aanleg beregening en nu al problemen binnen 2 weken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

aanleg beregening en nu al problemen binnen 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:07

Hallo allemaal,

2 weken geleden hebben wij beregening laten aanleggen van de buitenbak. Nu al kunnen we niet goed meer sproeien.
Het lijkt erop dat de wel nu al niet meer voldoende water levert, het is een klein straaltje wat er nu nog maar uit komt en de druk van de pomp valt weg tot nul.
Is het ons probleem dat de wel niet meer goed is of kan ik aankloppen bij diegene die alle werkzaamheden heeft verricht voor ons?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:09

Heb je water uit een put? Waar dan zo'n ding inhangt aan een slang? Kan zijn dat dat ding onderin het water laat teruglopen..hebben wij ook eens gehad en toen een nieuwe erop en was het probleem over. Kan ook zijn dat je pomp bij de aansluiting met de slang lucht zuigt, dan krijg je ook weinig tot geen water..

meggiemeg

Re: aanleg beregening en nu al problemen binnen 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:10

Het is een puls die geslagen is. Niet uit een put.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:11

Ken ik niet...Geen idee wat dat is..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:13

heb ff gegoogled en dat is wat ik bedoel met een put...Dus precies hetzelfde..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:48

grappig 2 termen en hetzelfde bedoelen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:00

Zuigt de pomp wel goed vacuum? Heeft de pomp niet een te grote capaciteit voor de put zodat die de put leegzuigt en daardoor lucht zuigt?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:02

heb je diegene die het aanlegt al aangesproken?
Wanneer je zelf aan de klungel gaat, loop ja kans dat het bedrijf er ook geen herstelwerkzaamheden aan uit wil voeren.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:46

Knert schreef:
heb je diegene die het aanlegt al aangesproken?
Wanneer je zelf aan de klungel gaat, loop ja kans dat het bedrijf er ook geen herstelwerkzaamheden aan uit wil voeren.

Als je inderdaad alles bij een en hetzelfde bedrijf hebt gekocht en die de put ook hebben geslagen, zou ik dat ook inderdaad doen..Wij hebben (2 x eentje laten slaan bij 2 huizen) altijd zelf pomp enz gekocht..Werd ook niet verkocht door degene die de put heeft gemaakt..
Maar de dingen die ik zei zijn wel vaak de oorzaak..en simpel zelf te bekijken..Als je de slang uit de put haalt en er stroomt water uit, dan is dat ding onderaan niet goed en bij lucht kun je het in de slang bij de koppeling zien waar hij vaszit aan de pomp..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 16:49

Ik heb zelfs niets gedaan, niet aan de slangen (zie bij ons alleen buizen of aan de pomp).
Alles is gedaan door hetzelfde bedrijf en dezelfde persoon. Die heeft eerst de puls geslagen en daarna de beregening aangelegd en een nieuwe pomp geplaatst en aangesloten. De eerste keren ging het sproeien prima, nu sinds gisteren dus niet meer, er komt echt een flut straaltje uit en regelmatig valt de druk dus weg tot nul.
Was gewoon benieuwd naar ervaringen en of ik dus in mijn recht sta om te vragen om langs te komen of dat het aan de wel kan liggen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:05

tuurlijk moet je dat aan dat bedrijf vragen...Lijkt mij dat er dus ergens iets niet goed zit en dan zullen zij dat toch moeten aanpassen..Zal toch een garantie bij zijn...

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:21

Wij werken ook regelmatig met zulke putten (waterbronnen). Nu met een periode van lange droogte wil het wel zo zijn dat het grondwaterpeil gezakt is. Hoe diep is jullie put.

