Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
_Sim_ schreef:Voor het nationaal park de hoge Veluwe moet je wel een toegangskaart kopen. Dat kan daar ter plekke bij de ingang.
estella81 schreef:We hebben nog niet eerder trektochten gereden maar rijden regelmatig (wekelijks) een buitenrit van 25-30 km. We gaan ook geregeld weekeinden weg waarbij we wel op 1 plek overnachten. De paarden hebben een zeer goede conditie. (staan ook in een hitactiefstal) Is misschien inderdaad dan wel een idee om 3 dagen te rijden, 1 dag rust:)
We zitten nog een beetje te kijken of we in de zomervakantie of in de voorjaarsvakantie gaan (ben docent en dus gebonden aan vakantieperioden)
Het zou toch ideaal zijn wanneer je gewoon digitale ruiterkaarten kon downloaden?!? Ik heb van omg Leersumse veld echt een onwijs fijne knooppunten routekaart. Op de veluwe werken ze daar volgens mij niet mee. Ik heb een VVV kaart van omg Nunspeet en kan je vertellen dat we zonder Endemundo die we direct met wegrijden hebben aangezet, toch wel verdwaald hadden. We hadden nu de route van endemundo naast de kaart gelegd en wat bleek, veel ruiterpaden staan niet op de kaart. Mocht er iemand dan ook tips hebben van welke kaart zo veel mogelijk compleet is (titel en waar te koop), dan horen we dat graag.
senta schreef:Mariahoeve even bellen als het antwoord op zich laat wachten. Daar is overigens net een mooie stacaravan gekomen voor langstrekkende ruiters.
Alternatief is misschien de Henriettehoeve in Wolfheze of boerderijcamping de Boersberg tussen Doorwerth en Heelum.

senta schreef:Van de Veluwetrail is de dagrit Renkum niet echt een aanrader, veel bebouwde kom en langs het spoor, maar de Mariahoeve ligt net zo gunstig tov de hoofdroute als de Henriettehoeve en je kunt ook een mooie rit maken door de bossen vanuit de Mariahoeve. Wat ligging mbt de Veluwetrail maken die twee echt niets uit en wat andere uitrijmogelijkheden betreft ook niet, ze sluiten aan op dezelfde gebieden. Persoonlijk vind ik de Mariahoeve erg gezellig. Het is er rustiger dan op de Henriettehoeve, het is maar net wat je zoekt. Gewoon kijken waar je terecht kan.
? Of andere adviezen?