B starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femke307

B starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:08

Hoi,

Ik wil graag B starten met mijn verzorgpaard, de eigenaar rijd B+5 met haar. Nu wil ik ook B starten, alleen ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik er klaar voor ben. Hebben jullie nog tips? En wat zijn dingen die ik sowieso moet kunnen als ik B wil gaan starten.

Groetjes.

veroniekk_

Re: B starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:09

Ik zou het gewoon proberen :) al gaat t niet helemaal hoe je het wilt, dan raken jullie tenminste al wel gewend aan t wedstrijd rijden ! Het zal ook vast steeds beter gaan. Voor de b moet je kunnen stap , draf, galop , midden stap en draf en wat figuurtjes zoals volte en gebroken lijn. Je paard hoeft nog niet helemaal in de krul te lopen. Een constante aanleuning is wel gewenst. Mijn tip is netjes op de letters te rijden en goed te controleren of je op het goede been lichtrijd . Misschien kan je de eigenaresse vragen je te helpen met het oefenen van de proef.

luca_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:24

Als je gewoon een keertje een wedstrijdje meerijd dat weet he hoe het gaat ! En als het dan niet goed gaat, staat er op je coupon waar je aan moet werken , en dit kun je dab thuis oefenen. De eerste keer gaat nooit super, want je heb nog geen wedstrijdervaring maar dit komt wel. Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt !

disaronno94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:20

De eerste keer moet vooral voor de ervaring zijn! Gewoon lekker rijden en genieten. Thuis de proefjes oefenen kan ook helpen, dan ga je zelfverzekerder de proeven in. Als de basis er goed in zit kan je best een B-proef proberen (: succes!

ksjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:54

proberen kan altijd!
paard zou er klaar voor moeten zijn als de eigenaar zelf ook wedstrijden start

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:02

ik zal het gewoon proberen, geeft de eigenaar ook aan dat je er wel klaar voor bent?
Ook al lukt het niet de eerste keer zoals je wilt , gewoon door oefenen en je bent weer een ervaring rijker :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:37

Je kunt ook eerst wat oefenwedstrijdjes doen(daar hoef je geen startkaart voor te hebben) dan krijg je toch commentaar van de jury en weet je waar je aan toe bent:)

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:49

gewoon proberen, dan krijg je vanzelf door waar je aan moet werken.
lekker mee doen voor de lol en de ervaring!

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:25

Gewoon lekker doen! wat iedereen hier zegt.. je hebt in de B niets te verliezen.. en je merkt dan snel genoeg of jullie er klaar voor zijn, of dat je toch nog even stopt en lekker gaat trainen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:53

gewoon proberen ik ga binnen kort ook B starten met me eigen paardje dan. Gewoon eens om te kijken hoe ver ik ben en dan kan nooit kwaat. En in de B kan toch geen verliespunten halen dat is pas in L1 dus je heb niets te verliezen . En als de eigenaar der geen probleem van maakt dan is toch juist leuk. Ik ken ook veel mensen die niet eens mogen van de eigenaar. Maar als je het niet probeert weet je het nooit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:00

Het voordeel van de B is dat eventuele verliespunten (dan moet je wel heel slecht rijden hoor) niet tellen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:05

ponyparadijs schreef:
Het voordeel van de B is dat eventuele verliespunten (dan moet je wel heel slecht rijden hoor) niet tellen.

ik ken iemand die wel een zo veel punten haalden dat ze verliespunt had maar in B kan geen verliespunt halen zelf niet als die punten heb. Maar bij haar viel ook niets te verliesen want ze had al niet eens 1 winstpunt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:07

Dat zeg ik toch ook valerie2012.
Zelfs als je punten hebt gaan verlies punten er niet af.

Maar je kan natuurlijk voor je proef wel zo weinig punten krijgen dat je eigenlijk een verliespunt had gehad.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:10

ponyparadijs schreef:
Dat zeg ik toch ook valerie2012.
Zelfs als je punten hebt gaan verlies punten er niet af.

Maar je kan natuurlijk voor je proef wel zo weinig punten krijgen dat je eigenlijk een verliespunt had gehad.

Ja dat had die die ik ken. Maar die had toen echt heel slecht gereden.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:15

Tuurlijk ben je er klaar voor, this altijd iedereen's 1e x :) wens je veel plezier

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:27

En je kan der wel klaar voor zijn hoe lang rij je hem eigenlijk ?????. En van je 1ste wedstrijd moet je sowieso niet veel van verwachten.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:18

Je kunt het toch proberen? :) Als je netjes kunt stappen, draven en galopperen en je figuren kent komt het vast wel goed. ;)