Rozendaalse veld, wie weet de leuke paden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Rozendaalse veld, wie weet de leuke paden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 18:43

Hallo!!

Ik heb mijn vader weer eens kunnen strikken voor een ritje met de trailer zodat ik t bos in kan. Mijn ouders gaan sporten met een groep vanaf de parkeerplaats rozendaalse veld.

Ik ben redelijk bekend met het veld zelf, ga er vaak met de hond heen maar ik weet Niet zo goed welke ruiterpaden daar nou echt leuk zijn.
Een rondje om de hei ( richting brandtoren en dan van boven gezien naar links en dan rondom de hei. ) heb ik eerder wel eens gereden. Heerlijk maar wel wat eentonig.

Wie o wie weet waar de leukere afwisselende ruiterpaden zijn rond t veld.... ??? ( ben van plan om zon 1,5 à 2 uur ong. Te rijden in voornamelijk stap met zo nu en dan een stukje draf en galop.

http://www.lekkerpaardrijden.nl//compon ... rijden.pdf

Op internet een kaartje gevonden van t gebied, maar die is volgens mij niet helemaal compleet kwa paden. Morgen ga ik ook nog even een goed kaart kopen, moet toch nog een vergunning halen.

Alvast bedankt voor de hulp!!

senta

Re: Rozendaalse veld, wie weet de leuke paden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:29

Koop inderdaad een kaart van het gebied als je toch een vergunning haalt. Op die kaart staan alle ruiterpaden duidelijk aangegeven.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:56

Ik ben verliefd op de Tunnetjesweg, dat brede lange pad over de Worth-Rhederheide. Je zal ook richting de Loenermark kunnen gaan, heeft iets meer variatie dan het stukje bij het Rozendaalsveld. Mail maar voor meer info. Ben er redelijk goed bekend.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:22

vanaf daar de Posbank over, rijden tussen de kudde ijslanders. Is een mooi afwisselend gebied.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:35

ik ben inmiddels dus al geweest, maar een heerlijke rit gehad! ik ben eerst een stukje richting postbank gereden, halverwege het pad afgeslagen en langs t rozendaalse zand. vanaf daar door naar de imbos, en vanaf daar richting brandtoren en over de heide weer terug!

de tunnetjesweg, dat is dat pad waar je midden op de hei een drinkpoel hebt toch? dank voor je tips! heb ik de volgende keer misschien weer wat aan :).