Ardennen, leuke adressen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Ardennen, leuke adressen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:32

Ik zoek wat info om over paar dagen naar de Ardennen te gaan paardrijden. Liefst plek waar je spannende ritten kan maken (wat hoogteverschil) en vooral belangrijk is dat de paarden goed verzorgd worden.
Kan iemand me wat info geven aub? Vorig jaar reed ik mee met wandeling van de criollo ranch, was dik in orde, zoek andere adressen waar men ook leuke wandelingen aanbiedt.
Thx!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:30

Niemand?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:22

Ik heb hele leuke ervaringen met de western trail ranch, www.ranch.be

Leuke ritten met pittige galopjes, top verzorgde paarden en heerlijk eten.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 10:17

Ik ga ze eens mailen. Thx voor de tip!

Jippie_G

Re: Ardennen, leuke adressen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:07

Ik kom net terug van vakantie in de Ardennen. Daar gereden op IJslanders, in de buurt van Tenneville. Was echt geweldig! De rit is ongeveer 2 uur, kost 30 euro en vraagt wat ervaring (hoogte verschillen, door de rivier, flinke galop incl laaghangende takken :D ). Paarden zien er goed uit, staan lekker in de kudde en zijn braaf. En keihard; galopperen gemakkelijk over paden waar mijn paard alleen strompelend overheen komt. Er zit vanalles bij: pittig en rustig (je kunt aangeven wat je wilt/ hoeveel ervaring je hebt). De eigenaar spreekt geen Nederlands, maar is ook niet echt nodig. Je merkt het vanzelf als de rest weg galoppeerd :P . En normaal haat ik dat, maar nu voelde het heel safe. Echt een super rit gehad dus! :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:09

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:20

Een website van het adresje van mij zou ook wel handig zijn, maar is er denk ik niet. Heb het geregeld via de camping waar ik stond. Dus mocht je in de buurt van Tenneville zijn, dan zou je het via de verhuurder van je accommodatie/camping kunnen regelen. En anders een ander leuk adresje wat hier genoemd is!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 09:57

Heel erg bedankt!!!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:01

In bertix dacht ik is er een stal die tinkers gebruikt voor buitenritten , maar weet zo even de site niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:10

Even eentje die niet elke dag op Bokt verschijnt, mede omdat het geen cheapest-of-the-list toko is: http://www.hostellerieherock.be/
Kost iets meer, biedt heel veel meer.......

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:10

bora schreef:

We zijn naar daar geweest en wou nog eens bedanken voor de super goeie tip, het was ongelofelijk leuk en twee heel fijne mensen leren kennen! Een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:02

Ik weet dat het een goed adres is, want ik kom daar al meer dan 10 jaar

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:10

Ik ga 1 á 2 keer per jaar naar Les Ollivettes. Is een merens fokkerij. Paarden worden goed verzorgt, maar het is geen luxe stal. Paarden staan ook alleen op stal als er ritten zijn, anders staan ze in de omgeving in de wei. Doordat ze soms van de wei geplukt zijn, zijn ze vaak een beetje vies. Maar is juist fijn om je paard een beetje te leren kennen door een goede poetsbeurt. Je kan hier hele en halve dagtochten rijden. Er is altijd flink hoogteverschil in de ritten, op platte stukken flink harde galop en bij mooi weer door diepe rivieren.

http://www.lesolivettes.be/dutch/chevaux/chevaux.php

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:04

Wij trainen regelmatig waar ook de endurance wedstrijd Mont le Soie is,,routes staan daar standaard aangegeven en kun je kiezen welke afstand je wilt rijden. In het plaatsje Recht kun je ook terecht met je paard

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:27

Leuk idee om in de ardennen te gaan rijden, bij onze manegegroep organiseren we soms ritten buiten de manege en ardennen is niet zover weg :)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:29

Domaine du menil! Ook ik ben daar geweest enkele jaren geleden. Was super gaaf. Ontzettend vriendelijke mensen. Er staat nu trouwens ook een artikel over hun in de laatste paard en sport, leuk om te lezen en om een goede sfeerimpressie te krijgen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:32

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:52

Ik geloof dat het les écuries des 2 ourthes heette, ik zoek het morgen even voor je op!
Ik heb daar samen met mijn moeder echt een geweldige rit gemaakt voor maar weinig geld! :)

paardje44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:58

nambi schreef:
Ik ga 1 á 2 keer per jaar naar Les Ollivettes. Is een merens fokkerij. Paarden worden goed verzorgt, maar het is geen luxe stal. Paarden staan ook alleen op stal als er ritten zijn, anders staan ze in de omgeving in de wei. Doordat ze soms van de wei geplukt zijn, zijn ze vaak een beetje vies. Maar is juist fijn om je paard een beetje te leren kennen door een goede poetsbeurt. Je kan hier hele en halve dagtochten rijden. Er is altijd flink hoogteverschil in de ritten, op platte stukken flink harde galop en bij mooi weer door diepe rivieren.

http://www.lesolivettes.be/dutch/chevaux/chevaux.php

ik heb ook heel goede ervaringen met les ollivettes! Hele leuke paarden en mooie ritten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:06

gaucho schreef:
Ik heb hele leuke ervaringen met de western trail ranch, http://www.ranch.be

Leuke ritten met pittige galopjes, top verzorgde paarden en heerlijk eten.

En Falco kan telgangen, dat was ook een nieuwe ervaring *D