Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Doubtless schreef:Helemaal eens, en net zoals Horseyfries zegt kun je het inderdaad proberen met een touw.Niet loslaten & niet afstraffen. Het klinkt alsof hij moeite heeft met het bewaren van zijn evenwicht, dus een stomp geven lijkt me zinloos.
Probeer gewoon om hem stevig vast te houden, tenzij hij echt op vallen over gaat. Rustig de tijd nemen & consequent blijven, dan gaat het uiteindelijk wel makkelijker.

Niet doen dus. 
horseyfries schreef:Als je je leven nog niet moe bent wordt je soms inventief

Zammie schreef:Zo extreem heb ik ze nooit gehad horseyfries..Dat soort is bij mij meteen retour naar vorige eigenaar..
Maar hoe krijg je dan een touw erom? Dan ben je toch ook bij de benen...

horseyfries schreef:Dat is fijn voor je, en ik hoop dat het zo blijft. Wat jij beschrijft kon ik ook jarenlang doen, tot ik een paard tegenkwam die je niet voorbij zijn voorbenen liet omdat elke beweging richting zijn achterhand leidde tot gericht slaan. Dan verzin je iets anders, en omdat het zo goed bevalt ben ik het blijven doen. Scheelt voor mijn rug een heel stuk, is een heel stuk veiliger, en voor de paarden nog wel zo duidelijk heb ik gemerkt.
Het filmpje heb ik niet gezien, ik spreek over mijn post.
Edit: even het filmpje gekeken maar zo doe ik het dus ook niet, ik leg het touw juist naar voren toe en sta bij het voorbeen, en til het been dus in de kootholte op door het naar voren te trekken. Ik kom niet in de buurt van de achterhand bij dat soort paarden, zoals gezegd ben ik nog niet levensmoe
flicka schreef:Er naast gaan staan, "voetje" zeggen en dan het onderbeen oppakken (kan ook aan sok) en over je bovenbeen leggen. Dat geeft paard steun. Hangen mag niet dus even terugduwen of opnieuw been optillen.