Wat voor winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Wat voor winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:30

Hallo allemaal,
Ik zat erover te denken om een winterdeken aan te schaffen voor de pony van mijn oom en tante.
Ik ben een maand iedere dag met hem bezig, en behalve een halster heeft ie niets, dus ik wilde graag iets nuttigs voor hem kopen voordat ik wegga.
Waarom? Deze pony heeft een box die vol ligt met mest. Daar staat ie de hele winter in.
Ik denk dat het beter voor hem is als ie iedere dag even lekker op de wei kan om zijn benen te stekken, en even de buitenlucht te zien.
Mijn oom en tante zijn niet echt paardenmensen en hebben deze pony aangeschaft als grasmaaier.
Dat is de voornaamste reden dat ik er zelf voor kies om een winterdeken voor hem aan te schaffen, want met alle goede wil komt er denk ik niets van als ik het niet doe.

De pony is een Shetlander met stokmaat 83 cm, en een flinke buik.
Dekenmaten opmeten heb ik geen verstand van, dus mocht dat nodig zijn dan hoor ik graag hoe het moet, voor nu ben ik uitgegaan van dekenmaat 95.

Omdat het ook niet mijn pony is en ik later hooguit 2 à 3 keer in de maand langs kan komen graag niet duurder dan 50 euro.

Het is een vereiste dat ie er met sneeuw in rond kan lopen in de wei zonder het te koud te hebben.

Met sneeuwval of extreme temperatuur komt ie uiteraard gewoon op stal te staan.

Alvast bedankt :)

Somebitch

Re: Wat voor winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:35

Een shetlander kan ook makkelijk zonder deken buiten lopen. Waarom wil je een deken?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:35

Somebitch schreef:
Een shetlander kan ook makkelijk zonder deken buiten lopen. Waarom wil je een deken?

Denk je? In de winter als het vriest?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:38

Dat weet ik wel zeker. :)) Als er verder niks tot weinig mee gedaan wordt dan maakt hij zelf wel een lekker vachtje aan en niets werkt beter dan dat.

Mocht je er nu intensief mee aan het trainen zijn dan is het een ander verhaal. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat het beestje niet veel doet. Zou hem dus lekker zelf zijn vacht aan laten maken. :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:40

Shetten zijn in no time teddyberen in de winter, prima dieren die de winter zonder deken aan kunnen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:21

Paarden en pony's die gezond zijn maken gewoon een wintervacht aan wanneer het kouder word waardoor ze geen winterdeken nodig hebben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:25

een shetlander met een winterdeken is inderdaad onnodig :)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:28

Voor 50 euro kun je beter een maatje voor hem kopen, daar zal die blij mee zijn. Megazielig pony alleen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:13

equitation schreef:
Voor 50 euro kun je beter een maatje voor hem kopen, daar zal die blij mee zijn. Megazielig pony alleen.

Zeg, dat weet ik ook wel. Ik heb geen topic geopend voor dit soort commentaar dus gelieve dat voor je te houden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:14

Bedankt iedereen! Toch geen deken kopen dus :)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:18

Een winterdeken is niet nodig, die maken ze zelf (wintervacht).

En dit is ook niet nodig:
Arc_En_Ciel schreef:
Hallo Met sneeuwval of extreme temperatuur komt ie uiteraard gewoon op stal te staan.

Paarden kunnen prima tegen sneeuw, en extreme temperaturen kennen wij in NL niet.

Als je graag iets goed wilt doen voor deze pony, overtuig de eigenaren er dan van dat een pony/paard een kuddedier is die niet alleen behoort te zijn, dus dat ze er een maatje bij moeten nemen. Succes!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:26

Vilar schreef:
Een winterdeken is niet nodig, die maken ze zelf (wintervacht).

En dit is ook niet nodig:
Arc_En_Ciel schreef:
Met sneeuwval of extreme temperatuur komt ie uiteraard gewoon op stal te staan.

Paarden kunnen prima tegen sneeuw, en extreme temperaturen kennen wij in NL niet.

Als je graag iets goed wilt doen voor deze pony, overtuig de eigenaren er dan van dat een pony/paard een kuddedier is die niet alleen behoort te zijn, dus dat ze er een maatje bij moeten nemen. Succes!

Je quote is een beetje verkeerd gegaan denk ik ;) staat een beetje onvriendelijk haha, ik herstel hem even :)

Ik weet dat hij niet alleen hoort te staan, en ik heb het ze ook verteld, maar ze hebben er geen tijd voor en niet zo'n zin in. Ik kan ze niet dwingen dus daar heb ik het maar mee te doen :)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:34

Arc_En_Ciel schreef:
equitation schreef:

Zeg, dat weet ik ook wel. Ik heb geen topic geopend voor dit soort commentaar dus gelieve dat voor je te houden.

Doe maar kalm :') ik zeg het alleen maar omdat je blijkbaar iets voor de pony wil doen en ik dit een betere suggestie vind misschien vinden de eigenaren het wel best als jij betaalt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:36

equitation schreef:
Doe maar kalm :') ik zeg het alleen maar omdat je blijkbaar iets voor de pony wil doen en ik dit een betere suggestie vind misschien vinden de eigenaren het wel best als jij betaalt.

Ja hoor :') Mijn ouders gaan geen pony aanschaffen. Nog niet eens voor mij om op te rijden, dus zeker niet voor een ander :))

Edit: Het is ook zeerzeker geen geldprobleem die de oorzaak is van het feit dat ze er geen pony bijkopen. Ik kan natuurlijk niet in hun bankrekening kijken maar geloof me maar :)
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 30-07-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:39

Arc_En_Ciel schreef:
equitation schreef:

Ja hoor :') Mijn ouders gaan geen pony aanschaffen. Nog niet eens voor mij om op te rijden, dus zeker niet voor een ander :))

Voor 50 euro kun je ze wel een shet cadeau doen maar ik zie je leeftijd daar moet je idd veel foldertjes voor rondbrengen :+

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:56

En naast het folders rondbrengen is de aanschaf van een dier niet zoiets als een pakkie boter in de supermarkt kopen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 00:02

Charityyy schreef:
En naast het folders rondbrengen is de aanschaf van een dier niet zoiets als een pakkie boter in de supermarkt kopen.

Dat dus ook. Paspoort moet geregeld worden, allemaal officieel gedoe.. Daar hebben mijn oom en tante gewoon geen zin in, en mijn ouders staan er absoluut niet achter dat ik zomaar een paard of pony voor een ander koop, ookal is het 50 euro (wat zeer weinig is voor een pony), straks heeft ie een ernstig gebrek en moeten er weer honderden euro's uitgegeven worden aan dierenartskosten. Nee, een ander dier kopen is helaas geen optie. Hoe dieronvriendelijk deze situatie ook is en hoe graag ik het zelf ook wil. Nee is nee.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 00:03

Maar dat is heel erg offtopic en ik heb ook aangegeven dat ik niet opensta voor dit soort reacties ;)
Dit topic mag nu dicht aangezien ik nu uit de nuttige reacties op heb kunnen maken dat een winterdeken niet nodig is :) Nogmaals bedankt!