Plassen tijdens de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaylo

Plassen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:01

Hey,

Mijn paard plast nogal eens tijdens het rijden, dus het gaat ongetwijfeld ook wel een keer gebeuren tijdens de proef :+
Hoe word hier mee omgegaan? krijg je dan gewoon -2 omdat hij stilstaat of een punt aftrek?
Ik ben hier wel nieuwsgierig naar :o

(edit: hoop dat het hier goed staat, zo niet mag het dan verplaats worden?)

Caelum

Re: Plassen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:25

Je mag er geen strafpunten voor krijgen alleen als hij stil gaat staan als hij poept.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:26

lovemaylo schreef:
Hey,

Mijn paard plast nogal eens tijdens het rijden, dus het gaat ongetwijfeld ook wel een keer gebeuren tijdens de proef :+
Hoe word hier mee omgegaan? krijg je dan gewoon -2 omdat hij stilstaat of een punt aftrek?

hengstig? :+ :P
ken mensen die paard hebben leren plassen op comando ( iedere x met plassen er bij fluiten ) en fluiten dan ff voor de proef

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:28

Plassen op commando _O-

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:31

Ik zag het laatst op wedstrijd. Combinatie had zich geplaatst voor finale, dus stond waarschijnlijk al lang op de trailer. Paard ging plassen en stond echt niet overdreven wel een minuut stil. Jury's moesten erom lachen en ze kreeg geen strafpunten. Vind ook niet dat je dat kan afstraffen. Als je moet, moet je nu eenmaal...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:33

Wij hadden eerst op de ponyclub een pony (Polleke) die deed het standaard op x bij het binnenkomen, jury moest alleen altijd hard lachen :') geen gevolgen...

Zelf heb ik een poeperd, regelmatig meegemaakt dat hij in de proef ineens stil staat, poept en er heel hard bij kreunt :+ laatst nog in het Z tijdens een eenvoudige wissel := ik kreeg een 2

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:30

listiglistje schreef:
Wij hadden eerst op de ponyclub een pony (Polleke) die deed het standaard op x bij het binnenkomen, jury moest alleen altijd hard lachen :') geen gevolgen...

Zelf heb ik een poeperd, regelmatig meegemaakt dat hij in de proef ineens stil staat, poept en er heel hard bij kreunt :+ laatst nog in het Z tijdens een eenvoudige wissel := ik kreeg een 2

Ja die van mij staat ook altijd stil.
Thuis moeten we de poep opruimen uit de bak dus is het makkelijker om stil te staan (dan ligt het niet door de hele bak)
Dus in de proef wil hij dat natuurlijk ook.
Meestal kan ik m wel door laten lopen, maar moet er dan wel even flink mijn been aan houden.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:30

unihorses schreef:
lovemaylo schreef:
Hey,

hengstig? :+ :P
ken mensen die paard hebben leren plassen op comando ( iedere x met plassen er bij fluiten ) en fluiten dan ff voor de proef

Nee niet omdat ze hengstig is er komen echt grote hoeveelheden :+

zabje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:22

nee joh ik heb dat vorrig jaar gehad, ik moest bij B afwenden en dan op X halthouden voorwaards in ABD
wou niet ik dacht Hu? en de jury die zat in de auto te zwaaien en te wijzen hahaha
ze was aan het plassen maar dat heb ik nooit mee gemaakt in de proef haha
dus even wachten en door rijden
niks aan de hand was wel lollig

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:58

Misschien 10 minuutjes voordat je start even rustig halthouden en gaan staan? Of zou dat niet werken :D Een paard waar ik voor mijn oude werk shows mee deed, haalde dit geintje altijd uit op het moment supreme.

