het begin dacht ik dat deze rijlaarzen goed zaten, maar het bleek het tegendeel. De voetmaat is goed en eveneens de kuitmaat, maar het gedeelte bij de voetwreef/hak is te groot. Het gevolg hiervan is, is dat ze naar beneden zakken (overdreven uitgedrukte hakken) tijdens het rijden én lopen. Als compensatie hiervan heb ik al een hakverhoging in de laars geprobeerd, en met 3 paar sokken... maar nog steeds is deze ruimte te groot. Weet iemand iets wat ik hiertegen kan doen? Misschien toch een rits er in laten zetten, veters (om het strakker te maken?) of gewoon nieuwe rijlaarzen?

Amigo_stan

Re: Verkeerd aangemeten rijlaarzen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:57

Gewoon mee terug gaan naar de winkel? of is het al zo lang geleden..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:03

Het vervelende aan laarzen zonder rits is dat het stuk bij de enkel ruimer moet zijn omdat ze voet er doorheen moet. Als je laarzen met rits gewend bent is dat gedeelte mooi aangesloten en heb je ook nergens last van, maar als je dit niet gewend bent lijkt het alsof je abnormaal veel ruimte hebt.

Mocht je het echt niet vertrouwen kan je natuurlijk altijd even terug naar de winkel gaan

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:00

voor zoveel geld terug naar de winkel gaan, je moet omdat het zonder rits is iets meer ruimte hebben maar niet zoveel als jij aangeeft

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:53

Ik zou ook terug gaan naar de winkel. De laarzen horen goed te passen. Misschien doen ze er niks meer mee, dit kreeg ik te horen toen ik mijn laarzen afhaalde en ze niet goed zaten. Maar hopelijk heb je geluk. Anders zou een rits denk ik goed kunnen helpen om het goed passend te krijgen.

JoLaeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:57

Ik zou terug gaan naar de winkel en hopelijk komen jullie tot een oplossing.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:59

Liselot schreef:
Het vervelende aan laarzen zonder rits is dat het stuk bij de enkel ruimer moet zijn omdat ze voet er doorheen moet. Als je laarzen met rits gewend bent is dat gedeelte mooi aangesloten en heb je ook nergens last van, maar als je dit niet gewend bent lijkt het alsof je abnormaal veel ruimte hebt.

Mocht je het echt niet vertrouwen kan je natuurlijk altijd even terug naar de winkel gaan

Ja dit klopt. Ik denk dat dit normaal is bij het soort laars wat je hebt. Ik heb dat met mijn laarzen ook.

Maar als je 3 paar sokken aan kunt in je laars, dan is de voetmaat toch ook te groot?