Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
C_arola schreef:Ik heb je link even gekeken maar als ik het goed begrijp heb je 3x kosten wanneer je een registratiebewijs wilt wijzigen;
Lidmaatschap in Nederland en België 107,50
Kosten wijziging registratiebewijs 31,10
Wijzigingskosten paardenpaspoort 19,00
Pff dat is nog eens een flink bedrag. Het is me alleen nog niet duidelijk wat een registratiebewijs inhoud.
dacht laat ik even mijn aankomende paard op naam zetten nou laat dat even er maar vanaf... en voor die prijzen kunnen ze toch echt mijn rug op
C_arola schreef:Wijzigingskosten paardenpaspoort vind ik erg meevallen maar aangezien ik geen idee heb wat een registratiebewijs inhoud wil ik nu nog niks gaan doen.
Ik ga nu toch maar KWPN een email sturen in de hoop duidelijkheid te krijgen.
savieralover schreef:C_arola schreef:Wijzigingskosten paardenpaspoort vind ik erg meevallen maar aangezien ik geen idee heb wat een registratiebewijs inhoud wil ik nu nog niks gaan doen.
Ik ga nu toch maar KWPN een email sturen in de hoop duidelijkheid te krijgen.
Als het alleen de wijzigingskosten paardenpaspoort zijn valt het inderdaad wel mee maar ik heb zo'n vermoeden dat we daar nog niet klaar mee zijn...
Zou je misschien het antwoord op je mail willen laten weten als je die hebt?
En dat voor een druk op de knop om een sticker uit te draaien + postzegel..Citaat:als niet-lid 46,50 euro (mutatie-/overschrijvingskosten niet-leden).

komone schreef:Als je nu lid wordt hoef je maar voor een half jaar lidmaatschap te betalen. En dan kun je meteen weer opzeggen. Maar dit hoeft dus alleen als je het registratiepapier ook op je naam wil zetten. Het paspoort op jouw naam zetten kost dan ook iets minder. En je krijgt natuurlijk voor een half jaar een leuk paardentijdschrift erbij
blueguy schreef:komone schreef:Als je nu lid wordt hoef je maar voor een half jaar lidmaatschap te betalen. En dan kun je meteen weer opzeggen. Maar dit hoeft dus alleen als je het registratiepapier ook op je naam wil zetten. Het paspoort op jouw naam zetten kost dan ook iets minder. En je krijgt natuurlijk voor een half jaar een leuk paardentijdschrift erbij
En jij bent van de afdeling; KWPN Leden Werven?![]()
Tijdschrift is dan wel weer een pluspunt
cissy schreef:Ik zou ook alleen het paspoort op naam willen hebben, dan sta je tenminste als laatste eigenaar geregistreerd mocht je je paspoort ooit kwijtraken. Ze sturen nl een nieuw paspoort alleen aan de laatst genoteerde eigenaar.
De rest is niet persé nodig, je kunt gewoon wedstrijden starten met een paard wat niet op jouw naam staat en een stamboekpapier is geen bewijs van eigendom. Zorg wel dat als je het paard koopt je dan ook een duidelijk koopcontract krijgt met alle gegevens van het paard, dát is nl wél je bewijs van eigendom.