Vliegenbescherming om hoofd icm zeer gevoelige huid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Vliegenbescherming om hoofd icm zeer gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:30

Ik zit een beetje te dubben wat nou de meest ideale oplossing is voor mijn pony..
Ze is helaas genoodzaakt om een graasmasker om te hebben op de wei, ivm met haar gevoelige huid is dit graasmasker icm een bonthalster. Dit is jaren goed gegaan, tot nu. Ze had hem pas een week om, maar na enkele dagen heeft ze het hele gedeelte achter haar oren, tot op haar kaken open liggen. Halster dus af en ingesmeerd zodat het de kans krijgt om te helen, niet ideaal aangezien ze hem echt nodig heeft ^)

Dit is gebeurd toen ze geen vliegenmasker om had. Normaal gesproken heeft ze een Cashel Crusader vliegenmasker met neusflap; ze wordt giga gek van vliegen en dazen, bovendien verbrand haar neus. Maar deze kan natuurlijk niet op icm het graasmasker. Ik had er een zonder neus, maar die is helaas kapot.

Maar goed. Wat nu..? Ik heb twee scenario's in gedachten:
1. Een nieuw vliegenmasker kopen die zacht is voor de huid. Bijvoorbeeld een lycra vliegenmasker? Of gaat dit alsnog schuren (en/of snel kapot) met een halster er om? Probleem met deze maskers (iig die met oren, daar ligt wel de voorkeur) is dat er geen gat in zit voor de voorpluk, deze is wel nodig.

2. Losse bontjes kopen om het halsgedeelte opnieuw te bekleden en de kaken ook te bekleden en dan een vliegennetje bevestigen? Dan zijn de oren alleen nog wel vrij en dat vind ze ook bloedirritant,

Mijn voorkeur ligt eigenlijk bij een vliegenmasker, dan blijven de ogen mooi vrij en hoeft ze ook niet steeds te schudden met haar hoofd. Vliegennetjes vind ik eigenlijk verschrikkelijke dingen, maar als het werkt wil ik het wel proberen. Een halster heeft ze toch al om.

Of hebben jullie nog goede ideeen?