In iedergeval de persoon bellen die de put aangelegd heeft en vragen dat hij de put gaat controleren.
Het kan ook zijn dat de pomp nu niet voldoende kracht heeft om het water op te pompen.
Misschien heb je iemand in de buurt met een giertank , vraag die eens of hij via de giertank wel het water op kan pompen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 18:09

De pulse is 16 meter diep gegaan, het vullen van het vat gaat wel weer heel snel als ik water heb gepakt.
Ze zijn van Vitens aan het meten geweest hier in de omgeving en het waterpijl staat vrij hoog rond de 3 meter hier in de buurt.
Heb de persoon al een mailtje gestuurd, krijg een bericht terug dat ze met vakantie zijn..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:02

16 Meter is niet diep hoor! Als je constante druk wilt hebben met dit droge weer moet je denken in dieptes vanaf zo'n 100 meter, in ieder geval een bron die tussen 2 ondoordringbare aardlagen zit. Wij hebben 2 bronnen bij huis, 1 op 260 meter diep, altijd op druk en super schoon water en 1 op 196 meter diep, altijd op druk, iets minder mooi water maar dit wordt gebruikt voor de beregening. Wij hebben de bronnen laten slaan door Remon.
In jouw geval zou ik dus zeker de persoon/bedrijf die de pulse heeft aangelegd vragen om langs te komen en uitleg te vragen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:26

Zo diep is doorgaans echt niet nodig voor normale beregening, tenzij je super zuiver (drink)water wilt hebben.
Hier worden de putten niet zo diep geslagen (ook in dezelfde range als TS heeft), en niemand die problemen heeft met de druk, mits er maar een goede pomp qua capaciteit bij gebruikt wordt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 11:45

Volgens Vitens zit het grondwater hier in de buurt al op 3 meter..
De pomp heeft een capaciteit van 15m3 per uur.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:21

Inderdaad het bedrijf benaderen die alles geplaatst heeft.

Ik hoop dat je er uit komt en het probleem wordt opgelost.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 16:46

Heb vanmiddag telefonisch contact met het bedrijf gehad, diegene gesproken die alles hier gedaan heeft, hij is helaas 3 weken met vakantie, maar na de vakantie wordt de pulse overnieuw geslagen... Jammer genoeg is het vakantietijd en duurt het even maar goed het wordt opgelost en dat is het belangrijkste!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:23

Wat is de reden van opnieuw een put slaan?
Wij hebben bij ons vorige huis ook een paar moeten laten slaan, maar dat was al duidelijk toen ze de buizen erin probeerden te doen..Grond zakte daar op de 1 of andere manier steeds in elkaar voordat de buizen erin waren..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:36

Weet ik niet Zammie, ik ga aan wat het probleem was en hij gaf direct aan dat de pulse over nieuw geslagen gaat worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:39

Nou, zal mij benieuwen...Laat je het nog weten, als de reden gevonden is?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 18:37

ja, hij mompelde nog iets van niet gebruiken vanwege zand opzuigen of instorten van de pulse... Kreeg er verder niet iets uit alleen dat hij na de vakantie kwam om een nieuwe pulse te slaan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:21

Hoe staat het ervoor? Niet dat je het water nu nodig zal hebben :D maar ben wel benieuwd wat het nu precies was..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 08:46

Hij is nog altijd niet geweest.... Hij hoopt a.s. zaterdag te komen.
De bak hier is nog altijd droog hoor, geen plasje water in te bekennen, de bovenste laag van 2 cm is nat en daaronder gewoon droog. Dat terwijl er gister ruim 40 mm regen is gevallen.
Had het er gister over met de hoefsmid en die dat ook dat het aan de wel lag, dat die niet snel genoeg water aanvoerde om het op te kunnen pompen met constante druk. De hoefsmid noemde wel een pomp op die gevoelig wat met aanzuigen van valse lucht maar ik weet niet of wij die pomp hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 09:44

Ze zijn geweest vanmorgen, de pomp onderin de wel was niet goed, zoog lucht aan, ze hebben nu iets anders er in gedaan en nu sproeit alles weer goed en de druk blijft er ook op.