Scheermachine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 12:14

Niet echt een voor dit seizoen maar toch :o

Ik ben rustig wat aan het rondkijken om zelf een scheerapparaat te kopen, vroeger gebruikte ik de machine van een vriendin.
Ik wil het dus gewoon gebruiken om 1 à 2 keer per jaar mijn eigen paard te scheren.
Mijn eisen zijn dus niet geweldig hoog.
Het moet van mij niet geluidloos zijn, ik heb een paard waar je een bom mag laten naast ontploffen die beweegt niet. :P
Gewoon dat het dus wel vlot scheert en niet te duur is.
Verder ken ik dus echt niets hiervan en leek het me wel handig om gewoon wat tips te hebben waarnaar ik het best kijk etc..

Mijn vriend was trouwens dit tegen gekomen: https://www.vidaxl.nl/catalog/product/view/id/5014?gclid=CKf4qbzJ6LgCFU3LtAodqgUAjw
Maar dit zal kwalitatief wel niets voorstellen waarschijnlijk?
Momenteel denk ik dat ik voor de sectolin SE 600 ga, tenzij deze ook niet erg goed is?

Groetjes!

Scum

Re: Scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:48

HIj ziet er op de foto wel heel stevig uit. Maar je zou toch bijna zeggen dat het voor die prijs niet zou kunnen. Wij hebben zelf een Sectolin en die doet het prima.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:18

Die vraag heb ik me een tijdje geleden ook gesteld en ik heb de Liscop Lite gekocht, ook omdat ik niet zoveel paarden scheer, maar meer de benen.
Je kan met deze machine wel n heel paard scheren.
Ik heb er nog geen dag spijt van gehad want hij moet bij ons door zeer dik haar heen en heeft daar totaal geen problemen mee *\o/*

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:16

Ik vind die eigenlijk toch iets te duur..
Ik zal eens kijken of ik tweedehands ergens eentje kan vinden :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:25

http://www.huisdierspeciaalzaak.nl/arti ... ofessional
Ik heb deze nu twee jaar in gebruik en ik scheer in de regel alleen mijn eigen shet.
Dit jaar twee keer een shet en een borst.
Zitten twee messensetten bij, ben nu met de tweede set bezig en die kan volgend jaar nog een keer mee.
Ik was de pony's niet van te voren maar hij gaat er als boter doorheen door die lange vacht.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 18:06

N0ra schreef:
Goedkope scheermachines zijn vaak niet geweldig in gebruik. Persoonlijk zou ik even verder sparen voor een goede. Tweedehands weet je ook niet wat je koopt en hoe het apparaat er van binnen (motorisch) uitziet.

Maar ze moeten helemaal niet geweldig zijn in gebruik. Ik vind 300 veel voor iets wat ik eenmaal per jaar gebruik en ik ben opzoek naar een goedkopere optie, natuurlijk zal de kwaliteit minder zijn en dat weet ik ook op voorhand.

Jesito, bedankt voor de tip! Die hou ik zeker in mijn achterhoofd ;)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

ik zou kijken voor een tweedehands Heiniger (progress) ik scheer er 50 paarden per jaar mee, erg fijne machine en op MP staan er geregeld.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:35

eline, naar aanleiding van jouw bericht heb ik zo n apparaat besteld bij vidaxl, hij kwam keurig aan,in een mooie koffer en hij ziet er zeer betrouwbaar en stevig uit.
Aangezien ik hem alleen ga gebruiken om manen te scheren zal ik er veel plezier van hebben.
A.s. donderdag probeer ik m uit...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:52

Ik heb een Liscop gekocht via marktplaats die weinig gebruikt was. Doet het nog prima :D. Paar andere paarden mee geschoren dus dan heb je het geld er zo mee terug verdiend.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:05

Als je kijkt hoe lang je met een goede scheermachine doet en dat geld uitstrijkt over al die jaren, dan is het niet duur. Ik heb de Aesculap al 30 jaar. Was ook niet goedkoop, maar doet het nog steeds. Enige echte nadeel is de ongelooflijke herrie, zo'n hoog monotoon geluid en helaas niets aan te doen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:48

Ja inderdaad, als je dan kijkt naar wat het kost om een ander te laten scheren kies ik liever voor een eigen scheermachine. Scheer mijn paard al 8 jaar 2x per jaar dus dan ben je al rond de 800 euro kwijt als je het door een ander laat doen :P. Eerste jaren ook nog andere paarden geschoren, dus eigenlijk heeft het maar weinig gekost.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:01