Stamboeknaam veranderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

Stamboeknaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:50

Hallo bokkers,

Kan iemand van jullie mij misschien vertellen of het mogelijk is om bij een ouder paard ( >3 jaar) nog mogelijk is om bij het KWPN de stamboeknaam te veranderen? En zo ja, wat dat ongeveer gaat kosten?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kreeg geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

Alvast Bedankt!

cissy

Re: Stamboeknaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:53

Waarom bel je het KWPN stamboek niet gewoon?
Lijkt me wel mogelijk mits paard niet al in de sport of op keuringen is uitgebracht of nakomelingen heeft. Maar wat het kost, geen idee...

Babootje

Re: Stamboeknaam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:08

Waarom zou je dat willen. Je kunt je paard toch altijd zo noemen als je wilt, ongeacht de stamboeknaam.
Onze pony heet Gwernfythan Black Prince. Wij noemen hem Tiesto. Bij het uitbrengen bij wedstrijden schrijf ik hem gewoon in als Tiesto.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:15

De zoekfunctie op de site van het KWPN werkt prima ;)
Citaat:
5. De naam van een paard kan gewijzigd worden indien:

a. geregistreerde van een paard daartoe een verzoek indient, mits geen nakomelingen van het betreffende paard geregistreerd staan en de beginletter ongewijzigd blijft van paarden die als veulen bij het KWPN geregistreerd zijn;

b. een hengst voor het eerst wordt goedgekeurd bij het KWPN. Het KWPN beslist, na goed overleg met geregistreerde, onder welke naam de hengst wordt goedgekeurd. De beginletter blijft hetzelfde bij paarden die als veulen bij het KWPN geregistreerd zijn. Voor goedgekeurde hengsten, inclusief overleden goedgekeurde hengsten, mag dezelfde naam slechts éénmaal voorkomen;

c. indien een hengst, welke bij het KWPN wordt goedgekeurd, voor aanmelding voor de eerste bezichtiging reeds is goedgekeurd bij een KWPN erkend stamboek en bij betreffend stamboek reeds nakomelingen zijn geregistreerd wordt bij goedkeuring door het KWPN de naam zoals die bij het KWPN erkend stamboek wordt gehanteerd overgenomen.

De prijs kan je ook vinden op de kwpn site (prijslijst)