Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blubje11 schreef:Vossie schreef:Klinkt raar; maar ligt het misschien aan je rij stijl met de trailer? Aangezien je nog maar net je rijbewijs be hebt?
Daar dacht ik dus ook al aan. Let erop dat je zeg maar constant rijd, en na de bocht, dus als je trailer recht achter de auto zit, dan pas weer optrekken.
Blubje11 schreef:Vossie schreef:Klinkt raar; maar ligt het misschien aan je rij stijl met de trailer? Aangezien je nog maar net je rijbewijs be hebt?
Daar dacht ik dus ook al aan. Let erop dat je zeg maar constant rijd, en na de bocht, dus als je trailer recht achter de auto zit, dan pas weer optrekken.
Miscent schreef:Vossie schreef:
Ja, doe ik ook altijd! Dat hebben ze me met mijn lessen ook verteld dat het met een paard achterin toch net iets anders rijden is..
ik heb ook zelf al achterin de trailer gestaan om aan te voelen hoe het is! haha
zul je zien dat hij er nu zonder problemen in loopt haha
Pas gaan trekken uit de bocht als trailer weer recht is, rustig afremmen bij stoplichten, rustig optrekken, schakelen voor de bochten etc. 
Vossie schreef:Ging hij daarvoor wel gewoon de trailer in?
Vossie schreef:Klinkt raar; maar ligt het misschien aan je rij stijl met de trailer? Aangezien je nog maar net je rijbewijs be hebt?
bello2005 schreef:Vossie schreef:Klinkt raar; maar ligt het misschien aan je rij stijl met de trailer? Aangezien je nog maar net je rijbewijs be hebt?
je moet wel goed lezen voordat je commentaar geeft.
ze geeft aan dat ze al meerdere keren met hem in de trailer heeft gereden.
ikke schreef:En nu nog even leren rijden met een beker warme chocomel-met-slagroom los op het dashboard.
Het gaat niet om langzaam en maar deels om het moment dat je gas bijgeeft; het gaat er eerst en vooral om dat je "smooth" rijdt.
Je kunt dan wellicht wel autorijden 2.0, maar met paarden moet je kunnen autorijden 3.0.........
het is idd wel heel erg wennen om te rijden met een trailer!Viktor238 schreef:Gelukkig dat het met hem is gelukt! Laat je het ons nog even weten hoe het de volgende keer gaat?
(Als ik even wat mag zeggen, klopt het dat de hoeven van je paardje niet een beetje lang zijn? Of ben ik nou gewoon scheel...)
x_anne23 schreef:gelukkig dat het weer gaat
ben je er al achter waarom hij er de andere keren niet meer in ging?? (sorry als ik erover heen heb gelezen)
Joram schreef:Die van mij laat zich niet laden wanneer ik harder dan 50 ben gegaan over de klinkerweg bij onze stal.
Kan zo ziets ook bij jou zijn.
.My12345 schreef:Fijn dat het gelukt is! Als het nog een keer niet lukt, kan je ook proberen er eerst zelf in te gaan staan, of dat je eerst aan je paard laat zien dat er een andere pony ingaat, zodat hij weet dat het veilig is.
Als het echt fout gaat, dat bokken of steigeren en hard wegrennen, zou je het ook aan iemand die al langer met zijn paard en de trailer heeft gereden. Of aan iemand die er veel verstand van heeft natuurlijk.
Ik hoop dat het niet meer fout gaat!
Suc6!