Hij was het paard van de vaandeldrager, bij het overdragen van de vlag aan iemand te voet moest hij even stilstaan en jawel... de perfect gepoetste schoenen van de persoon te voet en zijn broek kregen een douche met een hele hoop publiek, haha!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:35

xBalou schreef:
Plassen op commando _O-

Nou, kan echt. toen ik eens een paard kocht, wachtte hij altijd tot zijn toenmalige baas kwam met een emmer en dan pas plaste hij erop. Ik heb het hem afgeleerd. Je zal een dag niet kunnen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:39

Hartstikke fijn juist als ze dat doen, scheelt een proef met een strakke rug omdat ze de plas op proberen te houden!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:41

Onze pony begon ermee in de Z. Altijd tijdens de uitgestrekte stap, is wel 10x voorgekomen en daarna nooit meer?? Nooit min ervoor gehad, wel lachende juryleden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:41

Haha, mijn C pony had dat vroeger ook.. Elke keer als ik aan het inrijden was namen we de tijd om rustig even afgelegen te gaan staan en wachten tot het kwam.. Soms kwam het niet en dan deed die dat standaard in de proef. Nooit minder punten voor gekregen. Zou ook niet eerlijk zijn hé.. Pony kan er ook niet aan doen als ze dringend moet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:46

Ik heb het nog nooit in de ring gezien, maar stel dat het gebeurd dan ga ik daar geen aftrek voor geven.
Mijn paard plast niet eens als ik in de stal sta, die plast in stilte :')

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:39

Mijn paard plast heel vaak onder het rijden,
Halverwege het losrijden ga ik even lekker ontspannen stappen, en 9 van de 10 keer plast hij dan ook. Ik zie de mijne het ook nog wel een keer tijdens de proef doen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:43

Mijn paard plast thuis altijd na het losrijden. Op wedstrijd is het toch anders, maar na het loswerken stap ik altijd een paar minuutjes en meestal plast hij dan wel. Soms ook niet en dan kan ik er donder op zeggen dat het geen lekker ontspannen proef wordt. Eenmaal terug bij de trailer gaat meneer dan fijn staan plassen :Y)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:44

Geen idee, herinner me een filmpje dat overlaatst op FB was gekomen van een hond die tijdens een agilitywedstrijd ook nodig "moet".. Duo heeft de proef niet verder afgewerkt, maar weet ook niet of ze misschien opnieuw zijn mogen beginnen..
Je moet maar pech hebben, maar vind inderdaad niet dat ze zoiets mogen afstraffen.. If you gotta go, you gotta go :)

http://www.youtube.com/watch?v=t_Y7xEwm6n4

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 16:14

haha leuk om te lezen dat mijn paard niet de enige is, meestal doet ze het niet als ik stil ga staan of ga stappen.
Vaak gebeurd het als we aan het draven zijn en dan staat mevrouw opeens stil :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:18

Ken een pony die het standaard deed bij het binnenkomen en dan groeten. Zij probeerde er van alles aan te doen door voor die tijd regelmatig halt te houden maar dan hoefde hij nooit.
Ik zal er geen aftrek voor geven want je kan moeilijk zeggen dat hij het op moet houden. Mesten kan hij wel lopend dus dan krijg je wel aftrek

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:21

caro29 schreef:
Mesten kan hij wel lopend dus dan krijg je wel aftrek

Ik moet de vooruitknop nog vinden bij mijn merrie := Koste wat het kost loopt die niet bij het mesten, niet in vrijheid, niet aan de longe, niet onder het zadel -O-

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:14

haha oke, ja ik heb mijn paard nu wel zover dat ze doorloopt tijdens het mesten :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:18

Zou het ook niet netjes vinden als ze er aftrek voor geven, ok sommige kunnen het op commando maar 98% niet.

Die van mij plast nooit op open veld of iets,... die wacht netjes tot hij weer op de trailer staat.
Of onderweg op de trailer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:30

lovemaylo schreef:
haha oke, ja ik heb mijn paard nu wel zover dat ze doorloopt tijdens het mesten :)

Ik heb nog nooit problemen gehad ermee, maar ze is er vreselijk hardnekkig in. Zweep, sporen, een keer flink grommen op haar, iemand met de longeerzweep erbij, ze blijft gewoon staan tot alles eruit is hoor. Ik denk niet dat ik het ooit afgeleerd ga krijgen.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:35

Urielle schreef:
lovemaylo schreef:

Ik heb nog nooit problemen gehad ermee, maar ze is er vreselijk hardnekkig in. Zweep, sporen, een keer flink grommen op haar, iemand met de longeerzweep erbij, ze blijft gewoon staan tot alles eruit is hoor. Ik denk niet dat ik het ooit afgeleerd ga krijgen.

Haha, je paard zal ook wel denken ´laat mij even rustig mijn behoefte doen´ :+