Huren van een paard voor (buiten) ritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bentley5

Huren van een paard voor (buiten) ritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:26

hallo!
Ik ben nieuw hier en ik had een vraagje.
Ik ben in nederland voor de zomervakantie (ik 'woon' normaal op kostschool in engeland)
In Engeland rij ik paard, en nu ik hier in nederland ben voor 8 weken zou ik graag willen blijven rijden.
Daarom vroeg ik me af of iemand weet of er een mogelijkheid is om een paard te huren,
Om daar dan op te rijden.
Dit kan voor een buitenrit zijn maar ook als ik gewoon binnen of op het terrein kan rijden zou ik dat al fijn vinden!

friesiszwart

Re: Huren van een paard voor (buiten) ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:47

Misschien verstandig aan te geven waar je in deze periode woont.

bentley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:51

@friesiszwart

oh, ja dat was ik vergeten, sorry!

ik woon voor deze periode dichtbij Rotterdam,
en ik wil best een stukje reizen om te kunnen rijden!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:54

bentley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:03

@lianneputhzy

dankje!!

er is zo te zien helaas erg weinig mogelijkheid om zonder begeleiding te rijden :(

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:22

Omdat dat niet te verzekeren is. ;) Daarom is (bijna) alles onder begeleiding. En als je wel zo ergens paarden kan huren, kun je je afvragen hoe goed alles dan verzekerd is als er wat gebeurt onderweg.

bentley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:26

@duke

oh, ja daar zit wat in natuurlijk!
geld dit met de verzekering ook als je zonder begeleiding op het terrein van de stal wil rijden?
(bijvoorbeeld in de binnen/buitenbak or op het weiland?)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:34

Nee, dan blijf je op het terrein. En dan kun je vaak wel een paard huren om te rijden.

bentley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 18:04

@duke

okay super!
dus dan zou ik gewoon even bij maneges na kunnen vragen of dat kan?
en vragen ze dan ook bewijs van rij-ervaring?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:06

Ik weet dat je op manege Tinte (30 min van Rdam) een paard kan huren voor een uurtje vrijrijden, tenminste dat heb ik heel wat jaren terug gedaan. Als je een ruiterbewijs kan overhandigen kon je volgens mij ook naar buiten.
Met bewijs van je rij-ervaring kom je er veel niet, vaak vragen ze toch wel een ruiterbewijs.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:34

Mijn paard staat vaak niets te doen, dus als je wil mag je best bij mij komen rijden hoor, ik woon in Den Bommel, een half uurtje vanaf Rotterdam

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:28

Hier bij mij in Zoetermeer zijn er 3 maneges maar volgens mij kan je daar alleen meerijden in een les..
Ook kan je misschien kijken bij Hippisch Centrum Dordrecht, ook niet ver van R'dam en daar verhuren ze ook paarden :)

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:32

Manege Oostmoer ligt in Zeeland en is ongeveer 40 min rijden vanaf Rotterdam. Hier kan je een paard/pony huren om vrij mee te rijden in één van de bakken.

Manege Tinte heeft elke zondag erg leuke buitenritten van 3 uur, overigens wel onder begeleiding. Dan ga je door het bos, de duinen en over het strand.

Lonnekelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:05

Je kunt bij plaatselijke maneges vaak ook paarden leasen waar je dan naast lessen ook mee mag rijden en wellicht op buitenritten. Informeer eens bij een lokale manege.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:46

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:59

www.paardentram-leersumseveld.nl

Hier kan je paarden huren voor 20euro per uur. en zonder begeleiding naar buiten. het bos ligt op steenworp afstand.
Echt heerlijk! :-)

Wij hebben nu 2 x paarden gehuurd, met mijn jonkie is het altijd opletten en als ik daar
dan paarden huur met een vriendin is het echt een rondje relaxen!

T is wel wat verder weg voor je, maar zeker de moeite waard!

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:20

Leersumseveld wilde ik ook aanraden. Heerlijk relaxed rijden met super brave paarden. Zelfs ik durf daar in mijn eentje het bos in.

Het is wel handig als je de beschikking hebt over een auto. Met OV daar komen is vrijwel onmogelijk, geloof ik.

jantineB91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:56

Hey ik ga regelmatig rijden bij maneges waar je zonder begeleiding kan rijden.
In putten kan dit bij stalhouderij van bijnen voor 15 euro per uur. Mooi gebied krijgt kaartje mee en route is goed aangegeven met paaltjes. De eigenaar is wel een beetje appart.
In riel bij manege t hoefke voor 8 euro per uur. Hebben daar vooral grote pony's maar een paar paarden. Kan je hei op en stukje bos in.
In een bij het fjordenpaard ook niet zo duur. Maar mij niet zo heel goed bevallen te klein gebied.
In Lhee bij camping t zonnetij voor ong 25 euro per 2 uur. Kan je over hei rijden en in het bos rijden wel heel leuk.
In nunspeet bij manege belverdere 17,50 per uur. Wij konden hier niet echt de weg vinden
In heemskerk bij manege heemskerk waar je strand op kunt voor 45,50 voor 3 uur. Paarden zijn wel lastig te houden op het strand en de stallen waar ze in staan zijn idd niet van heel goede kwaliteit.
Tip als je gaat rijden zonder begeleiding is het wel fijn om een kaartje mee te hebben of geregeld te hebben want niet weten waar je rijdt maakt je buitenrit een stuk minder leuk.
Ik hoop dat je hier iets mee kan

elmo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:57

Wij gaan dit weekend manege in nunspeet proberen 2 weken geleden naar putten geweest heerlijke buitenrit gehad super omgeving echt een aanrader paardjes supermak alleen beetje jammer dat ze er onverzorgd uitzien waar ik op reed had mok en dat stonk geen prettig gezicht en idd de eigenaar is een beetje raar maar de omgeving is top

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:55

Hoi, ik kom samen met een vriendin al heel lang in nunspeet, het is een hele mooie omgeving maar een kaart of gps is wel handig (ook om de manege te vinden). Er is geen knooppunt route maar wel veel ruiterpaden. Erg leuke paarden ook niet van die gevoelloze volgers maar toch heel braaf, de eigenaars en de accommodatie zijn ook goed. Het mooist is het als je vanaf de manege een beetje rechts aanhoud en dan het spoor over, langs de zandenplas en dan onder het tunneltje van de rijksweg door (de meeste paarden die wij hebben gehad deden dit heel braaf, maar als je niet zo zeker ben van jezelf blijf dan in het stuk bos bij de manege) Hier zijn echt heel veel mooie paden maar wel opletten dat het een ruiterpad is, soms gaan de paarden zelf rechtdoor terwijl het ruiterpad afslaat. De meeste paarden weten zelf ook de weg terug (vraag daar evt naar in de kantine).
Je kan ook in het bos bij de manege blijven en dan links aanhouden dan kom je bij een heel mooi spaar bekken/plas maar verder heb je aan die kant niet zo veel verschillende routes.
In leersum zijn we nu 1x geweest en dat is ook een hele mooie omgeving, het bos is ook weer vlak bij de manege, alleen zijn de paarden wel iets logger/lomper, minder makkelijk te sturen maar super braaf. De stal vond ik wel wat minder maar ik begreep dat ze vooral ook veel op de wei staan. Zeker ook een manege om eens te kijken.