ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik ben namelijk een beetje uitgegoogled en zie door de bomen het bos niet meer. Zelf rij ik al jaren paard en is het dus ook niet moeilijk om als ik wil buiten rijden een stal te vinden, paard te huren en lekker te rijden. Echter nu willen 2 meiden met mij mee. Met een van die 2 ben ik al een aantal keer wezen rijden, 1x op ameland en 1x in Duitsland. En de ander wist ik echt niet van hoe ze kon rijden.
Nu zijn we afgelopen zondag naar Renesse gereden en hebben daar met zijn drietjes een duinrit gemaakt. Het blijkt, ze kan echt niet rijden. Na 10x uitleggen hoe je de teugels vasthoudt het nog niet voor elkaar krijgen etc. Maar goed, we hadden begeleiding mee, dus niet mijn probleem
lekker stapritje gehad en het was wel gezellig. En hier komt het grote probleem. Ze hebben besloten dat we vaker gaan rijden
Vind ik verder prima, maar ik zoek dan liever een stal die wat dichter bij ons in de buurt is. Nu was het 170 kilometer heen en ook weer 170 kilometer terug. Wij wonen in Den Bosch en Eindhoven. Dus ik dacht al aan de Loonse en Drunense duinen. Maar bij manege van loon moet je kunnen galopperen. Als je dat niet kan kunnen ze je een ritje aanbieden waarbij je paard vastgebonden zit aan een soort balk op wieltjes dat getrokken wordt door een ander paard. Afgezien van dat ik dat echt niet veilig vind, lijkt het me ook totaal niet leuk. Dus vandaar mijn vraag. Weet iemand een stal een beetje omgeving Den Bosch / Eindhoven waar je gewoon lekker een ritje naar buiten kan maken met beginners?
Alvast bedankt.